شرکت کپکام دریافت امتیاز بالا را به فروش زیاد ترجیح می دهد

کپکام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سیاست شرکت کپکام ساخت بازی­‌هایی با کیفیت بالا است و حتی اگر در ابتدای انتشار یک بازی، فروش آن به اندازه بازی‌های هم رده و یا حتی پایین­‌تر نباشد، این شرکت می‌­داند که با گذشت زمان، درنهایت محصول با کیفیت آن‌ها برنده خواهد بود.

طبیعتا هر ناشری حق دارد درباره اینکه یکی از بازی­‌هایش چقدر فروش می­‌کند، نگران باشد. درواقع هر کسی که چیزی برای فروش ارائه می­‌کند، این نگرانی را دارد، چرا که این موضوع با درآمد او رابطه مستقیم دارد. اما شرکت کپکام ادعا می­‌کند که برای آن‌ها، میزان فروش الزاما مهم‌ترین عامل نیست.

استوارت ترنر، مدیرعامل شرکت کپکام در اروپا، طی مصاحبه­‌ای که با Gamesindustry.biz داشته است، اظهار کرد که این شرکت، امتیاز بالا و نظرهای مثبت مشتریان خود را به ارقام بالای فروش ترجیح می‌­دهد. ترنر بیان کرد:

در برخی موارد، دریافت یک امتیاز خوب برای یک بازی، مانند این است که شرکت کپکام میلیون‌ها دلار فروش کرده باشد. ما ترجیح می‌­دهیم که به عنوان مثال امتیاز 9 دریافت کرده و فروش کمتری داشته باشیم، تا اینکه مثلا امتیاز 6 اما با فروشی بالاتر را تجربه کنیم. لااقل تا زمانی که سهام‌دارانی را در شرکت داریم که باید راضی بمانند، مسئله شرکت، فقط عملکرد تجاری نخواهد بود.

Devil May Cry 5

البته این ذهنیت، در مقایسه با بازی سازان ژاپنی، که در فرهنگ خود نوعی غرور و افتخار نسبت به کارشان دارند، چندان هم غافلگیرکننده نیست. بازی‌های آن‌ها کارشان است، و کار آن‌ها مستقیما بر خود و شرکتشان تاثیر می­‌گذارد. شهرت داشتن به ساخت همیشگی بازی­‌های فوق‌العاده، بالاترین تقدیر و ستایش در این صنعت می­‌باشد. این اندیشه، درباره تمام بازی سازان دنیا، و نه فقط ژاپنی‌­ها، صادق است و باعث می‌­شود که همه بخواهند کارشان را به بهترین شکل به انجام رسانند.

البته فروش بالا در کنار دریافت یک امتیاز خوب، به خصوص برای شرکتی که معمولا عنوان بازی­‌های تراز اولی را منتشر می­‌کند، چیزی دست نیافتنی نیست. اخیرا شرکت کپکام، به جای اینکه امید خود را معطوف فروش روز اول انتشار بازی کند، روی فروش طولانی مدت آن سرمایه گذاری کرده­ است. برخورداری از کیفیتی بالا و منافع حاصل از آن، چیزی است ماندگار که دست به دست می­‌شود، و به نظر می­‌رسد شرکت کپکام هم روی این اصل حساب بازکرده است. در واقع از دیدگاه این شرکت، اگر یک بازی با امتیاز 6 بتواند در فروش خود از بازی دیگری با امتیاز 9 سبقت بگیرد، چیزی خلاف قاعده است. بازی دوم که موفق به کسب امتیاز 9 شده است، در نهایت در این رقابت پیروز خواهد شد، چراکه ساخت محصولی با کیفیت، بهترین راه برای فروش نسخه‌های هر چه بیشتر در طول زمان است.

سخن پایانی

برای پیگیری اخبار بازی‌ های ویدیویی با پلازا همراه بمانید. شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025