سیاست شرکت کپکام ساخت بازیهایی با کیفیت بالا است و حتی اگر در ابتدای انتشار یک بازی، فروش آن به اندازه بازیهای هم رده و یا حتی پایینتر نباشد، این شرکت میداند که با گذشت زمان، درنهایت محصول با کیفیت آنها برنده خواهد بود.
طبیعتا هر ناشری حق دارد درباره اینکه یکی از بازیهایش چقدر فروش میکند، نگران باشد. درواقع هر کسی که چیزی برای فروش ارائه میکند، این نگرانی را دارد، چرا که این موضوع با درآمد او رابطه مستقیم دارد. اما شرکت کپکام ادعا میکند که برای آنها، میزان فروش الزاما مهمترین عامل نیست.
استوارت ترنر، مدیرعامل شرکت کپکام در اروپا، طی مصاحبهای که با Gamesindustry.biz داشته است، اظهار کرد که این شرکت، امتیاز بالا و نظرهای مثبت مشتریان خود را به ارقام بالای فروش ترجیح میدهد. ترنر بیان کرد:
در برخی موارد، دریافت یک امتیاز خوب برای یک بازی، مانند این است که شرکت کپکام میلیونها دلار فروش کرده باشد. ما ترجیح میدهیم که به عنوان مثال امتیاز 9 دریافت کرده و فروش کمتری داشته باشیم، تا اینکه مثلا امتیاز 6 اما با فروشی بالاتر را تجربه کنیم. لااقل تا زمانی که سهامدارانی را در شرکت داریم که باید راضی بمانند، مسئله شرکت، فقط عملکرد تجاری نخواهد بود.
البته فروش بالا در کنار دریافت یک امتیاز خوب، به خصوص برای شرکتی که معمولا عنوان بازیهای تراز اولی را منتشر میکند، چیزی دست نیافتنی نیست. اخیرا شرکت کپکام، به جای اینکه امید خود را معطوف فروش روز اول انتشار بازی کند، روی فروش طولانی مدت آن سرمایه گذاری کرده است. برخورداری از کیفیتی بالا و منافع حاصل از آن، چیزی است ماندگار که دست به دست میشود، و به نظر میرسد شرکت کپکام هم روی این اصل حساب بازکرده است. در واقع از دیدگاه این شرکت، اگر یک بازی با امتیاز 6 بتواند در فروش خود از بازی دیگری با امتیاز 9 سبقت بگیرد، چیزی خلاف قاعده است. بازی دوم که موفق به کسب امتیاز 9 شده است، در نهایت در این رقابت پیروز خواهد شد، چراکه ساخت محصولی با کیفیت، بهترین راه برای فروش نسخههای هر چه بیشتر در طول زمان است.
سخن پایانی
برای پیگیری اخبار بازی های ویدیویی با پلازا همراه بمانید. شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاههای خود را با ما به اشتراک بگذارید.