Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

رسوایی‌های پی‌در‌پی فیسبوک در مورد نقض حریم خصوصی کاربران

فیس بوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اخبار نقض حریم خصوصی کاربران توسط فیسبوک، مدتی است که یکی پس از دیگری منتشر می‌شوند. این درحالی است که سخن‌گویان فیسبوک ادعا می‌کنند که از همان ابتدا تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای حفاظت اطلاعات کاربران تدارک دیده بودند.

یک روز فیسبوک تأیید میکند که تنظیمات مطالب ارسال شده روی صفحه 14 میلیون کاربرش بر اثر یک اشتباه به هم خورده و روی گزینه عمومی (public) قرار گرفته است، سه روز بعد معلوم می­شود که این غول صنعت رسانه به تهدید امنیت ملی محکوم شده است و کمتر از یک هفته بعد، خبرها حاکی از این بوده که این کمپانی قراردادهای ویژه ­ای با 60 کمپانی سازنده دستگاه های موبایل و تبلت منعقد کرده است که طبق آن برخی از اطلاعات دوستان کاربران فیسبوک در اختیار این کمپانی ها قرار می گیرد. با این حال ظاهرا هنوز رسوایی‌های دیگری هم در راه است.

به گزارش وال استریت ژورنال، کمپانی مارک زاکربرگ، در حقیقت کار خود را از اتاق زاکربرگ در خوابگاه دانشجویی آغاز کرد و هنگامی که او در سال 2004 درحالیکه دانشجوی دانشگاه هاروارد بود اولین نسخه فیسبوک را راه اندازی کرد. همان موقع  قراردادهای ویژه‌ای بسته شد. برای مثال قراردادهایی با RBC Capital Markets

و کمپانی نیسان موتور انعقاد شد.

مارک زاکر برگ / فیسبوک

” این توافقات گزارش نشده درون سازمانی به نام «فهرست سپید» شناخته می­شوند و به کمپانی ­های خاصی امکان دسترسی به اطلاعات بیشتری از دوستان فیسبوکی کاربران را می­‌دهد. اطلاعات دوستان فیسبوکی شامل شماره تلفن و اطلاعات متریکی که به آن «لینک دوستی» می­گویند و کارشان سنجش میزان صمیمت بین کاربران و سایر اعضای شبکه مجازی است.”

شایان ذکر است که این گفته­ ها درست زمانی منتشر شد که در سال ۲۰۱۵  فیسبوک اجازه دسترسی برنامه نویسان اپلیکیشن های طرف سوم، به اطلاعات کاربران فیسبوک را مسدود کرد. وال استریت ژورنال اذعان می کند که تلاش کرده تا پاسخ برخی از سوالات را بیاید، اما تلاش هایش تا کنون بی پاسخ مانده است. سوالات مطرح شده عبارتند از:  چند کمپانی به این اطلاعات دسترسی دارند، و آن­ها کدام کمپانی­ ها هستند، این دسترسی از کی  شروع شده است، و آیا کاربران فیسبوک از اینکه اطلاعاتشان در اختیار کمپانی ها قرار می­گیرد، اطلاع دارند یا نه.

آخر هفته، نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که این شبکه اجتماعی با حداقل ۶۰ تولید کننده  قرارداد اشتراک گذاری اطلاعات داشته است. به عنوان مثال طبق این قرارداد، قابلیت های فیسبوک که با موبایل ها همخوان می شود (مانند API های یکپارچه با دستگاه) به کاربران موبایل های بلک بری اجازه می دهد تا با دوستان فیس بوکی یکدیگر تماس بگیرند. چنین عملیات های یکپارچه سازی در زمانی که موبایل های هوشمند قابلیت های لازم برای ارائه اپلیکیشن فیس بوک را نداشتند، ملزوم بود. اما به نوشته نیویورک تایمز، فیس بوک این تولید کنندگان را طرف سوم به حساب نیاورده و به آنها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران بدون رضایتشان را داد.

آموزش حذف کردن دائمی اکانت فیسبوک

بیانیه زیر به نقل از یکی از سخن گویان فیسبوک، احتمالا Ime Archibong، مدیر شراکت های استراتژیک کمپانی، بیان شده است:

“بیشتر این اخبار مبتی بر داستانی است که آخر هفته نیویورک تایمز منتشر کرده است. در آوریل 2018، ما اعلان کردیم که این دسترسی ها را محدود کرده ­ایم، به خاطر پلتفرم APL، ما، این ژورنال دو نکته را با هم اشتباه گرفته است. در سال 2014، همه توسعه دهندگان یک سال وقت داشتند تا به نسخۀ جدید و محدود APL کوچ کنند. تنها تعداد محدوی از توسعه‌­دهندگان خواستار دسترسی بیشتر بودند مثل نیسان و RBC و همان دسترسی هم حالا چند سال است که به اتمام رسیده است. هر قرارداد جدیدی چنانکه این ژورنال ادعا می­کند، شامل توانایی افراد در به اشتراک ­گذاری فهرست گسترده تر دوستان شان می­ شود و نه اطلاعات خصوصی مثل عکس­ها و علایق­شان. همان طور که در کنگره هم شهادت دادیم، با اپلیکیشن­ هایی که نسخه محدودتر APL در اختیار دارند، توسعه دهندگان ما موظف هستند که قبل از هر درخواستی برای  دسترسی به داده های خصوصی کاربران، مثل فهرست دوستان یا آدرس ایمیل حتما از فیسبوک اجازه داشته باشند و به این ترتیب این توسعه دهندگان به شدت تحت کنترل هستند.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402