Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

برترین گوشی‌های موبایل برای فیلمبرداری و فیلمسازی

بهترین گوشی برای ساخت فیلم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا ویژگی‌های یک موبایل مناسب فیلم گرفتن یا همان برترین گوشی از نظر فیلمبرداری را می‌دانید؟ اگر نه، با راهنمای گوشی های برتر برای فیلمبرداری ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری و ساخت فیلم را به شما معرفی کنیم.

آیا یک ایده عالی و مهارت‌های فیلمسازی دارید و می‌خواهید یک فیلم بلند فیلم برداری کنید اما از هزینه‌ها می‌ترسید؟ بزرگ‌ترین هزینه‌ای که هر فیلم سازی برای به تصویر کشیدن ایده خود روی پرده بزرگ می‌برد، دوربین فیلم‌سازی است. مشکل بسیاری از دوربین‌های فیلمسازی که امروزه در بازار موجود است، قیمت زیاد است که باعث صرف بودجه بسیاری از فیلمسازان مستقل می‌شود. در حالی که برخی از دوربین‌های فیلم‌سازی 4K فوق‌العاده با قیمت کمتر از 1000 دلار وجود دارند که می‌توانند فیلم‌های ویدیویی شگفت‌انگیز بگیرند، اما اگر امروز سرمایه لازم برای خرید یک دوربین 4K برای شروع فیلم‌برداری را نداشته باشید، چه؟

فهرست مطالب

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

خبر خوبی برای فیلمسازان و افرادی که به هر دلیلی توان رفتن به کلاس های فیلمسازی را ندارند داشته ایم. در این مقاله که با عنوان بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری برای شما قرار گرفته ، از طریق گوشی های هوشمند خود میتوانید روند ساخت فیلم را آغاز نمایید که این مورد در شرایط مختلفی میتواند صورت گیرد. در ادامه میتوانید با لیست خوبی از گوشی هایی با دوربین قوی مواجه شوید که پیشنهاد میشود با ما همراه باشید.

1. شیائومی 14 اولترا

بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری

موبایل شیائومی 14 اولترا از چهار دوربین برخوردار است و می‌تواند ویدیوها را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه با این دوربین‌ها ضبط کند. این گوشی در زمینه ضبط ویدیو یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. هر چهار دوربین، عملکرد عالی دارند و ویدیوها را با دامنه داینامیک گسترد و رنگ‌های دقیق به تصویر می‌کشند. این گوشی در زمینه پایدارسازی تصویر نیز عملکرد خوبی دارد و می‌تواند تا حد قابل توجهی، تکان‌های ریز و درشت مقابله کند. شیائومی 14 اولترا، حتی در شب نیز درخشان ظاهر می‌شود و ویدیوها را با دامنه داینامیک گسترده‌تری از رقبای خود ضبط می‌کند. البته دوربین فوق‌عریض در شب کمی دچار مشکل شده و نویز آن بالا می‌رود اما سایر دوربین‌ها، به ویژه دوربین تله‌فوتو، به خوبی از پس ضبط ویدیوهای باکیفیت بر می‌آیند.

2. آیفون 16 پرو مکس

فیلمسازی با موبایل

گوشی‌های آیفون اپل، سال‌ها است که به عنوان بهترین گوشی‌ها برای فیلمبرداری شناخته می‌شوند. این موبایل‌ها به لطف بهره‌مندی از ویژگی‌های نرم‌افزاری کاربردی مانند حالت سینمایی که امکان ضبط ویدیو با تار کردن پس‌زمینه را می‌دهد، قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K، دالبی ویژن و HDR و در نهایت عملکرد عالی در پایدارسازی تصویر، انتخاب اول بسیاری از کاربران برای ضبط ویدیو بوده‌اند. اپل در آیفون 16 پرو مکس تلاش کرده تا این ویژگی‌ها را بهبود داده و فاصله خود با رقبایش را بیشتر کند؛ از همین رو، این گوشی با قابلیت ضبط ویدیو 4K با نرخ حداکثر 120 فریم بر ثانیه وارد بازار شده است و یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای ضبط ویدیو حرفه‌ای در نظر داشته باشید. از سمت دیگر، Apple ProRAW رویای یک فیلمساز است؛ زیرا کنترل خلاقانه کاملی بر رنگ، جزئیات و محدوده دینامیکی در آیفون به شما می‌دهد و دارای محدوده دینامیکی گسترده برای ویدیوها است.

حالت سینمایی در آیفون چیست؟

حالت سینمایی قصد دارد در مناسب ترین گوشی برای فیلمبرداری، با استفاده از تراشه A15 Bionic و الگوریتم‌های محاسباتی پیشرفته، جلوه‌ای از عمق میدان را به ویدیوهای آیفون 13 شما، گوشی مخصوص فیلم برداری، بیاورد. حالت سینمایی می‌تواند تغییرات فوکوس خودکار را در صورت وجود چندین سوژه در کادر ارائه دهد. آیفون 13 حتی به اندازه کافی هوشمند است که اگر مثلاً یک نفر سر خود را به سمت دیگری برگرداند، می‌تواند از یک سوژه به سوژه دیگر سوئیچ کند.

هدف از حالت سینمایی این است که ویدیوهای آیفون پویاتر به نظر برسند، می‌توانید هنگام عکاسی روی سوژه‌ها ضربه بزنید تا فوکوس را به جایی که می‌خواهید هدایت کنید. علاوه بر این، می‌توانید بعد از ضبط در ویرایش، جلوه عمق میدان و سطح بوکه را تغییر دهید.

چگونه از حالت سینمایی در آیفون استفاده کنیم؟

شروع استفاده از حالت سینمایی در آیفون، بهترین گوشی برای فیلمبرداری، بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه دوربین را باز کنید و به سمت چپ بروید که روی آن کلمه Cinematic نوشته شده است. از آنجا شما فقط رکورد را بزنید. دوربین آیفون را در مقابل سوژه یا سوژه‌های خود به گونه‌ای قرار دهید که قبل از شروع فیلمبرداری، جلوه بوکه را در عمل ببینید. در حین جابجایی آیفون، یک پیش‌نمایش زنده از نحوه ظاهر فیلم در حالت سینمایی خواهید دید.

3. سامسونگ گلکسی S24 اولترا

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

پرچم‌دار سال 2024 سامسونگ، یکی دیگر از گزینه‌ها برای فیلمسازی با موبایل به حساب می‌آید. تمامی دوربین‌های این گوشی در نور روز می‌توانند ویدیوها را با رنگ‌های هماهنگ ضبط کنند. نوردهی در ویدیوهای گوشی به خوبی صورت پذیرفته است و دامنه داینامیک و کنتراست نیز در سطح مثال‌زدنی قرار دارند. از سمت دیگر، سطح جزئیات تصاویر نیز تحسین‌برانگیز است ولی در زوم 10 برابر، جزئیات کمتری نسبت به مدل قبلی این گوشی وجود دارد؛ در عوض، گلکسی S24 اولترا در زوم 5 برابر عملکرد به مراتب بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. نقطه قوت دیگر این گوشی، عملکرد خوب آن در پایدارسازی ویدیوها است؛ در هنگام راه رفتن می‌توانید ویدیوهایی بدون لرزش صبط کنید و حتی با چرخش دوربین نیز، لرزش زیادی در ویدیوها ایجاد نمی‌شود.

4. هواوی P60 پرو

فیلمسازی با موبایل

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌تواند در فهرست بهترین موبایل‌ها برای فیلمبرداری گزینه مناسبی به حساب بیاید، هواوی P60 پرو است. این گوشی قابلیت ضبط ویدیو 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد و باید گفت عملکرد آن در فیلمبرداری مثال‌زدنی است. دوربین‌های گوشی قادر هستند ویدیوها را با نویز حداقلی و رنگ‌های دقیق ضبط کند. ویدیوهای این دوربین، کنتراست بالایی دارند و دامنه داینامیک آن‌ها نیز گستردگی زیادی دارد. از سمت دیگر، گوشی عملکرد بسیار خوبی در پایدارسازی تصاویر دارد و از همین رو، ویدیوها با حداقل لرزش ضبط می‌شوند. از سمت دیگر باید گفت دوربین‌ها در شب نیز عملکرد خوبی دارند و سطح کنتراست را به شکل مناسبی تنظیم می‌کند. به لطف دامنه داینامیک گسترده این لنزها، ویدیوها رنگ‌های شادابی دارند و از سمت دیگر، نویز هم به خوبی مدیریت شده است.

5. شیائومی 14T پرو

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

نماینده دیگری که شیائومی در این فهرست دارد، گوشی شیائومی 14T پرو است. این موبایل، که به تازگی وارد بازار شده است، قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد و در رزولوشن 4K نیز امکان ضبط تصاویر با 60 فریم بر ثانیه را به شما می‌دهد. البته، تنها دوربین اصلی قادر به ضبط ویدیو 8K است. گوشی عملکرد بسیار خوبی در زمینه فیلمبرداری دارد و می‌تواند برای فیلمبرداری گزینه مناسبی نسبت به قیمت باشد. شیائومی 14T پرو در شب نیز به خوبی ظاهر می‌شود و نوردهی و دامنه داینامیک ویدیوهای آن قابل قبول هستند. همچنین باید گفت رنگ‌ها نیز با دقت کافی به تصویر کشیده می‌شوند. علاوه بر این موارد، در پایدارسازی تصاویر نیز می‌توانید روی این موبایل حساب باز کنید؛ چراکه گوشی در این زمینه عملکرد درخشانی دارد و در هر 3 لنز خود، به خوبی تکان‌های شدید و ریز را خنثی می‌کند.

سوالات متداول

1. کدام گوشی‌ها برای فیلمسازی حرفه‌ای مناسب‌تر هستند؟

گوشی‌هایی مانند آیفون 16 پرو مکس، شیائومی 14 اولترا و گلکسی S24 اولترا با قابلیت‌های فیلمبرداری متنوع، لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، پشتیبانی از HDR و Dolby Vision، و امکان ضبط فیلم‌های سینمایی حرفه‌ای، انتخاب‌های مناسبی برای فیلمسازان حرفه‌ای هستند.

2. آیا گوشی‌های موبایل می‌توانند جایگزین دوربین‌های حرفه‌ای فیلمبرداری شوند؟

در بسیاری از شرایط، گوشی‌های پرچم‌دار می‌توانند جایگزین مناسبی برای دوربین‌های حرفه‌ای باشند، مخصوصا برای پروژه‌های فیلمبرداری مستقل و کوچک .

3. چه قابلیت‌هایی برای فیلمبرداری در نور کم اهمیت دارند؟

وجود سنسورهای بزرگ‌تر، دیافراگم باز و هوش مصنوعی (AI) از جمله عواملی هستند که به فیلم‌برداری در نور کم کمک می‌کنند. همچنین، گوشی‌هایی که دارای حالت Night Mode برای ویدئو هستند، عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف ارائه می‌دهند

سخن پایانی

فیلمسازی با گوشی‌های هوشمند یک کار پیچیده است اما با کمی تجربه و تمرین کافی می‌توانید نتایج قابل توجهی را به دست آورید. با گوشی های برتر برای فیلمبرداری که در بالا ذکر شد، نحوه عملکرد دوربین‌ها در تلفن هوشمند با هیچ دوربین فیلم سازی دیگری تفاوتی ندارد. با کمی تمرین، بهترین گوشی هوشمند برای شما و تجهیزات مناسب گوشی هوشمند، می‌توان گفت که شما به عنوان فیلمساز کارهای شگفت انگیزی را می‌توانید انجام دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402