دایرکتر اینستاگرام یکی از مشاغل جدید در شبکههای اجتماعی است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما این شغل شاید خیلی برای همه شناخته شده نباشد. در این مطلب قصد داریم به کار دایرکتر در اینستا بپردازیم.
اینستاگرام در طول سالیان اخیر در کنار تلگرام به یکی از پلتفرمهای اصلی کسب و کار کاربران تبدیل شده است. مردم قادر هستند با ساخت یک صفحه و نمایش محصولات خود در اینستاگرام، از دیگر کاربران سفارش دریافت کرده و کسب و کار خود را شروع کنند. اما مدیریت یک صفحه کسب و کار در اینستا کار یک نفر نیست و هر کدام از بخشهای آن نیاز به مدیریت و توجه زیادی دارد. یکی از بخشهای مهم صفحه نیز بخش دایرکت است که مستقیما با کاربران و مشتریان در تماس است؛ به همین خاطر دایرکتر اینستاگرام نقش کلیدی در توسعه یک کسب و کار اینستاگرامی ایفا میکند. اما شغل دایرکتوری چیست و چه پیشنیازهایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال با پلازا همراه باشید.
فهرست مطالب
کار دایرکتر چیست؟
در دنیای امروز، برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان و وجود یک کانال ارتباطی کارآمد، برای موفقیت در کسب و کار امر حیاتی است. شما برای آن که بتوانید در روزهای اول شروع کار خود، اعتماد افراد را جلب کنید باید اول از همه با آنها ارتباط برقرار کرده و همیشه هم این ارتباط را حفظ کنید. این کار یکی از وظایف مدیران پیجها است.
اما مدیر پیج باید به جنبههای مختلف صفحه رسیدگی کند و شاید فرصت تبلیغ و برقراری ارتباط مداوم با کاربران را پیدا نکند. در اینجا است که شغل دایرکتر اینستاگرام وارد میشود. وظیفه فردی که به عنوان دایرکتر فعالیت میکند این است که به صورت مداوم و با ارسال پیامها و بنرهای تبلیغاتی به کاربران، محصولات و خدمات یک کسب و کار را تبلیغ کند.
همچنین فردی که کار دایرکتر اینستا را عهده دار میشود باید به سوالات کاربران در مورد محصولات نیز پاسخ بدهد و در حقیقت به صورت شبانهروزی در حال چک کردن دایرکت و پیامهای دریافت شده باشد. به همین خاطر داشتن صبر و حوصله و دسترسی 24 ساعته به اینترنت و اینستاگرام از جمله مهمترین پیشنیازهای این شغل بهحساب میآیند.
دایرکتر اینستاگرام باید چه خصوصیتهایی داشته باشد؟
از آنجایی که فرد در این شغل باید به صورت مداوم با کاربران مختلف در ارتباط باشد، یکی از مهمترین خصوصیتهایی که باید از آن برخوردار باشد توانایی برقراری ارتباط موثر با کاربران است. کاربرانی که برایشان دایرکت ارسال میکنید نباید احساس کنند با یک ربات در حال مکالمه هستند و در عوض باید احساس مهم بودن کنند.
دایرکتر باید به صورت جداگانه برای هرکدام از کاربران وقت بگذارد و به هر سوال و ابهامی که دارند جواب دهد. در حقیقت وظیفه اصلی دایرکتر این است که با برقراری ارتباط با کاربران، آنها را به خرید یا استفاده از محصولات و خدمات یک کسب و کار سوق دهد و مشتریان آن کسب و کار را افزایش دهد.
از دیگر خصوصیات فردی که به عنوان دایرکتر در اینستاگرام فعالیت میکند میتوان به تسلط بالا به قواعد نگارش فارسی، دقت، صبر، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و همچنین آشنایی با امکانات و ابزارهای اینستاگرام اشاره کرد.
میزان حقوق، شرایط و مزایا کار دایرکتر اینستا
در بیشتر موارد شغل دایرکتر اینستاگرام به صورت دورکاری قابل انجام است و به همین دلیل هم برخلاف شغلهای حضوری، قواعد مزایای مشخصی در مورد آن وجود ندارد و هر شرکت و کسب و کاری قواعد مربوط به خودش را دارد. برخی شرکتها تنها از شما میخواهند یک بنر از پیش آماده شده را به مثلا هزار کاربر ارسال کنید و سپس با ارسال اسکرین شات از دایرکتهایی که ارسال کردید، حقوق خود را دریافت کنید.
برخی دیگر شرکتها ممکن از ضوابط سختگیرانهتری داشته باشند و مثلا بخواهند پیامهایی که ارسال کردید توسط کاربران دیده شوند و به عبارت دیگر تیک بخورند تا آن پیام جزو حقوق شما محاسبه شود. به همین ترتیب میزان حقوق نیز در شرکتهای مختلف متفاوت است.
سخن پایانی
هرچند میزان حقوق دریافتی این شغل در مقایسه با شغلهای دیگر و به خصوص شغلهای حضوری بسیار ناچیز است اما از آنجایی که شغل دایرکتر نیاز به آموزش ندارد، یکی از کارهایی به حساب میآید که اکثر افراد بدون نیاز به مهارت به خصوصی میتوانند از آن به صورت دورکاری کسب درآمد کنند. نظر شما در مورد این شغل چیست؟ بهنظر شما درآمد یک دایرکتور اینستاگرام باید چقدر باشد؟ دیدگاههای خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا بهاشتراک بگذارید.