ماشین خودران جدید تویوتا در هر جهت تا 200 متر را می بیند

تویوتا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت تویوتا سیستم جدید خودروان خود را روی یک لکسوس LS 600hL آزمایش کرد، پلتفرم نسخه 3.0 سیستم خودران پیشرفته ای که هفته ی آینده، ضامن حضور قدرتمند تویوتا در مراسم CES لاس وگاس خواهد بود …

تویوتا

تویوتا در صنایع خودروسازی برای خود هیولایی است؛ هیولایی که از شرق آسیا می آید اما همه ی این کره ی خاکی را عرصه ی تاخت و تاز ماشین های شیک و قدرتمند خود کرده. چنین خودروساز عظیمی به تبع شاخه ی تحقیق و پژوهش بزرگی هم دارد.

بله، موسسه پژوهشی تویوتا (Toyota Research Institute) مرکز تحقیقات این غول ژاپنی است. یکی از بازوهای موسسه ی پژوهشی تویوتا در سیلیکون ولی (Silicon Valley) امریکا واقع شده و در این منطقه ی تکنولوژی – پرور ، در کنار بزرگ ترین خودروسازان دنیا سرگرم آزمایش فناوری های نوین است.

بازوی پژوهشی شرکت تویوتا به تازگی، نسخه ی جدیدی از فناوری خودران را در دره ی سیلیکون ولی آزمایش کرده است. سیستم خودران این آزمایش بسیار پیچیده و پیشرفته است و در آن از سیستم لیدار (LIDAR)، یک سیستم راداری و دوربین استفاده شده است. تویوتا این مجموعه را روی خودروی لکسوس مدل LS 600hL خود نصب کرده (لکسوس یا Lexus یکی از برندهای متعلق به تویوتا است).

تویوتا

موسسه ی پژوهشی تویوتا این سیستم جدید را پلتفرم 3.0 (Platform 3.0) نامیده است و قصد دارد آن را هفته ی آینده در رویداد بزرگ CES در شهر لاس وگاس به نمایش بگذارد.

بزرگ ترین پیشرفتی که در این نسخه از خودروهای خودران تویوتا نسبت به فناوری های پیشین صورت گرفته، توانایی خودرو در دیدن جهت های مختلف است. محصولات خودروساز ژاپنی با نصب پلتفرم 3.0 کاری می کند که خودروهایش نسبت به گذشته فواصل دورتری را ببینند.

تویوتا

این پیشرفت به لطف چهار سنسور دور برد لیدار (LIDAR) به دست آمده؛ سنسورهایی که روی سقف خودرو نصب می شوند. سنسورهای لیدار جدید به کار رفته در لکسوس محصول یک استارت آپ به نام لومینار (Luminar) هستند که در دره ی پاترولای کالیفرنیا قرار دارد.

به لطف این لیدارهای جدید، خودروهای خودران تویوتا حالا میدان دید 360 درجه ای دارند و در آن تا 200 متر را می بینند. غول خودروسازی ژاپنی اعلام کرده این سیستم در حال حاضر برترین فناوری خودران جهان است که تا کنون آزمایش شده.

این سنسورهای جدید حالی به صنایع خودروسازی وارد شده اند که در حال حاضر رایج ترین سنسورهای لیدار محصول شرکت ولوداین (Velodyne) هستند. این شرکت نوپا که در سلیکون ولی فعالیت می کند تا کنون 2 مدل لیدار معروف را در اختیار خودرو سازان قرار داده؛ مدل HDL-64E با رنج 120 متر و لیدار معروف تر مدل VLP-16 Puck با رنج 100 متر.

تویوتا

 ولوداین به تازگی قیمت لیدار مدل VLP-16 را به نصف کاهش داده تا این محصول را در ساخت فناوری های خودران حاکم کند، اما حالا لیدار جدید لومینار با رنج 200 متر آن را به چالش کشیده است.

تویوتا در لکسوس خودران جدید خود از یک سقف جدید با پنل مقاوم به تاثیرات آب و هوایی استفاده کرده است. تویوتا همچنین بدنه ی این خودرو را بسیار زیبا طراحی کرده و سعی کرده سیستم خودران را با پیکره ی لکسوس یکپارچه سازد. این طراحی حاصل تلاش های مرکز طراحی کالتی (CALTY) واقع در میشیگان امریکا است که مهندسان حوزه ی شمال امریکای شرکت تویوتا در این مرکز سرگرم ساخت خودروهایی با نماهای نو و متفاوت هستند.

تویوتا

تلاش های مهندسان شاخه ی امریکای شمالی شرکت تویوتا دستاورد بزرگی را به همراه داشته؛ تا کنون فناوری خودران شبیه یک گلدان بود که روی سقف ماشین می گذاشتند اما تویوتا موفق شده این گلدان زشت که دست اندرکاران خودروسازی به آن لیدار « سطل چرخان » می گویند را حذف کنند و به جای آن از یک سیستم شیک تر و جمع و جور تر استفاده نمایند.

تولید سیستم خودران پلتفرم 3.0 به زودی شروع می شود و همراه با تولیدات بهاره ی تویوتا وارد بازار خواهد شد. تویوتا، در انتشار اطلاعات مربوط به پیشرفت های خود در زمینه ی فناوری های خودران کمی محتاط است. تحقیقات اخیر نشان می دهد این خودروساز ژاپنی در زمینه ی فناوری های خودران هنوز فاصله ی زیادی با خودروسازان امریکایی مانند فورد و جنرال موتورز و اروپایی مانند دایملر و BMW دارد. اما ژاپنی ها به این راحتی ها میدان را خالی نمی کنند و تویوتا هم قصد دارد هفته ی دیگر با پلتفرم 3.0 در رویداد CES قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها