مایکروسافت گزارش مصرف کنندگان در مورد نرخ قابلیت اطمینان surface در هفته گذشته را رد کرد. اما یک یادداشت داخلی جدید برخی از نکات را در مورد موضوعاتی که سازنده نرم افزار با آن روبرو بوده است، منتشر می کند. گزارش صورت گرفته تقریباً 90000 نفر از صاحبان تبلت و لپ تاپ را مورد بررسی قرار داده و در حدود 25% کاربران surface مایکروسافت در نیمه دوم سال با مشکل مالکیت مواجه هستند. پل ترورت یک یادداشت داخلی را در مورد پاسخ مایکروسافت به گزارشات مصرف کننده به دست آورده است و به نظر می رسد که سطح بالای Surface Pro 4 و Levelface Book Reports بتواند نتایج یافته های مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد.
در نمودار گزارش شده، نرخ بازگشت برای Surface Book در طول دوره راه اندازی آن حدود 17 درصد و برای شش ماه بعد حدود 10% باقی ماند. نرخ بازگشت Surface Pro 4 نیز در طول راه اندازی حدود 16 درصد رسیده است، اما پس از یک ماه به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است. برعکس، Surface Pro 3 با نرخ 11 درصد بازدهی راه اندازی شد که این نرخ به سرعت به کمتر از 10 درصد کاهش پیدا کرده و در طول عمر خود تقریبا 5 یا 6 درصد باقی مانده است.Surface Book ها نسبت به سایر محسولات Surface در طول تقریبا دو ساله در فروش خود، نرخ بازگشت بیشتری داشته اند، یعنی درصد بیشتری از این محصول بازگشت داشته است.
ماکروسافت هنگام راه اندازی Surface Book و Surface Pro 4با مشکلاتی مواجه شد. هنگام بررسی Microsoft Surface Book در ماه اکتبر 2015 ، مشکلات عجیبی در راه اندازی این محصول جلب توجه می کرد. رنگ صفحه نمایش و crash کردن درایورها به دفعات مشاهده می شد و برنامه راه انداز برای بارگیری روی صفحه نمایش گاهاً دچار مشکل می شد. مایکروسافت به ما اطمینان داد که بعضی از مسائل را قبل از اینکه مشتریان خرید دستگاه را شروع کنند، حل می کنند، اما این مشکلات رفع نشدند. مایکروسافت در نهایت پس از چهار ماه شکایت، آنها را رفع کرد.
در حالی که مایکروسافت با مدیریت قدرت این چیپ ست های جدید Skylake در آن زمان با مشکل مواجه شد، دیگر سازه های نصب شده نیز از مشکلات برخی از افراد زیر سؤال رنج می برد اما توانستند به سرعت آنها را به صورت نرم افزاری رفع کنند. Thurrott گزارش می دهد که مدیر عامل شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا در سال گذشته با Lenovo ملاقات کرد و این شرکت را در مورد چگونگی پاسخ به مشکلات Skylake مورد بررسی قرار داد. بنا به ادعای Thurrott، شرکت Lenovo به اشتباه مورد بازخواست قرار گرفته بود، زیرا هیچکس در استفاده از این تراشه دچار مشکل نشده است. به نظر می رسد که این مشکل ماکروسافت است که در نتیجه روش منحصر به فرد این شرکت در تولید Surface Book و درایورها و نرم افزار های خاص این شرکت رخ داده است. در حالیکه دیگر سازندگان سخت افزاری با تجربه تر توانستند به سرعت پاسخ دهند، تأخیر مایکروسافت در پاسخگویی منجر به کاهش قابلیت اطمینان نسبت به این شرکت شد.
یادداشت مایکروسافت، که توسط Panos Panay رئیس Panasonic Surface نوشته شده است، همچنین یادآور می شود که این شرکت به طور خستگی ناپذیر کار کرده است تا مشکلات Surface Book و Surface Pro 4 را حل کند. “این پیشرفت ها متاسفانه در نتایج این گزارش [گزارش مصرفی] منعکس نشد،” وی همچنین اشاره کرد که میزان بازگشت Surface Pro 4 و Surface Book به احتمال زیاد نتایج تحقیقات مصرف کنندگان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
مایکروسافت معتقد است که این مسائل و مشکلات را رفع کرده است و در نتیجه آن نرخ بازگشت این محصولات در طول دوازده ماه گذشته کاهش داشته است. اگر این گزارش و صحبت ها دقیق و صحیح باشد، بررسی بعدی سالانه گزارشات مصرف کننده باید آن را منعکس کند، اما تا آن زمان مایکروسافت تحت تاثیر نتیجه فعلی خواهد بود. این یادداشت نشان می دهد که این شرکت در حال برنامه ریزی برای به اشتراک گذاشتن “یک مجموعه جامع از داده ها است که نشان دهنده قدرت کیفیت ما و احساس مشتری ما” با شرکا، خرده فروشی و اعضای تیم فروش و تیم های بازاریابی است.
منبع: .theverge