اپلیکیشن جدید بالن های رنگارنگ توسط فیس بوک در چین راه اندازی شد

اپلیکیشن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیس بوک به صورت مخفیانه در حال آزمایش اپلیکیشن بالن های رنگارنگ (Colorful Balloons) در چین است. در ماه می، فیس بوک بی سر و صدا و به صورت مخفیانه این برنامه را که کار اصلی آن همچون سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است ، در کشور چین، راه اندازی کرد. همان طور که می دانید استفاده از شبکه های اجتماعی در چین ممنوع است ولی این اپلیکیشن جدید فیس بوک به صورت مخفیانه در چین راه اندازی شد.

اپلیکیشن بالن های رنگارنگ از نظر ظاهر کاملا شبیه به فیس بوک است و وقتی برنامه راه اندازی می شود، تصور می کنید تقلیدی به تمام معنا از فیس بوک اتفاق افتاده است. کاربران با این برنامه احساس می کنند اپ فیس بوک را باز کرده اند. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا عکس و تصویر خود را با دوستان و اعضای خانواده شان به اشتراک بگذارند. هم چنین این اپ، می تواند با بزرگترین شبکه اجتماعی یعنی  WeChat  کار کند و مستقیما تصاویر را آنجا هم به اشتراک بگذارد. فیس بوک این برنامه را از طریق یک شرکت محلی به نام  شرکت تکنولوژی اینترنت Youge  منتشر کرده. البته در حین انتشار این اپ هیچ گونه اشاره ای به نام تجاری این غول رسانه های اجتماعی یعنی فیس بوک نشده است. به نظر می رسد اقدامات لازم برای اطمینان از گسترش آن به طور گسترده انجام شده است.

چین در ماه ژوئیه 2009 فیس بوک را ممنوع کرد و در ماه جولای WhatsApp را مسدود کرد. از آن زمان به بعد، مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زوکربرگ در حال تلاش برای یافتن راهی برای راه اندازی شبکه اجتماعی در این کشور است . او ملاقات هایی  با مقامات دولتی داشت و گزارش کار خود را در زمینه نرم افزاری متفاوت و جدید برای کشور چین ارائه داده است تا کمک کند در این منطقه جغرافیایی چنین سرکوب هایی برطرف شود. نشریه تایمز چنین فعالیت و برنامه ریزی که بسیار نرم و آرام هم صورت گرفته است را برنامه ای بی نظیر توصیف می کند. این نشریه معتقد است که همه شرکت های فن آوری باید تلاش کنند تا چین با جمعیت  700 میلیون کاربر بتواند از مزایای اینترنت استفاده کند و همانند سایر کشورها به این امکانات دسترسی داشته باشد. روشن نیست که آیا دولت چینی از تلاش های فیس بوک آگاه است یا خیر. سازمان نظارت بر فضای مجازی چین به این مطلب منتشر شده در نشریه تایمز نیز هیچ پاسخی نداده است.

به نظر می رسد تلاش برای راه اندازی یک شبکه اجتماعی در چین زیر ذره بین است. البته اپلیکیشن جدید به عنوان یک راهکار موازی با فیس بوک می‌تواند مسایل کاربران چینی را برطرف سازد.  فیس بوک می‌گوید :

“ببینید که چگونه کاربران چینی اطلاعات و عکس های خود را با دوستان خود به اشتراک می گذارند ،آنها می توانند به راحتی در رسانه های اجتماعی فعالیت کنند و لذت ببرند. این حاصل تلاش و زمان گذاشتن روی اسن موضوع است.”

در بیانیه ای فیس بوک اعلام کرده است :

” در حال بررسی و مطالعه بر روی کشور چین هستیم ، زمان زیادی برای این مطالعه گذاشته شده است . تمرکز ما در حال حاضر کمک به کسب و کار و تجارت در چین معطوف بوده و می خواهیم با استفاده از پلت فرم های تبلیغاتی، بازارهای جدیدی را در  خارج از چین ایجاد کنیم. “

باید دید آینده این اپ جدید یعنی بالن های رنگارنگ در چین به چه صورتی در خواهد آمد و آیا این برنامه می تواند به مسیر خود ادامه بدهد و یا اینکه همچون سایر شبکه های اجتماعی با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

منبع  : theverge

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها