پیتر تومان (Peter Thoman) معروف به دورانت (Durante) مسئول نسخه ی PC بازی The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel است و عملکرد و قابلیت های آن را به اوج خود رسانده است.
امروز دوم آگوست است و همانطور که وعده داده شده بود بازی The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel حالا روی پلتفرم های پخش بازی Steam ، GOG و Humble Store قراگرفته است. این بازی که در سال 2013 برای پلتفرم های PS3 و Vita عرضه شده است نسخه ای از سری بازی های Legends of Heroes می باشد. جهان این بازی با سری بازی های شاهکار ژاپنیTrails in the Sky مشترک است اما داستان آن به کلی منحصر به فرد است. به همین خاطر حتا اگر نسخه ای پیشین را بازی نکرده اید بدون نگرانی می توانید به سراغ The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel بروید.
Trails of Cold Steel یا مسیرهای پولاد سرد ترجمه ی عبارت ژاپنی Sen no Kiseki است. این بازی نخستین نسخه از سری Trails in the Sky است که به Erebonian می پردازد و کشمکش های سیاسی درونی این ملت نیرومند را مفصلا کند و کاو می کند. در توصیف بازی آمده است:
« در روایت گسترده ای کاوش کنید که در راستای مجموعه پیش می رود. از زندگی به عنوان دانش آموز لذت ببرید و با دانش آموزان دیگر ارتباط برقرار کنید تا در جنگ توانایی های تازه به دست آورید. به کمک سیستم تازه طراحی شده ی ARCUS از جنگ های سریع و بیس محور لذت ببرید و به کشف و کاوش رویدادهای دراماتیکی بپردازید. در جامعه ای که دو جبهه ی متخاصم رو در روی هم قرار گرفته اند، این رویدادها همه چیز را تغییر خواهند داد ».
یکی از دلایلی که انتشار نسخه ی PC بازی The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel را با اهمیت ساخته و باعث شده به سراغ آن برویم این است که نسخه ی PC نتیجه ی کار پیتر دورانت است. دورانت به خاطر آنالیزها (و گاه تعمیرهایش) از پورت های بازی PC شناخته شده است. وی در وبلاگ Xseed سه مقاله در مورد این کار منتشر کرده و در آن ها به جزییات بازی از جمله پوشش عملکرد، بهبودهای گرافیکی و آپشن ها پرداخته است. وی همچنین قابلیت های مخصوص PC از جمله turbo mode پیاده سازی شده و پشتیبانی از نسبت تصویر فوق پهن.
دورانت در پایان پست اول خود درباره ی بازی می نویسد:
« تا رسیدن به پایان راه درازی در پیش است. من دلگرم هستم و امید دارد که این بازی به همان خوبی که روی دستگاه های تست جواب داده برای شما هم کار کند. این نخستین بازی است که یک بازی منتشر می شود و من مسئول بخش عمده ای از کدهای ویژه ی PC در آن هستم. به همین خاطر اندکی مضطربم. اما باور دارم که این بازی در مقایسه با بیشتر بازی هایی که در چند سال اخیر شاهد انتشار آن ها بوده ام شرایط بهتر و برتری دارد.»
وی همچنین می نویسد:
« آنچه که من می دانم این است که اگر اشتباه بزرگی رخ دهد، من چند ماه یا چند هفته و یا حتا چند روز برای حل آن صبر نمی کنم بلکه به سرعت با کسانی که تحت تاثیر این اشتباه قرار گرفته اند ارتباط برقرار می کنم و مشکل را حل خواهم کرد ».
منبع : pcgamer