قابلیت های جدید اپ استور اپل در آپدیت iOS 11

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپلیکیشن اپ استور ( App Storeر) از مهم‌ترین قابلیت‌های اپل است که سود قابل توجهی برای فعالین عرصه فناوری دارد. اپل در رونمایی از آپدیت iOS 11 تغییرات اساسی در این اپلیکیشن ایجاد کرده است که در ادامه جزئیات آن بیان خواهد شد.

تغییرات اپ استور از مهمترین تغییرات iOS 11 است. این تغییرات شامل جمله طراحی بهتر، ویدئوهای پیش نمایش و ویژگی جدید جستجو از لیست پیمایش یا همان browsing است.

App Store

طبق گزارش جدید سنسور تاور (Sensor Tower) تغییر اپ استور iOS 11 اپل تاثیر قابل توجهی بر پیداکردن، اپلیکیشن‌ها برجای گذاشته است. اپ استور اپل در رونمایی از iOS 11 در سپتامبر (شهریور) 2017 دستخوش تغییرات اساسی شده  که یکی از این تغییرات بروزرسانی با هدف ارتقای جستجوی برنامه‌ها در اپ استور بخصوص برای جستجو از لیست بوده که یکی از چالش‌های اصلی توسعه دهندگان اپلیکیشن ها نیز محسوب می‌شد.

بررسی‌ها نشان می دهند که پیداکردن اپلیکیشن‌ها از طریق عمل پیمایش یا (browsing) در اپ استور اپل به جای جستجو با کلیدواژه ها و ارجاعات، بعد از انتشار iOS 11 هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. بعد از عرضه iOS 11 بیش از 15 درصد دانلودها از طریق ویژگی browsing (جستجو از لیست) صورت گرفته. درحالیکه این رقم پیش از رونمایی از آپدیت، به میزان ثابت 10 درصد بود.

App Store

اپل در طراحی مجدد اپ استور در قابلیت جستجو کاملا موفق ظاهر شد. موفقیتی که تا حدی به خاطر قابلیت جدید spotlight (اسپات لایت) نیز است. این ویژگی هر روز اپلیکیشن و بازی های جدید را هایلایت می‌کند. در نسخه‌های قبلی، اپ استور تحت کنترل موفق‌ترین اپلیکیشن‌ها بود چرا که توسعه دهندگان این اپلیکیشن‌ها توانایی مالی پرداخت هزینه‌های ارتقا را داشتند. در حالی که شرکت‌های کوچکتر با درآمد کمتر از 500 دلار در ماه از پس هزینه های ارتقا بر نمی‌آمدند.

با قابلیت اسپات لایت روزانه اپلیکیشن، بازی و اپ های جدید منتشر می‌شوند بدین ترتیب دانلود و اطلاع از برخی اپلیکیشن های کمتر شناخته شده حین جستجو از لیست بالا می‌رود. مثلا، میزان دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اپ استور iOS 11 بخاطر بهتر دیده شدن جهش صعودی داشت، طبق خبرهای سنسور تاور، با استفاده از اسپات لایت های روزانه، اپلیکیشن ها بطور میانگین افزایش دانلود 685 درصدی و بازی ها هم جهش 802 درصدی داشتند. میزان دانلود اپلیکیشن های مربوط به ناشران با دانلود کمتر از 10000 نیز بعد از رونمایی از iOS 11 به 29 درصد رسید که نشان می دهد چگونه قابلیت اسپات لایت اپل شانس شکوفایی را برای شرکت‌های کوچکتر سازنده اپلیکیشن ها فراهم آورده است.

علیرغم رشدی که پیدا کردن اپلیکیشن‌ها از طریق ویژگی پیمایش (browsing) داشته با این حال هنوز هم اولین گزینه کاربران برای پیدا کردن و دانلود اپلیکیشن‌های جدید جستجو کردن است به‌طوری‌که شصت و پنج درصد دانلودها با جستجوی اپلیکیشن‌ها براساس کلید واژه ها انجام می شوند. البته ابزار کاربران برای یافتن و دانلود اپلیکیشن ها در اپلیکیشن ها و بازی های مختلف کاملا فرق می کند. جستجو کردن نقش بسیار مهمی در پیدا کردن اپلیکیشن ها دارد به‌طوری‌که 69 درصد دانلود ها را بخود اختصاص می دهد درحالیکه این رقم برای دانلود بازی ها 56 درصد است.

دانلود 24 درصدی بازی ها از طریق ویژگی جدید در مقایسه با دانلود 9 درصدی اپلیکیشن‌ها نشان می دهد که عمل پیمایش یا Browsing اهمیت بیشتری برای پیداکردن بازی‌ها دارد. نتیجه‌ای که با توجه به افزایش دانلود بیشتر بازی‌ها نسبت به اپلیکیشن‌ها با استفاده از قابلیت اسپات لایت های روزانه کاملا منطقی به نظر می رسد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها