در کنفرانس بیلد 2018 مایکروسافت، این شرکت تکنولوژیهای جدید را برای توسعهدهندگان رونمایی کرد، که شامل یک تکنولوژی که شاید برای گیمر ها آشنا باشد نیز میشد.
پروژهی Kinect For آژور دوربین کینکت را این بار برای توسعهدهندگان نرمافزارهای هوش مصنوعی بازمیگرداند. آژور ، بستر پردازش ابری مایکروسافت برای نوشتن، آزمایش و توسعهی نرمافزار است. مایکروسافت میگوید کینکت پکیجی از سنسورها است، شامل یک دوربین تشخیص عمق متن ساز، همراه با سختافزار آنبورد کامپیوتری.
برند کینکت برمیگردد به سال 2010، زمانی که بهعنوان یک کنترل حرکت و صدا برای ایکس باکس معرفی شد. خیلی به مذاق گیمر ها خوش نیامد، ولی نسخهی ویندوز کینکت در سال 2012 منتشر شد. کنسول Xbox One یک نسخهی ارتقا یافته از کینکت را در سال 2013 همراه با خود داشت. ولی تولید کینکت بهتدریج در ویندوز نسخهی 2015، Xbox 360 سال 2016 و Xbox One سال 2017 متوقف شد.
حالا که کینکت قرار است برگردد، مایکروسافت میگوید:
پروژهی Kinect For آژور به سناریوهای جدیدی برای استفادهی توسعهدهندگان از هوش محیط قدرت میبخشد. با ترکیب سنسور Time to Flight صنعتی مایکروسافت با سنسورهای بیشتر و همه در پکیجی کوچک و کممصرف، پروژهی Kinect For آژور هوش مصنوعی آژور را غنیتر میکند تا به شکل قابلتوجهی بینش و عملکرد را بهبود بخشد.