Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

بیوگرافی مهدی سلوکی ؛ بررسی زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حواشی او

زندگی نامه مهدی سلوکی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مهدی سلوکی بازیگر تلویزیون و سینمای ایرانی است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1380 آغاز کرد و بیشتر برای بازی در سریال نرگس محصول سال 1385 شناخته شد. در این مقاله از پلازا به بررسی بیوگرافی مهدی سلوکی می‌پردازیم.

مهدی سلوکی بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی متولد سال 1361 است. او فعالیت بازیگری خود را با بازی در سریال چراغ‌های خاموش محصول سال 1380 در تلویزیون آغاز کرده است و با بازی در فیلم سرگیجه محصول سال 1385 پا به عرصه سینما گذاشت. مهدی سلوکی بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال نرگس محصول سال 1385 در بین مردم شناخته شد و با بازی در سریال ستایش محصول سال 1388 در نقش برادر ستایش بسیار خوش درخشید. در ادامه این مقاله به بررسی بیوگرافی مهدی سلوکی، زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی مهدی سلوکی

  • نام و نام خانوادگی: محمد مهدی سلوکی
  • تاریخ تولد: 14 خرداد 1361
  • مهدی سلوکی اهل کجاست: او در اصفهان متولد شده ولی اهل تهران است.
  • مهدی سلوکی چند سال دارد: 42 سال
  • تحصیلات مهدی سلوکی: دیپلم گرافیک
  • سال‌های فعالیت: از 1380 تا کنون
  • وضعیت تاهل: متاهل، مهدی سلوکی در سال 1393 ازدواج کرده است.
  • پیج اینستاگرام مهدی سلوکی: mehdisoloukioriginal@

زندگی نامه مهدی سلوکی

زندگی خصوصی مهدی سلوکی

در این بخش مروری بر زندگی خصوصی مهدی سلوکی از تولد تا ازدواج او خواهیم کرد. مهدی سلوکی در تاریخ 14 خرداد 1361 در اصفهان متولد شده است. پدرش سرهنگ نیروی هوایی و تهرانی بوده و مادرش اصالتا اراکی است. او برادر کوچکتر مجری با سابقه تلویزیونی، محمد سلوکی است. او در هنرستان مالک اشتر در رشته گرافیک تحصیل کرده و در سال 1379 فارغ‌التحصیل شده است. اگر شما نیز کنجکاو هستید که آیا مهدی سلوکی ازدواج کرده است؟ یا همسر مهدی سلوکی کیست؟ در پاسخ به این دسته از سوالات باید بگوییم که این بازیگر معروف سریال ستایش، در آذر سال 1393 در سن 32 سالگی ازدواج کرده است.

زندگی شغلی مهدی سلوکی

در ادامه بیوگرافی مهدی سلوکی به بررسی زندگی شغلی، فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر آثار او می‌پردازیم. مهدی سلوکی فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در قاب تلویزیون آغاز کرده است. او با بازی در سریال چراغ‌های خاموش در سال 1380 جلوی دوربین تلویزیون رفت و با بازی در فیلم سرگیجه محصول سال 1385 پا به عرصه سینما گذاشت. مهدی سلوکی بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال نرگس محصول سال 1385 دیده شد اما با بازی در سریال ستایش محصول سال 1388 در نقش برادر ستایش، به شهرت رسید.

مهدی سلوکی در آثار تلویزیونی و سینمایی دیگری چون سریال پنج کیلومتر تا بهشت محصول سال 1390، فیلم سگ‌های پوشالی محصول سال 1392، سریال خوب بد زشت محصول سال 1393، فیلم ما همه گناهکاریم محصول سال 1394، سریال مرز خوشبختی محصول سال 1395، سریال آرام می‌گیریم محصول سال 1395، فیلم عرفان محصول سال 1397، سریال بوی باران محصول سال 1398، سریال آتش سرد محصول سال 1401 و سریال طوبی محصول سال 1403 نیز به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه بیوگرافی مهدی سلوکی به بررسی بیشتر کارنامه این هنرمند معروف ایرانی می‌پردازیم.

فیلم های مهدی سلوکی

در این بخش از بیوگرافی مهدی سلوکی به بررسی آثار سینمایی او می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست فیلم‌های این بازیگر ایرانی را مشاهده کنید.

نام فیلمسالکارگردان
سرگیجه1385محمد زرین دست
احضار شدگان1386آرش معیریان
کریستال1387محسن محسنی نسب
زادبوم1387ابوالحسن داوودی
پاتو زمین نذار1389ایرج قادری
دنیای پرامید1391منوچهر هادی
سگ‌های پوشالی1392رضا توکلی
بار دیگر بنگر1393هادی مقدم دوست
صفر1393مسعود یزدانی‌فر
پاشنه بلند 21394محسن منشی زاده
ما همه گناهکاریم1394حسن ناظر
عرفان1397علیرضا شاه حسینی

در ادامه به معرفی و بررسی چند فیلم سینمایی از مهدی سلوکی می‌پردازیم.

فیلم سرگیجه

فیلم های مهدی سلوکی

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: محمد زرین دست
  • مدت زمان: 90 دقیقه
  • سایر بازیگران: محمد زرین دست، کامبیز دیرباز، الهام حمیدی، کوروش تهامی و فرزانه هوشمند

فیلم سرگیجه اثری به کارگردانی محمد زرین دست در سال 1384 است که در سال 1385 به روی پرده سینما رفت. در خلاصه این فیلم ایرانی آمده که داستان درباره ساسان سرکش، یک ایرانی است که پس از سی سال دوری، به کشور خود یعنی ایران باز می‌گردد. در فرودگاه، راننده‌ای به نام الیاس، او را به هتل برده و فردای آن روز هم با هم راهی زادگاه ساسان یعنی تبریز می‌شوند اما …

فیلم سگ‌های پوشالی

زندگی شغلی مهدی سلوکی

  • سال ساخت: 1392
  • کارگردان: رضا توکلی
  • مدت زمان: 90 دقیقه
  • سایر بازیگران: لیلا اوتادی، علیرضا جلالی تبار، نیما شاهرخ شاهی، فرازد فرزین و شیرین بینا

فیلم سگ‌های پوشالی اثری به کارگردانی و نویسندگی رضا توکلی است که بازیگران مشهور بسیاری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. در خلاصه این فیلم آمده که داستان درباره مهندس جوانی به نام مهران است که بعد از اتمام افتتاحیه یک پروژه ملی و در راه بازگشت به خانه برای جشن گرفتن اولین سالگرد ازدواج خود با همسرش سایه، دچار تصادف با یک سگ می‌شود اما …

فیلم ما همه گناهکاریم

اطلاعات شخصی مهدی سلوکی

  • سال ساخت: 1394
  • کارگردان: حسن ناظر
  • مدت زمان: 86 دقیقه
  • سایر بازیگران: امیر آقایی، نیوشا ضیغمی، الهام حمیدی، مهران رجبی، امیرحسین مدرس و مجید شهریاری

فیلم ما همه گناهکاریم اثری به کارگردانی حسن ناظر و نویسندگی پیمان عباسی بوده و محسن مسافرچی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. در خلاصه این فیلم ایرانی آمده که داستان درباره فردی به نام فرهاد است که برای درمان دخترش به پول هنگفتی احتیاج دارد و برای تهیه این پول زیاد، حاضر است هر چیزی بفروشد یا حتی دست به هر کاری بزند اما …

سریال های مهدی سلوکی

در این بخش از بیوگرافی مهدی سلوکی  به معرفی آثار تلویزیونی او می‌پردازیم. در جدول زیر می‌توانید لیست سریال‌های این بازیگر را مشاهده کنید.

نام سریالسالکارگردانشبکه
چراغ‌های خاموش1380کاظم بلوچیشبکه یک
روشنایی دشت1380 تا 1381عبدالله باکیدهشبکه دو
بوی غریب پاییز1382سید مجتبی یاسینیشبکه دو
تب سرد1382 تا 1383علیرضا افخمیشبکه سه
غریبانه1383قاسم جعفریشبکه پنج
باجناغ‌ها1384مسعود فروتنشبکه پنج
ما چند نفر1385فیاض موسویشبکه یک
نرگس1385سیروس مقدمشبکه سه
پنجمین خورشید1388علیرضا افخمیشبکه سه
ستایش1388 تا 1390سعید سلطانیشبکه سه
پنج کیلومتر تا بهشت1390علیرضا افخمیشبکه سه
سایه روشن1390آرش معیریانشبکه یک
راستش را بگو1391محمدرضا آهنجشبکه یک
پروانه1391جلیل سامانشبکه سه
ستایش 21391 تا 1392سعید سلطانیشبکه سه
آخرین بازی1393حسین سهیلی زادهشبکه پنج
خوب بد زشت1393منوچر هادیشبکه دو
مهر طوبی1394سید مجید موسویانشبکه سه
مرز خوشبختی1395حسین سهیلی زادهشبکه دو
آرام می‌گیریم1395روح‌الله سهرابیشبکه دو
از یادها رفته1398بهرام بهرامیانشبکه یک
بوی باران1398محمود معظمیشبکه یک
ستایش 31398سعید سلطانیشبکه سه
شاهرگ1399سید جلال دهقانی اشکذریشبکه دو
آتش سرد1401رضا ابوفاضلیشبکه دو
تمام رخ1401محمود معظمیشبکه سه
طوبی1403سعید سلطانیشبکه یک

در ادامه به معرفی و بررسی چند سریال تلویزیونی از مهدی سلوکی می‌پردازیم.

سریال نرگس

سریال های مهدی سلوکی

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: سیروس مقدم
  • تعداد قسمت: 69 قسمت
  • سایر بازیگران: حسن پورشیرازی، مهرانه مهین تابی، ستاره اسکندری، پوپک گلدره، سپند امیرسلیمانی و امید زندگانی

سریال نرگس در سال 1385 از شبکه سه سیما پخش شد و مهدی سلوکی در نقش بهروز شوکت در این اثر بازی کرده است. در خلاصه داستان این سریال ایرانی آمده که نرگس و نسرین دو خواهر هستند که پدرشان را از دست داده‌اند و اکنون با مادرشان زندگی می‌کنند. نسریت دختر ناسازگاری است که قصد دارد با بهروز ازدواج کند. پدر بهروز که مردی پولدار و زورگو است با ازدواج آن‌ها مخالف بوده و پس از ازدواج آن‌ها نیز مشکلات زیادی برای این زوج ایجاد می‌کند اما …

سریال ستایش

تئاترهای مهدی سلوکی

  • سال ساخت: 1388 تا 1390
  • کارگردان: سعید سلطانی
  • تعداد قسمت: 111 قسمت
  • سایر بازیگران: داریوش ارجمند، نرگس محمدی، مهدی پاکدل، سیما تیرانداز، رامسین کبریتی و حدیث میرامینی

سریال ستایش در سال 1389 از شبکه سه سیما پخش شد و مهدی سلوکی در نقش محمد، برادر ستایش (نرگس محمدی) در فصل اول این اثر بازی کرده است. در خلاصه فصل اول این سریال ایرانی آمده که داستان درباره دختر جوانی به نام ستایش نادری است که برای نجات برادرش از خطری که به خاطر فرارش از خدمت سربازی با آن مواجه می‌شود، از دوست برادرش، طاهر فردوس کمک می‌خواهد تا محمد، برادر ستایش، را راهی مرز کنند اما …

سریال طوبی

جوایز و افتخارات مهدی سلوکی

  • سال ساخت: 1403
  • کارگردان: سعید سلطانی
  • تعداد قسمت: 54 قسمت
  • سایر بازیگران: شبنم قربانی، امین زندگانی، فرهاد آئیش، هومن برق‌نورد، فریبا متخصص و شهین تسلیمی

سریال تلویزیونی طوبی در سال 1403 از شبکه یک سیما پخش شد و مهدی سلوکی در نقش ساعد میرجهان، برادرزاده فخرالدین (امین زندگانی) در این اثر بازی کرده است. داستان این سریال اقتباسی آزاد از کتاب اربعین طوبی اثر محسن امامیان است و در خلاصه آن آمده که این سریال روایتگر زندگی دختری به نام طوبی از اوایل دهه 1350 تا 1390 است و قصه‌ای عاشقانه را در دل تاریخ به نمایش می‌گذارد و …

اخبار و حواشی مهدی سلوکی

حواشی مهدی سلوکی

در ادامه بیوگرافی مهدی سلوکی با برخی از اخبار و حواشی این بازیگر ایرانی همراه شما هستیم.

مهدی سلوکی و علت چاقی

این بازیگر درباره علت چاق شدن خود این گونه گفته است که:

“فکر کنم بعد از اینکه ازدواج کردم و آرامشم بیشتر شد چاق شدم، ایرانی‌ها اکثرا اینطوری هستند و بعد از ازدواج چاق می‌شوند.”

ممنوع‌الکاری و مهاجرت مهدی سلوکی

یکی از حواشی مهدی سلوکی بحث ممنوع‌الکاری او بوده است. مهدی سلوکی در سال 1385 و پس از بازی در سریال نرگس برای مدتی ممنوع‌الکار شد. به گفته خودش علت این موضوع را نمی‌داند و هر قراردادی که می‌بسته، به او می‌گفتند که بروید خانه و استراحت کنید. او به همین خاطر  به دبی مهاجرت کرد و به مدت 5 سال از ایران دور بوده است.

شایعه مرگ مهدی سلوکی

جالب است بدانید که این بازیگر ایرانی در اوج شهرت با شایعه تصادف خود با یک کامیون و درگذشتش روبه‌رو شد که البته این شایعه به سرعت از طرف خود مهدی سلوکی تکذیب شد.

اینستاگرام مهدی سلوکی

مهدی سلوکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه شخصی داشته و حدود 110 هزار دنبال‌کننده دارد. این بازیگر ایرانی تاکنون 161 پست در این صفحه با طرفداران خود به اشتراک گذاشته است.

حقایق پنهان مهدی سلوکی

حقایق پنهان مهدی سلوکی

در بخش پایانی بیوگرافی مهدی سلوکی به نکات جالب و حقایق زندگی او می‌پردازیم.

مهدی سلوکی و فوتبال

مهدی سلوکی طرفدار ورزش فوتبال بوده و تیم محبوبش در ایران پرسپولیس و در تیم‌های خارجی رئال مادرید است. او همچنین با مرحوم علی انصاریان، فوتبالیست و بازیگر ایرانی، دوستی نزدیکی داشته است.

دیگر هنرهای مهدی سلوکی

این بازیگر ایرانی از کودکی نقاش ماهری بوده و با تحصیل در رشته گرافیک این هنر او بسیار تقویت شد و تجربه برگزاری نمایشگاه نیز داشته است. مهدی سلوکی علاوه بر نقاشی و بازیگری، به هنر خطاطی نیز مسلط بوده و پدر و برادرش نیز بسیار خوش خط هستند.

علایق مهدی سلوکی

مهدی سلوکی عاشق رانندگی به خصوص با سرعت زیاد است. او همچنین طرفدار پر و پا قرص ورزش بوده و هفته‌ای سه بار به باشگاه می‌رود.

بهترین بازیگر از نظر مهدی سلوکی

مهدی سلوکی محمدرضا فروتن را بهترین بازیگر مرد و کتایون ریاحی را به عنوان بهترین بازیگر زن و همچنین مسعود کیمیایی را بهترین کارگردان ایرانی معرفی کرده است.

آلبوم عکس مهدی سلوکی

در این قسمت برخی از عکس‌های مهدی سلوکی را برای شما خوانندگان عزیز پلازا قرار داده‌ایم.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. مهدی سلوکی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است که بیشتر به خاطر بازی در سریال نرگس محصول سال 1385 شناخته شد و با بازی در سریال ستایش محصول 1388 به شهرت رسید. در این مقاله به بررسی بیوگرافی مهدی سلوکی بازیگر نام‌آشنای ایرانی پرداختیم. همچنین درباره زندگی شخصی مهدی سلوکی، فیلم‌ها و سریال‌ها، حرفه بازیگری، حواشی و همسر او صحبت کردیم. نظر شما درباره این بازیگر ایرانی چیست؟ آیا تا کنون آثار مهدی سلوکی را دیده‌اید؟ به نظرتان بهترین فیلم یا سریال مهدی سلوکی کدام است؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402