با روی کار آمدن سرویس استریم یوتیوب ریمیکس ، کاربران به جای استفاده از گوگل پلی موزیک جذب این سرویس استریم خواهند شد و به مرور دیگر کسی از سرویس قدیمی و 7 ساله گوگل پلی موزیک استفاده نخواهد کرد.
سرویس استریم گوگل پلی برای پخش موسیقی 7 سالی هست که به صورتی گسترده از سوی کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. یوتیوب هم تصمیم گرفت سرویس اختصاصی خودش را برای پخش موزیک استریم راه اندازی کند. با فعال شدن سرویس یوتیوب ریمیکس (YouTube Remix)، بیشک باید منتظر باشیم تا دیگر کاربران از سرویس گوگل پلی موزیک (Google Play Music) استفاده نکنند.
بر اساس گزارش سایت Droidlife، سرویس پخش موسیقی گوگل، 7 سال است که در خدمت کاربران به صورتی فعالانه کار می کند ولی وقتی سرویس یوتیوب ریمیکس بیاید، کاربران قطعا به آن سرویس متمایل خواهند شد و بزودی سرویس استریم گوگل کمرنگ شده و در نهایت از صحنه فناوری های روز محو خواهد شد. لذا ظاهرا به زودی باید منتظر حذف این سرویس باشیم. Droidlife اعلام کرد اگر گوگل در نهایت یوتیوب ریمیکس را راه اندازی کند، سرویس اشتراک موسیقی 7 ساله گوگل برای پخش موسیقی، بازنشسته خواهد شد. بر اساس گزارش منابع آگاه، احتمال آن می رود که این سرویس نهایتا تا پایان سال جاری میلادی فعال باشد و در نهایت کاربران Google Play Music از سرویس جدید استفاده خواهند کرد.
البته یوتیوب قبلا اعلام کرده بود که پیشنهادی مبنی بر ادغام این دو سرویس ارائه داده و هیچ صحبتی بر خاتمه کار گوگل پلی موزیک مطرح نشده است. اگر این دو تیم با هم وارد همکاری شوند، حتی ممکن است ترکیبی از سرویس پخش استریم در اختیار کاربران قرار گیرد.
سخنگوی یوتیوب (YouTube) در بیانیه ای گفت:
موسیقی برای گوگل بسیار مهم است، بنابراین ما هم سعی کردیم، پیشنهادی ارائه بدهیم تا کاربران و هنرمندانی که از این سرویس استفاده می کنند، تغییری در شرایط کاری شان پیش نیاید. ولی کاربران باید بدانند که در شرایط فعلی و در حال حاضر، هنوز سرویس گوگل پلی موزیک فعال بوده و هیچ تغییری در وضعیت کاربران آن صورت نگرفته است. قطعا پیش از هر گونه تغییری ما متوجه آن خواهیم شد.
بلومبرگ نیز در دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که یوتیوب ریمیکس که برای پخش استریم موسیقی و کلیپ های ویدئویی از سوی یوتیوب طراحی شده است، از ماه مارس راه اندازی خواهد شد. البته گفتنی است که گوگل هم، سرویس استریم صوتی را به نام گوگل پلی موزیک در سال 2011 معرفی کرد. سه سال بعد ،گوگل سرویس YouTube Music Key را راه اندازی کرد که یک سرویس اشتراکی با یوتیوب بود و برای پخش ویدیوهای موسیقی و آهنگ های تبلیغاتی رایگان در YouTube راه اندازی شده بود. البته این سرویس رایگان نبود و کاربران باید ماهانه 10 دلار پرداخت می کردند. سپس، گوگل نام این سرویس را در سال 2015 به YouTube Red تغییر داد و این سرویس در بروزرسانی جدید می توانست انواع ویدیوهای یوتیوب را پشتیبانی کند.
هرچند که یوتیوب راهی طولانی برای رسیدن به سرویس های رقبا از جمله Spotify دارد، ولی تلاش خود را می کند تا بتواند به آنها برسد. اکنون اسپاتیفای(Spotify) دارای بیش از 71 میلیون کاربر است که برای دریافت خدمات استریم حاضرند پول پرداخت کنند. این در حالی است که Apple Music دارای حدود 38 میلیون مشترک است.