Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

بیوگرافی اما استون، پله پله تا موفقیت!

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اما استون یکی از تحسین‌شده‌ترین و از جمله گران‌ترین بازیگران زن هالیوود است که نقش‌آفرینی‌های او همواره مورد توجه واقع می‌شوند. در ادامه این مقاله با بیوگرافی اما استون همراه شما هستیم.

اما استون (Emma Stone) بازیگر و تهییه‌کننده آمریکایی متولد سال 1988 است. او بازیگری را از دوران کودکی شروع کرد و برای بار نخست در سال 2004 با سریال خانواده پارتریج (The New Partridge Family) وارد دنیای بازیگری شد و سپس کار خود را در سینما با فیلم خیلی بد (Superbad) وارد سینما شد. این هنرپیشه سپس با فیلم‌های سرزمین زامبی (Zombieland) و ایزی ای (Easy A) توانست توجهات را به خود جلب کند.

بازی در نقش گوئن استیسی فیلم مردعنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) توجهات جهانی را روی این بازیگر منعطف کرد. اما استون جز گران‌ترین و زیباترین بازیگران زن جهان است که برای فیلم‌های لا لا لند (La La Land) و فیلم‌ بیچارگان (Poor Things) صاحب جایزه اسکار شده است. علاوه بر آن این بازیگر موفق به کسب بفتا و گلدن گلوب نیز شده است و مجله تایم او را جز 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار داد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی اما استون همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی اما استون

  • نام و نام خانوادگی: اما استون
  • نام کامل: امیلی جین استون (Emily Jean Stone)
  • تاریخ تولد: 6 نوامبر 1988 (15 آبان 1367)
  • محل تولد: استاکتسدیل، آریزونا، آمریکا
  • سن اما استون: 35 سال
  • قد اما استون: 168 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با دیو مک‌کری از سال 2020 تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام اما استون: این بازیگر هیچ صفحه‌ای در این پلتفرم ندارد.

زندگی خصوصی اما استون

در این قسمت بیوگرافی اما استون ابتدا به سراغ زندگی شخصی او می‌رویم.

از کودکی تا بزرگسالی

زندگی خصوصی اما استون

امیلی جین استون در ششمین روز نوامبر سال 1988 در آریزونا آمریکا به دنیا آمد. پدر او جفری چارلز استون (Jeffrey Charles Stone) پدیدآورنده و مدیر ارشد یک شرکت سرمایه‌گذاری و مادر او کریستا جین استون (Krista Jean Stone) یک خانم خانه‌دار هستند. این بازیگر یک برادر کوچکتر به نام اسپنسر دارد و علت نام خانوادگی استون برای آنها ملیت سوئدی پدربزرگ او است. خانم استون همچنین اصل و نسبی آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی دارند. او در نوزادی کولیک نوزاد یا قولنج نوزاد (Baby Colic) داشت و به همین دلیل بی‌وقفه گریه می‌کرد. سپس بعد از ورود به سن 7 سالگی وارد مدرسه شد. او اگرچه اصلا مدرسه رفتن را دوست نداشت اما همیشه سعی می‌کرد بهترین نمرات را بگیرد.

خانم استون در سنین نوجوانی دچار وحشت‌زدگی یا حمله پانیک (Panic Attacks) می‌شد و این اتفاق باعث شد تا فعالیت‌های اجتماعیش به حداقل برسند. او از سنین کودکی به بازیگری علاقه نشان داد و خانواده‌اش او را به کلاس‌های بازیگری فرستادند و سرانجام در سن 11 سالگی با نمایش  The Wind in the Willows وارد دنیای بازیگری شد. در ادامه بیوگرافی اما استون می‌خوانید که او علاقه شدیدی به کارهای کمدی داشت اما شروع او با تئاتر موزیکال بود. در زمان دبیرستان اما استون خانواده خود را متقاعد کرد تا به کالیفرنیا نقل مکان کند و سپس برای تمامی سریال‌های کانال دیزنی تست بازیگری داد. در همین زمان نیز کلاس‌های دبیرستان را آنلاین می‌گذراند و از سوی دیگر به انجام شغل‌های پاره وقت مشغول بود. او در ابتدا تمام تست‌های بازیگری را رد شد تا اینکه بخت به این بازیگر رو آورد.

روابط و همسر اما استون

زندگی نامه Emma Stone

این بازیگر نسبت به بسیاری از بازیگران زن هالیوود چندان اهل روابط بولد و متعدد نیست. خانم استون نخستین بار بین سال‌های 2007 تا 2009 با خواننده و آهنگساز تدی گایگر (Teddy Geiger) قرار می‌گذاشت اما بعدها مشخص شد این خواننده یک زن ترنس است و قبل از کام اوت کردن او، این رابطه پایان یافته بود. فرد بعدی که در بیوگرافی اما استون حضور دارد، کایرن کالکین (Kieran Culkin) بازیگر و صداپیشه آمریکایی بود و آنها بین سال‌های 2010 تا 2011 با یکدیگر بودند. اگرچه این زوج از یکدیگر جدا شدند اما در مت گالا 2022 باهم عکس گرفتند و این نشانگر این بود که با یکدیگر مشکلی ندارند.

رابطه بعدی‌ای گه باید از آن یاد کنیم، پررنگ‌ترین رابطه خانم استون با ستاره همکارش اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود. آنها بین سال‌های 2011 تا 2015 با یکدیگر بودند اما به دلایل نامعلوم جدا شدند. خانم استون و اندرو گارفیلد هیچ مشاجره‌ای نداشتند و حتی بعد از جدایی نیز دوستان یکدیگر باقی ماندند.

همسر اما استون

اما در سال 2017 پایدارترین رابطه این بازیگر شکل گرفت. او با دیو مک‌کری (Dave McCary) نویسنده و تهییه‌کننده وارد رابطه شد. در سال 2019 این زوج به تفاهم رسیدند و نامزدی خود را اعلام کردند تا اینکه در سال 2020 پیوند زناشویی بستند. در مارس سال 2021 نیز دختر اما و دیو به دنیا آمد. این دختر شیرین لوئیز جین (Louise Jean) نام دارد.

زندگی شغلی اما استون

در این بخش بیوگرافی اما استون با مرور زندگی حرفه‌ای او همراه شما هستیم.

بیوگرافی اما استون ؛ شروع بازیگری

پیش از این اشاره کردیم که خانم استون از سن 11 سالگی تئاتر را آغاز کرد و سپس در تلاش برای نقش گرفتن بود تا اینکه در سال 2004 توانست با رئالیتی شو In Search of the New Partridge Family و برنده شدن در آن سریال خانواده پارتریج را بازی کند. سپس در چند کار دیگر نقش کوتاه داشت تا اینکه توانست سال 2007 با فیلم خیلی بد اولین تجربه فیلم‌ بلند سینمایی خود را تجربه کند. سپس دو سال بعد با بازی در فیلم سرزمین زامبی توانست به عنوان یک هنرپیشه زن به خوبی دیده شود. این فیلم با امتیازات مثبت منتقدان روبه‌رو شد.

فیلم های اما استون

قدم بعدی در موفقیت این بازیگر، فیلم نوجوانانه ایزی ای بود که با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو شد و همچنین برای این بازیگر نامزدی بفتا به عنوان ستاره نوظهور، گلدن گلوب و برنده شدن در جوایز ام‌تی‌وی به همراه داشت.

بیوگرافی اما استون ؛ آغاز شهرت

در ادامه بیوگرافی اما استون می‌خوانیم که او با ایفای نقش گوئن استیسی در فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت انگیز به شهرت رسید و این آغازگر ورود او به دنیای حرفه‌ای هالیوود بود. اثر قوی بعدی او، فیلم بردمن (Birdman) بود که منتقدان معتقد بودند بازی استون در این فیلم قوی‌ترین بازی او تا به آن تاریخ بود.

فیلم های اما استون

اما نقطه عطف زندگی اما استون، فیلمی است که بیشتر مخاطبان او را با آن می‌شناسند، لا لا لند، سومین همکاری خانم استون و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) بود که مانند یک بمب پر سر و صدا ترکید. خانم استون برای ایفای نقش در این فیلم برنده اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد.

ادامه راه بازیگری و ستاره شدن

بعد از بازی در لا لا لند، انتظارها از خانم استون چندین برابر شد و او دیگر یک ستاره هالیوودی بود. در طی سال‌های بعد استون چند فیلم و سریال دیگر بازی کرد اما در سال 2021 جنبه دیگری از بازیگری خود را به مخاطب نشان داد. او در فیلم کروئلا (Cruella) که اقتباسی از انیمیشن صد و یک سگ خالدار (One Hundred and One Dalmatians) دیزنی بود، بسیار خوش درخشید. کروئلا اگرچه تنها یک نامزدی گلدن گلوب برای او به ارمغان آورد اما به‌یادماندنی‌ترین نقش او بود.

سریال های اما استون

این ستاره دیگر آنقدر مشهور شده بود که جز پردرآمدترین و گران‌ترین بازیگران زن هالیوود شمرده می‌‌شد پس تصمیم گرفت باری دیگر با بازی در فیلم بیچارگان خوش بدرخشد و برنده دو جایزه اسکار و گلدن گلوب شود.

اما استون در سال 2024 با فیلم‌های بیچارگان و انواع مهربانی توانست خوش بدرخشد. او در سریال خیال بافی نیز حضور پیدا کرد. همچنین این بازیگر جز تهییه‌کنندگان فیلم من درخشش تلویزیون را دیدم و یک درد واقعی نیز بود.

فیلم های اما استون

نام فیلمسالنقش
Superbad2007جوئلز
The Rocker2008آملیا استون
The House Bunny2008ناتالی
Ghosts of Girlfriends Past2009الیسون واندرمیش
Paper Man2009ابی
Zombieland2009ویچیتا/کریستا
Marmaduke2010میزی
Easy A2010اولیو پندرگایست
Friends with Benefits2011کایلا
Crazy, Stupid, Love2011هانا ویور
The Help2011یوگنا اسکیتر فیلان
The Amazing Spider-Man2012گوئن استیسی
Gangster Squad2013گریس فارادی
Movie 432013ورونیکا
The Croods2013ایپ
The Amazing Spider-Man 22014گوئن استیسی
Magic in the Moonlight2014سوفی بیکر
Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)2014سم تامپسون
The Interview2014خودش
Aloha2015آلیسون ان‌جی
Irrational Man2015جیل پولارد
Popstar: Never Stop Never Stopping2016کلاودیا کانترل
La La Land2016میا دولان
Battle of the Sexes2017بیلی جین کینگ
The Favourite2018ابیگیل ماشام
Zombieland: Double Tap2019ویچیتا / کریستا
The Croods: A New Age2020ایپ
Cruella2021استلا وون هلمن/ کروئلا د ویل
 Bleat2022زن
Poor Things2023بلا بکستر
Kinds of Kindness2024ریتا/لیز/امیلی
Bugonia2025
Eddingtonمشخص نشده

فیلم های اما استون

سریال های اما استون

نام سریالسالنقش
The New Partridge Family2004لوری پارتیج
Medium2005سینتیا مک‌کالیستر
The Suite Life of Zack & Cody2006ایوانا تیمپتون
Malcolm in the Middle2006دایان
Lucky Louie2006شانون
Drive2007ویولت تریمبل
Saturday Night Live2010-2023خودش
Robot Chicken2011صداپیشگی های مختلف
30 Rock2012خودش
iCarly2012هیثر
Maya & Marty2016خودش
Maniac2018آنی لندزبرگ
The Curse2023-2024ویتنی سیجل
Fantasmas2024جنویو

تئاترهای اما استون

تئاترهای اما استون

نام اجراسالنقش
 Cabaret2014–2015سالی بوولز

اما استون به عنوان تهییه کننده

نام اثرسال
When You Finish Saving the World2022
Problemista2023
I Saw the TV Glow2024
A Real Pain2024

جوایز و افتخارات Emma Stone

در این قسمت بیوگرافی اما استون درباره افتخارات کسب شده توسط او صحبت می‌کنیم. این هنرپیشه تا کنون موفق شده 165 نامزدی و 49 جایزه مختلف کسب کند که در میان آنها مهمترین جوایز او اسکار، بفتا، گلدن گلوب و گیلد هستند. در ادامه با فهرست نامزدی‌ها و جوایز مهم و اصلی او آشنا خواهید شد.

نام جایزهسالفیلموضعیت
ستاره نوظهور بفتا2011نامزد
بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب2011Easy Aنامزد
بهترین اجرای جشنواره گیلد2012The Helpبرنده
بهترین بازیگر زن مکمل اسکار2015Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)نامزد
بهترین بازیگر زن مکمل بفتا2015Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)نامزد
بهترین بازیگر زن مکمل گلدن گلوب2015Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)نامزد
بهترین اجرای جشنواره گیلد2015Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)برنده
بهترین اجرای بازیگر زن مکمل جشنواره گیلد2015Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)نامزد
جام ولپی بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز2016La La Landبرنده
بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار2017La La Landبرنده
بهترین بازیگر نقش اول زن بفتا2017La La Landبرنده
بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب2017La La Landبرنده
بهترین اجرای بازیگر زن اول جشنواره گیلد2017La La Landبرنده
بهترین بازیگر زن نقش اول در یک فیلم موزیکاب یا کمدی گلدن گلوب2018Battle of the Sexesنامزد
بهترین بازیگر زن مکمل اسکار2019The Favouriteنامزد
بهترین بازیگر زن مکمل بفتا2019The Favouriteنامزد
بهترین بازیگر زن مکمل گلدن گلوب2019The Favouriteنامزد
بهترین اجرای بازیگر زن در مینی سریال یا فیلم تلویزیونی جشنواره گیلد2019Maniacنامزد
بهترین اجرای بازیگر زن مکمل جشنواره گیلد2019The Favouriteنامزد
بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب2022Cruellaنامزد
بهترین فیلم اسکار (تهییه‌کننده)2024Poor Thingsنامزد
بهترین بازیگر زن نقش اول اسکار2024Poor Thingsبرنده
بهترین فیلم بفتا (تهییه‌کننده)2024Poor Thingsنامزد
بهترین فیلم بریتانیایی بفتا (تهییه‌کننده)2024Poor Thingsنامزد
بهترین بازیگر نقش اول زن بفتا2024Poor Thingsبرنده
بهترین بازیگر نقش اول زن در یک فیلم موزیکال یا کمدی گلدن گلوب2024Poor Thingsبرنده
بهترین بازیگر زن سریال درام گلدن گلوب2024The Curseنامزد
بهترین اجرای بازیگر زن نقش اول در جشنواره گیلد2024Poor Thingsنامزد

حواشی اما استون

در این بخش بیوگرافی اما استون درباره حواشی او صحبت می‌کنیم‌. این بازیگر علیرغم شهرت زیادش، هیچگاه حاشیه‌ای پیرامون خود نداشته است. او حتی چند رابطه ناموفق نیز داشت اما با تمام کسانی که در گذشته قرار گذاشته، اکنون رابطه بدی ندارد و به طور کلی کسی پشت سرش حرف نمی‌زند.

تنها حاشیه کم پیرامون او، رابطه‌اش با اندروگارفیلد بود که گفته می‌شد این رابطه نمایشی و برای بالا بردن میزان مخاطبان این سری فیلم بود. یکی از سخنان دیگر درباره او، احساساتی بودنش است. او در هنگام دریافت جوایز بزرگ بیش از حد هیجان‌زده به نظر می‌رسد که البته این مشکل بزرگی نیست و کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

حواشی اما استون

این بازیگر همواره سعی کرده تا زندگیش را کاملا شخصی نگه دارد و در فضای مجازی و اینستاگرام اکانتی ندارد.

حقایق پنهان اما استون

در ادامه چند حقیقت جالب درباره این هنرپیشه مشهور بخوانید.

  • او در کودکی به کولیک نوزاد مبتلا بود.
  • خانم استون به شدت استرسی و از سن نوجوانی حملات پنیک را تجربه کرده است که مجبور بود نزد روانشناس برود.
  • بیماری اما استون آسم است و این بیماری هنگام فیلم‌برداری فیلم ایزی ای خود را نشان داد.
  • مادر خانم استون به سرطان پستان سه‌گانه-منفی مبتلا بود که در سال 2008 بهبود یافت.
  • این بازیگر برای اینکه به پدر و مادرش استعداد بازیگری خود را نشان دهد، یک نمایش طراحی کرد و به آنها استعدادش را نشان داد.
  • موهای این هنرپیشه به صورت طبیعی بلوند است اما برای گرفتن بعضی از نقش‌ها آن را قرمز کرد.
  • دایان کیتن (Diane Keaton) بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی الگوی او در زندگی است.
  • اما استون حساب فیسبوک خود را بخاطر اعتیاد به بازی Farmville حذف کرد.
  • در سال 2017 اما استون گران‌ترین بازیگر زن دنیا شد.
  • نام او در لیست 100 فرد تاثیرگذار جهان قرار دارد.

آلبوم عکس های اما استون

در این قسمت زندگی نامه Emma Stone با عکس‌های زیبای او همراه شما هستیم.

سخن نهایی

با بیوگرافی اما استون همراه شما بودیم و سعی کردیم زندگی او و آثارش را به طور کامل برای شما بررسی کنیم. نظر شما درباره این بازیگر چیست؟ کدام بازی او را قوی‌تر از دیگری می‌دانید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402