کاربران آیفون حتما به یاد دارند که چند سال پیش، وقتی بروز رسانی جدید سیستم عامل iOS را دریافت می کردند، آن دسته از آیفون هایی که در مراکزی غیر از مراکز سرویس دهی اپل، تعمیر شده بودند، با خطای 53 (Error 53) برای صفحه نمایش روبرو می شدند. در آن زمان، اپل هیچ پاسخی به علت بروز این مشکل نداد و راه حلی هم برای برطرف کردن آن ارائه نکرد. در گزارشی که وب سایت خبری Motherboard ارائه داده، این مشکل کاربران در آیفون های جدید یا واضح تر بگوییم، در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز وجود دارد. کاربرانی که آیفون 8 دارند و صفحه نمایش آن را تعویض کرده اند، پس از دریافت بروز رسانی iOS 11.3 با مشکل لمس صفحه نمایش روبرو هستند. دستوراتی که با لمس صفحه نمایش به آیفون داده می شود، گاها اجرا نمی شوند و کاربران برای اجرای برنامه های خود با مشکل مواجه هستند، چراکه تنها راه برقراری ارتباط با برنامه ها، از راه لمس صفحه نمایش است.
اپل هنوز به صورت رسمی، در مورد این مشکل اظهار نظر نکرده، اما گمانه زنی هایی صورت گرفته که می گوید دلیل بروز این مشکل ممکن است وجود یک چیپ ست سفارشی سازی شده باشد که با صفحه نمایش به صورت هماهنگ کار می کند. پیش از این، تعمیر کنندگانی که صفحه نمایش آیفون 8 را تعمیر می کردند، صفحه نمایش را تعویض کرده و میکروچیپ ذکر شده را ارتقا نمی دادند، این اتفاق می تواند منجر به بروز عدم پشتیبانی صفحه نمایش از دستورات لمسی در iOS 11.3 شود که تقریبا می توان گفت هیچ دستوری را نمی پذیرد.
اینکه اپل تمایلی ندارد که مشتریانش به مراکز خدمات رسانی غیر رسمی این شرکت مراجعه کنند، غیر قابل انکار است. هر کاربر آیفون یا آیپد، در صورت بروز هر مشکلی برای دستگاه خود، باید به مراکز رسمی تعمیر و خدمات رسانی اپل مراجعه کنند. اما هزینه ای که اپل از طریق این مراکز خود از مشتریان دریافت می کند، به مراتب بالاتر از تعمیرگاه های غیر رسمی است. پس دلیلی برای تعجب وجود ندارد که چرا بسیاری از کاربران آیفون 8 گوشی هوشمند خود را برای تعمیر، به تعمیرکنندگان شخص ثالث می سپارند.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر