ابزار جدید می تواند از بروز رسوایی دیگری مشابه قضیه کمبریج آنالیتیکا پیشگیری کند
فیسبوک به دنبال رسوایی کمبریج آنالیتیکا، همچنان مصمم به محدودتر کردن دسترسی به داده هاست. وبگاه TechCrunch دریافته است که این شبکه اجتماعی ابزاری ارائه کرده که تبلیغ کنندگان را موظف می کند قبل از استفاده از آدرس ایمیل شما برای ارسال تبلیغ، از شما اجازه بگیرند. الیزابت دیانا نیز در تایید این گزارش گفته شرکت فیسبوک همواره ضوابط مناسب را — که لازمه جلب رضایت است — در جای خود داراست، اما هدف این است که این ضوابط خیلی بیشتر برجسته شوند. این همچنین به تبلیغ کنندگان خواهد آموخت که چگونه می توانند از داده ها استفاده نمایند.
کمپانی همچنین اضافه کرده که ارائه این ابزار در پاسخ به رویداد خاصی نبوده. هرچند، شرکت مصمم است تا ارتباط خود با شرکای بیرونی جمع آوری کننده اطلاعات را از نو مورد بررسی قرار دهد تا اطمینان حاصل کند آن ها با اطلاعات به نحوی مسئولیت پذیرانه رفتار می کنند. این یک واکنش به رویداد کمبریج آنالیتیکا باشد یا نباشد، شکی نیست که فیسبوک کنترل بر حریم خصوصی را از زمانی که این رسوایی به اشتراک گذاشتن داده ها عمومی شد افزایش و بهبود بخشیده است. علاوه بر تحمیل محدودیت ها بر شرکت های سوم شخص تامین کننده اطلاعات، فیسبوک اخیرا راه ساده تری برای مدیریت و حذف داده ها برروی تلفن همراه کاربر معرفی نموده است. فیسبوک از شما می خواهد که بدانید چه چیزی را به اشتراک می گذارید و آن داده ها به کجا می روند.
سئوال اصلی ای که باقی می ماند نحوه پیاده سازی آن است: این ابزار اجازه دسترسی چگونه کار می کند؟ فیسبوک از بازگو کردن جزئیات خودداری کرده، بنابراین نمی توان گفت که این ابزار به طور فعالانه برای ارسال تبلیغ پیش شرط خواهد گذاشت یا فقط یک قول ساده از تبلیغ کنندگان می گیرد. اگر دومی درست باشد، این می تواند مشکل ساز باشد. ضوابط فیسبوک از جمع آوری گمراه کننده اطلاعات و به اشتراک گذاشتن در کمبریج آنالیتیکا پیشگیری نکرد، یک هشدار خشک و خالی، هرچند شدید هم باشد، تبلیغ کنندگان بی انصاف را از جمع آوری بدون کسب اجازه اطلاعات مربوط به ایمیل کاربر باز نخواهد داشت.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر