اگر به شما بگویم بعد از شصت بار Resident Evil 4 بازی کردن بازی هم کنترلر را دستتان بگیرید و با شاتگان کلاغ بکشید این کار را انجام می دهید؟ نمی کنید؟!! اگر بگویم که گرافیک بازی از قبل هم بهتر شده چه؟ مطمئنم اگر همین الان بله را نگویید راجبش فکر می کنید. پروژه Resident Evil 4 HD به تازگی تغییراتی اساسی را در منطقه جزیره بازی را معرفی می کند، که اصلاحات پویاتر نور پردازی را شامل می شود و مثل دیگر موارد بازی فوق العاده چشم نواز به نظر می رسد.
این روز ها بروزرسان های متعدد Resident Evil 4 حتی از زامبی های اره برقی بدست هم زودتر به ما می رسند و با این که هیچ شکایتی هم نیست، اما دیگر بقدری تعدادشان زیاد شده که آدم به سختی می تواند با ضرب و آهنگشان هم گام شود. البته این مسأله، مشکلی دوست داشتنی است، مخصوصاً که همواره کلی ویدیو و تریلر از پیشرفت های گرافیکی توسط خالق بازی، آلبرت منتشر می شود.
آلبرت توضیح داد: «در ویدیوی بالا نمایی جدید از منطقه جزیره را شاهد هستید که آخرین بهینه سازی های بازی را نشان می دهند. یک توضیح کوتاه برای کسانی که همه پست های این سایت را دنبال نمی کنند: این دومین remaster من روی بخش جزیره است که بیشتر روی نورپردازی و تنظیم افکت ها تمرکز می کند.
هنگامی که مشغول باز سازی آخرین ناحیه بازی بودم، یاد گرفتم که چگونه اینگونه ویرایش ها را روی بازی انجام دهم، به همین جهت مناطق قبلی بازی بازگشتم تا چیزی که آموخته بودم را پیاده کنم. همچنین این فرصت را دارم که سیستم سه بعدی بازی، بافت ها، سایه زنی ها را بهبود دهم.»
همچنین بخوانید :
این ماد ساز خلاق اضافه کرد که افکت های نور در بخش دهکده و قصر تمام شده و فقط بخش کوچکی از جزیره برای ارتقای کیفیت باقی مانده است. در پایین می توانید چند تصویر از مقایسه بازی اصلی با ماد HD را مشاهده کنید: