Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

راهنمای کامل سفر به لاهیجان | صفر تا صد سفر به شهر لاهیجان

راهنمای سفر به شهر لاهیجان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شمال ایران از جمله نقاط محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان می‌باشد. افراد علاقه مند به سفرهای شمالی بدون شک با شهر لاهیجان آشنایی دارند و بسیار درباره این شهر سرسبز شنیده اند. مجموعه شهرهای شمالی طراوت و شور و نشاطی دارند مثال زدنی و بی همتا و یکی از یکی زیباتر و سرسبز تر. اما نکته و مسئله اصلی این است که کدام یک از شهرهای شمالی برای مسافرت کردن بهتر می باشد و آب و هوای مساعدتری دارد؟ راهنمای سفر به لاهیجان پیشنهاد می کند سفر به این شهر شمالی را از دست ندهید.

لاهیجان شهری قدیمی در استان گیلان است که برای طبیعت دوستان گزینه بسیار مناسبی است. این شهر از آب و هوای مطبوع، جاذبه های دیدنی بسیار زیبا و غذاهای محلی خوشمزه برخوردار می باشد که هر توریست و گردشگری با سفر به لاهیجان امکان ندارد از این موارد به سادگی عبور کند.

ما، در این مقاله از راهنمای سفر به شهر لاهیجان قصد داریم اطلاعات کامل از تاریخچه، دیدنی‌ها و جاذبه‌ها، آب و هوا، طبیعت، فرهنگ و آداب و رسوم، راه‌های دسترسی، بازارها، رستوران‌ها و اقامتگاه‌های این شهر دوست داشتنی را در اختیار شما قرار دهیم.

عروس گیلان یا همان لاهیجان از شهرهای دیدنی با جاذبه‌های فراوان گردشگری در استان گیلان است این شهر زیبا در قسمت شرقی سپید رود و شمال دیلمان قرار گرفته، از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می شود.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به شهر لاهیجان

شهر زیبا و سر سبز لاهیجان که به آن عروس گیلان نیز گفته می شود در قسمت شرقی شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است. این خطه خوش آب و هوا از شمال به دریای خزر و از جنوب به سیاهکل و رودبار منتهی می‌شود.

گویش مردم لاهیجان زبان گیلکی است و روزگار خود را با تولید و کشت چای، برنج، مرکبات، ماهیگیری و کشت پنبه می‌گذرانند. جمعیت مردم لاهیجان حدودا 170 هزار نفر می‌باشد.

لاهیجان در ارتفاع 94 متری از سطح دریا قرار گرفته و مساحت آن نزدیک به ۱۵۰۰ متر مربع است. این شهر همچنین حدود 407 کیلومتر از مساحت استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

درباره لاهیجان

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ وسایل مورد نیاز برای سفر به لاهیجان
تاریخچه لاهیجان

قبل از آنکه وسایل مورد نیاز برای سفر به لاهیجان را جمع آوری کرده و خود را برای این سفر آماده کنید بد نیست کمی درباره این شهر و تاریخچه آن بدانید.

لاهیجان از قدیمی ترین شهرهای شمالی است که در استان گیلان واقع شده است و مورخان بسیاری بر این عقیده هستند که این شهر در گذشته‌های بسیار دور بخشی از مسیر جاده ابریشم به حساب می آمده است.

در اواخر دوره قاجار اولین دانه چای توسط کاشف السلطنه به ایران وارد شد. او دانه‌های چای و چند ادویه دیگر را به لاهیجان آورد و شیوه کشت چای را به مردم محلی لاهیجان آموزش داد.

بعد از آن در زمان رضا شاه پهلوی متخصصان چینی به ایران و شهر لاهیجان آمده تا بتوانند کشت این گیاه خوش عطر و بو را گسترش دهند.

در سال 1310 اولین کارخانه چای در لاهیجان تاسیس شد و این نوشیدنی پای خود را به سفره ایرانیان باز کرد.

لاهیجان در زمینی هموار و جلگه ای قرار دارد که به نظر می رسد بر اثر رسوب‌های به جا مانده از رودهای گیلان به وجود آمده است همچنین در دوران خلافت اعراب، دارالاماره یا دارالامان نام داشت و پس از گذشت زمان، بار دیگر نام ایرانی خود را باز پس گرفت.

آب و هوای لاهیجان

راهنمای سفر به لاهیجان/ بهترین مسیر برای رفتن به لاهیجان
بهترین زمان سفر به لاهیجان

برای سفر از تهران به لاهیجان پیشنهاد می کنیم که بهترین فصل سفر به لاهیجان را پیدا کنید تا از سفر خود به شهر سر سبز شمالی لذت ببرید.

به طور کلی باید درباره شرایط آب و هوای عروس گیلان بگوییم که، در تابستان‌ها گرم و مرطوب است. زمستان با بادهای شدید و گرم آغاز می‌شود و به بارش برف می‌رسد.

نکته بسیار مهم اینکه میزان رطوبت در لاهیجان بالا است و به‌طور میانگین رطوبت ۷۶ تا ۷۹ درصد است، اما ممکن است به ۱۰۰ درصد هم برسد.

آب و هوای لاهیجان در فصل بهار

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ نزدیک ترین شهر به لاهیجان
لاهیجان در فصل بهار

سفر به لاهیجان در نوروز و فصل بهار گزینه مناسبی است.در این فصل لاهیجان با طبیعت بکر و زیبای خود، محل مناسبی برای استراحت و تفریح می‌باشد. دمای هوا در این فصل معمولاً بین 15-20 درجه سانتیگراد است و بارندگی‌های خفیف نیز اغلب به صورت پراکنده رخ می‌دهد.

در این فصل، کوه‌ها و کوهستان‌های اطراف شهر با رنگارنگی خاصی تزئین شده و گل‌ها و درختان زیبایی دلنشینی به منظره لاهیجان می‌بخشند.

آب و هوای لاهیجان در فصل تابستان

راهنمای سفر به لاهیجان/ سفر به لاهیجان در نوروز
لاهیجان در فصل تابستان

تابستان در لاهیجان به عنوان فصلی گرم و خشک شناخته می‌شود. دمای هوا در این فصل معمولاً بین 25-30 درجه سانتیگراد است و بارش باران در این فصل بسیار کم است.

این شرایط آب و هوایی، باعث می‌شود که لاهیجان به عنوان یک مقصد تفریحی محبوب در تابستان شناخته شود. در این فصل، گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی این شهر مانند: دریاچه سد لاهیجان، جنگل هیرکان و روستاهای اطراف لذت ببرند.

آب و هوای لاهیجان در فصل پاییز

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ بهترین مسیر برای رفتن به لاهیجان
پاییز در لاهیجان چگونه است؟

پاییز لاهیجان با طبیعت خیره کننده خود، گردشگران را به خود جذب می‌کند. دمای هوا در این فصل معمولاً بین 20-25 درجه سانتیگراد است و بارش باران در این فصل نیز رخ می‌دهد.

آب و هوای لاهیجان در فصل زمستان

راهنمای سفر به لاهیجان/ نزدیکترین مسیر از تهران به لاهیجان
سفر به لاهیجان در زمستان

زمستان در لاهیجان با آب و هوای سرد و مرطوب خود، به یک مقصد مناسب برای دوستداران ورزش‌های زمستانی تبدیل می‌شود.

دمای هوا در این فصل معمولاً بین 5-10 درجه سانتیگراد است و بارش برف نیز اغلب در این فصل رخ می‌دهد. کوهستان‌های اطراف لاهیجان، جایگاه مناسبی برای تمرین اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود.

بهترین فصل سفر به لاهیجان

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ شهرهای نزدیک به لاهیجان
سفر به لاهیجان در بهترین زمان

در پاراگراف های قبلی عنوان کردیم که لاهیجان در هر یک از چهار فصل سال دارای چه نوع آب و هوایی می‌باشد. حال با توجه به مطالب عنوان شده تا به اینجای کار می‌خواهیم شرح دهیم که بهترین فصل سفر به لاهیجان، کدام یک از چهار فصل سال می باشد.

تابستان های لاهیجان هوا گرم و مرطوب است و زمستان هایش هم با باد و برف همراه است. بنابراین، بهترین زمان سفر به لاهیجان
فصل های پاییز و بهار می باشد که آب و هوای معتدل تری دارد و طبیعت نیز در زیباترین حالت خودش است.

سفر به لاهیجان در فصل بهار به خصوص اردیبهشت از آن سفرهای خاطره انگیز است که فضای سرسبز و عطر چایِ به هنگام برداشت آن، شما را سرمست می کند.

ناگفته نماند که ماه‌های خرداد و شهریور هم زمانی مناسبی برای سفر به لاهیجان می باشد مخصوصا برای آن دسته از گردشگرانی که قصد خرید چای و برنج شمال را دارند.

چگونه به لاهیجان سفر کنیم؟

راهنمای سفر به لاهیجان/ زیباترین جای لاهیجان
راهنمای سفر یک روزه به لاهیجان

برای سفر به لاهیجان اطلاعاتی که نیاز است در اختیار داشته باشید شامل: بهترین مسیر برای رفتن به لاهیجان، نزدیکترین مسیر از تهران به لاهیجان، وسایل مورد نیاز برای سفر به لاهیجان و بهترین زمان سفر به لاهیجان می باشد.

بعد از پی بردن به اطلاعات مربوط به موارد عنوان شده باید بگوییم که راه های دستری مختلفی برای سفر به لاهیجان وجود دارد که هر یک مزیت ها و مشکلات خاص خود را دارند.

در ادامه راهنمای سفر به لاهیجان برایتان خواهیم گفت که چگونه می‌توانید سفر خود را به لاهیجان آغاز کنید.

سفر به لاهیجان با هواپیما

راهنمای سفر به شهر لاهیجان
مزایای سفر به لاهیجان با هواپیما

بدون شک سریع‌ترین، راحت‌ترین و در عین حال گران‌ترین روش رسیدن به لاهیجان سفر با هواپیما است. اما، متاسفانه در لاهیجان فرودگاه وجود ندارد و شما می بایست برای سفر از تهران به لاهیجان، با هواپیما به یکی از شهرهای نزدیک به لاهیجان سفر کنید که نزدیک‌ترین شهر به لاهیجان که دارای فرودگاه باشد شهر رشت است.
از آنجا می توانید با اتوبوس و تاکسی های سواری به لاهیجان سفر کنید که تقریبا 45 دقیقه طول خواهد کشید تا شما به مقصد خود برسید.

سفر به لاهیجان با قطار

راهنمای سفر به لاهیجان/ راهنمای سفر یک روزه به لاهیجان
هزینه سفر به لاهیجان با قطار

از دیگر راه هایی که می توانید برای سفر خود به لاهیجان انتخاب کنید، سفر به لاهیجان با قطار می باشد که دقیقا همچون سفر با هواپیما می بایست به شهر رشت که از جمله شهرهای نزدیک به لاهیجان می باشد با قطار سفر کرده و از آنجا مجدد با اتوبوس یا تاکسی به لاهیجان بروید.

سفر به لاهیجان با اتوبوس یا ماشین شخصی

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ سفر از تهران به لاهیجان
مقرون به صرفه ترین راه برای سفر به لاهیجان

برای حرکت از تهران تا لاهیجان سه مسیر پیش رو دارید. نزدیکترین مسیر از تهران به لاهیجان آزادراه تهران قزوین با مسافت 348 کیلومتری است لاهیجان با تهران حدود 4 ساعت و 17 دقیقه فاصله دارد.

مسیر دوم، از سمت جاده شهریار و ملارد که در نهایت با رسیدن به قزوین ادامه مسیر را برای رسیدن به لاهیجان مانند مسیر اول طی می‌کنید. این مسیر طولانی‌تر از مسیر اول است و 5 ساعت و 20 دقیقه میزبان شما در جاده خواهد بود.

مسیر سوم، جاده احمدآباد مستوفی و پرند است و در بوئین‌زهرا به مسیر دومی می‌رسد. این مسیر 449 کیلومتر است که حدود 5 ساعت 40 دقیقه شما را در جاده نگه می‌دارد.

بنابراین، اگر می خواهید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید بهترین راه سفر با اتوبوس و اتومبیل شخصی مسیر اول می‌باشد.

اقامت در لاهیجان

راهنمای سفر به لاهیجان/ بهترین زمان سفر به لاهیجان
هزینه اقامت در لاهیجان

برای اقامت خود در لاهیجان اصلا نگران نباشید. این شهر دارای اقامتگاه‌ها، خانه‌ها و هتل‌های فراوانی است که می با توجه به بودجه مالی که در اختیار دارید می توانید برای اقامت خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در سفر به این شهر می‌توانید از سوئیت ها، آپارتمان‌ها و یا بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی استفاده کنید. در زیر برخی از بهترین هتل ها و اقامتگاه های لاهیجان را برای شما لیست کرده ایم:

هتل رسپینا لاهیجان

  • شماره تماس: 01342368001
  • آدرس: لاهیجان، کیلومتر سه جاده لنگرود

هتل شهرزاد لاهیجان

  • شماره تماس: 01342445105
  • آدرس: لاهیجان، جاده لنگرود، بعد از هتل فجر

هتل دهدار لاهیجان

  • شماره تماس: 01342142660
  • آدرس: لاهیجان، کیلومتر یک جاده لاهیجان، جنب ایران خودرو

هتل جهانگردی لاهیجان

  • شماره تماس: 01342233051
  • آدرس: لاهیجان، میدان سپاه، جنب استخر

هتل البرز لاهیجان

  • شماره تماس: 01342446150
  • آدرس: لاهیجان، کیلومتر۲ جاده لنگرود, لیالستان

اقامتگاه بوم گردی شاه ماهی لاهیجان

  • شماره تماس: 09373794454
  • آدرس: لاهیجان، چهارکیلومتری جاده سیاهکل، روستای سوخته کوه
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
فهرست کامل بهترین هتل های لاهیجان | برترین هتل های ...
fereshteh beheshti21 مرداد 1402 18:00

رستوران های لاهیجان

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ راهنمای سفر به لاهیجان با ماشین شخصی
بهترین رستوران های لاهیجان

غذاهای شمالی در بین اقوام مختلف ایرانی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و بسیار هم شهرت پیدا کرده اند. در میان غذاهای شمالی، غذاهای لاهیجان که در بهترین رستوران های این شهر طبخ می شوند هم همیشه حرف اول را می زنند.

با سفر به لاهیجان در نوروز و چشیدن غذاهای خوشمزه و سنتی این شهر می‌توانید به بهترین رستوران‌های لاهیجان که در این بخش به آنها اشاره کرده‌ایم سری بزنید.

رستوران آقای کباب

  • آدرس: جاده لاهیجان به لنگرود، لیالستان، جنب برج لیالستان
  • شماره تماس: ۰۱۳۴۲۳۶۸۰۷۰
  • ساعت کاری: شنبه تا جمعه ۱۲:۰۰ تا ۲۴:۰۰

رستوران سنتی مهتاب

  • آدرس: لاهیجان، بلوار امام رضا، نبش گلستان ۱۵
  • تلفن: ۰۱۳۴۲۴۲۶۰۰۵

رستوران نون و نمک

  • آدرس: لاهیجان، ابتدای بلوار امام رضا، نبش گلستان ۲۱
  • تلفن: ۰۱۳۴۲۴۵۷۱۱

خوراک کبیر

  • آدرس: لاهیجان خیابان امام خمینی، جنب بیمه آسیا

فست فود جام

  • آدرس: لاهیجان، خیابان مطهری، شیشه گران

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به لاهیجان

راهنمای سفر به لاهیجان/ بهترین زمان سفر به لاهیجان
معرفی زیباترین جای لاهیجان

جاهای دیدنی و گردشگری در لاهیجان بی‌شمار است و دیدنی‌های طبیعی فراوانی دارد. از آنجا که در گوشه و کنار این شهر امکانات گردشگری  و تفریجی متعددی ساخته شده است، مطمئن باشید که سفر به لاهیجان هیچ‌وقت خسته کننده نخواهد بود.

در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی لاهیجان پرداخته ایم.

شیطان کوه

راهنمای سفر یک روزه به لاهیجان
طبیعت زیبای لاهیجان

این کوه زیبا تقریباً از تمامی قسمت‌های شهر لاهیجان مشخص است. ارتفاعات آن گزینه بسیار مناسبی است تا ساعاتی را از شلوغی شهر فاصله بگیرید و در منظره بسیار زیبای شهر لاهیجان، یک فنجان چای خوش‌عطر و خوش طعم لاهیجان میل کنید و تمام شهر و مناظر اطراف آن را از نظر بگذرانید.

استخر لاهیجان

راهنمای سفر به لاهیجان با قطار
نمایی از استخر لاهیجان در شب

استخر لاهیجان هم در واقع منبع ذخیره آب کشاورزی بوده که از آب‌های جاری شیطان کوه تأمین می‌شده است.

این استخر ۱۷ هکتاری، در عمیق‌ترین بخش‌ها حدود ۴ متر عمق دارد. در قسمت مرکزی این دریاچه، یک جزیره قرار دارد که به‌وسیله یک مسیر سیمانی به اطراف دریاچه متصل شده است.

مراکز تفریحی در راهنمای سفر به لاهیجان

در راهنمای سفر به لاهیجان با خودرو شخصی می‌خواهیم شما را با بهترین و زیباترین مراکز تفریحی لاهیجان آشنا کنیم.

تالاب سوستان

بهترین مسیر برای رفتن به لاهیجان
زیباتری جاذبه تفریحی در لاهیجان

این تالاب زیباترین جای لاهیجان است. این تالاب به دلیل موقعیت خود همچنان تا حد زیادی بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده و می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی را در آن ثبت کنید.

تالاب سیستان از طریق بارش باران و رود کته شال تأمین می‌شود. لذت شنیدن صدای پرندگان و آرامش و زیبایی گل‌های نیلوفر آبی از جذاب‌ترین تجربه‌هایی است که در سفر به لاهیجان و تالاب سوستان تجربه خواهید کرد.

مراکز خرید و بازارهای لاهیجان

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ سفر به لاهیجان با قطار
بهترین مراکز خرید و بازارهای لاهیجان

لاهیجان از جمله شهرهای شمالی ایران است که دارای جاذبه های گردشگی و طبیعی بسیار زیادی است. اما، علاوه بر بازدید از زیباترین جای لاهیجان گشت و گذار در بازارهای این شهر نیز حس و حال خوبی را به ههراه دارد.

با سفر از تهران به لاهیجان پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به بازارهای سنتی و مراکز خرید این شهر زیبا بزنید.در بازارها و مراکز خرید لاهیجان دسترسی راحت و خوبی به کالاهای مورد نیاز خود خواهید دارد و در عین ‌حال اجناس خوب و با کیفیتی را می توانید از لاهیجان تهیه کنید.

معرفی بهترین مراکز خرید لاهیجان عبارتند از:

مرکز خرید جزیره مجنون

  • آدرس: لاهیجان، خیابان شهدا
  • ساعت کاری:  ۸ صبح الی ۲۲ شب

پاساژ ولیعصر

  • آدرس: لاهیجان، خیابان شهدا
  • ساعت کاری:  ۸ صبح الی ۲۲ شب

بازار سنتی لاهیجان

  • آدرس: لاهیجان، میدان چهار پادشاهان، خیابان کاشف شرقی
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه (۹ صبح الی ۲۲ شب) – جمعه‌ها‌ تعطیل

مجتمع تجاری تفریحی پارادایس

  • آدرس: لاهیجان، خیابان شهید کریمی، خیابان امام خمینی غربی

سوغات لاهیجان

راهنمای سفر به لاهیجان/ بهترین فصل سفر به لاهیجان
معرفی سوغات لاهیجان

انتخاب یک سوغاتی خاص از میان تنوع سوغات هایی که در لاهیجان وجود دارد شاید کار سختی باشد. اما با اطلاعاتی که در راهنمای سفر یک روزه به لاهیجان در اختیارتان قرار میدهیم و با معرفی سوغات این شهر، انجام این کار دیگر برایتان سخت نخواهد بود.

لاهیجان هم همچون سایر شهرهای استان گیلان دارای سوغاتی های خوراکی و صنایع دستی بسیار متنوعی می‌باشد که در این بخش به معرفی آن ها پرداخته ایم.

کلوچه، چای، برنج و زیتون، نمد، پارچه‌های رشتی‌دوزی، دیگ‌های سنگی و مسی و ظروف بامبو بافی از جمله سوغاتی‌هایی هستند که در سفر از تهران به لاهیجان می توانید تهیه کنید.

غذاهای محلی لاهیجان

راهنمای سفر به شهر لاهیجان/ وسایل مورد نیاز برای سفر به لاهیجان
خوشمزه ترین غذاهای محلی لاهیجان

همچون سایر شهرهای ایران، لاهیجان هم سالانه از گردشگران و توریس‍های بسیار زیادی پذیرایی می‌کند. از این رو جذاب‌ترین بخش راهنمای سفر به شهر لاهیجان به معرفی خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهای محلی لاهیجان اختصاص داده شده است.

غذاهای محلی لاهیجان بسیار خوش طعم و دوست داشتنی هستند. از آنجایی که در استان گیلان وضعیت کشاورزی و دامپروری رو به راه است برای طبخ غذاهای خود از مواد خام اولیه باکیفیت استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که بیشتر غذاهای محلی لاهیجان در تمامی شهرهای استان گیلان شبیه به هم می باشند.

  • مرغ و آلو
  • خورشت سبزی فسنجان
  • شش انداز
  • میرزا قاسمی
  • مرغ ترش
  • ترش کباب یا بی جی کباب
  • خورشت انار بیج
  • مرغ لاکو یا مرغ فسنجان

راهنمای سفر به لاهیجان برای آشنایی با آداب و رسوم

اهنمای سفر به لاهیجان/ بهترین زمان سفر به لاهیجان
آشنایی با آداب و رسوم لاهیجان

تمام شهرهای ایران دارای آداب و رسوم و فرهنگ‌های خاصی می باشند که در راهنمای سفر به لاهیجان شما با بخشی از آداب و رسوم مردم این شهر آشنا خواهیم کرد.

یکی از رسوم مردم لاهیجان، رسمی به نام یاور دهی است. در این رسم نیز، عروس به خانواده داماد و داماد به خانواده عروس به هنگام انجام کارهای کشاورزی مانند: کاشت، داشت و برداشت کمک می کنند.

این رسم، به نشانه اتحاد بین همه اعضای خانواده در لاهیجان است.

مراکز درمانی

راهنمای سفر به لاهیجان/ راهنمای سفر یک روزه به لاهیجان
معرفی مراکز درمانی لاهیجان

لیست مراکز درمانی لاهیجان همراه با آدرس و شماره تماس به شرح زیر می باشد.

بیمارستان 22 آبان لاهیجان

  • آدرس: لاهیجان ، خیابان امام خمینی
  • شماره تماس: 01342235501

بیمارستان شفا لاهیجان

  • آدرس:  لاهیجان ، خیابان کاشف شرقی ، نرسیده به میدان دکتر حشمت
  • شماره تماس: 01342222320

درمانگاه شبانه روزی آریا

  • آدرس: لاهیجان، خیابان بهشتی، کوچه شیشه گران

مرکز بهداشت شهرستان لاهیجان

  • آدرس: لاهیجان، هاشمی نژاد، میدان معلم، خیابان بهشتی یازدهم

سوالات متداول راهنمای سفر به لاهیجان

نزدیکترین مسیر از تهران به لاهیجان کدام مسیر است؟

جاده قزوین رشت نزدیکترین مسیر رسیدن به لاهیجان است.

بهترین فصل برای سفر به لاهیجان کدام فصل سال است؟

فصل بهار به خصوص اردیبهشت است که فضای سرسبز و عطر چای به هنگام برداشت آن، شما را سرمست می کند.

مردم لاهیجان به انجام چه مشاغلی می پردازند؟

تولید و کشت چای، برنج، مرکبات، ماهیگیری و کشت پنبه

سخن پایانی

سفر به شمال جذابیت های خاص خود را دارد اما سفر به لاهیجان رنگ و بوی دیگری دارد. این شهر به عروس گیلان شهرت دارد و اولین شهر ایران است که در زمینه تولید و کاشت چای فعالیت داشته است.

لاهیجان دارای جاذبه های تقریحی، گردشگری و تاریخی بسیار زیادی می باشد و راه های رسیدن به این شهر زیبا مختلف می‌باشند.

لاهیجان به خاطر آب و هوای مطبوعی که دارد در پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر می‌باشد. گردشگران زیادی سالانه سفری به لاهیجان دارند از این رو اقامتگاه‌ها و هتل‌های متعدد با امکانات عالی برای اقامت و راحتی آن ها در نظر گرفته شده است.

ماندگار ترین بخش سفر به لاهیجان از نظر شما کدام است؟ گشت و گذار در طبیعت یا بازارهای محلی و خرید سوغاتی؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402