Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

فناوری‌های استفاده شده در متاورس

فناوری‌های استفاده شده در متاورس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

متاورس(Metaverse) مفهومی از دنیای دیجیتال سه بعدی است که در آن می‌توانید با استفاده از آواتارهای خود فضاهای مجازی را کشف کنید. با تکیه بر فناوری‌های استفاده شده در متاورس می‌توانید بازی کنید، به خرید بروید، با دوستان خود در یک کافی شاپ مجازی بنشینید، با همکاران خود در یک دفتر مجازی کار کنید و بسیاری موارد دیگر. امروزه برخی از غول‌های فناوری مانند متا (فیسبوک سابق)، مایکروسافت و انویدیا شروع به ایجاد نسخه‌های متاورس خود کرده‌اند.

با این حال، متاورس یک مفهوم نسبتا جدید است و بسیاری از ویژگی‌های آن هنوز در حال توسعه هستند. بدون شک، بسیاری از فناوری‌ها در ایجاد تجربه‌ای همه جانبه از دنیای متاورس دخیل هستند. این فناوری‌ها شامل بلاک چین، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، بازسازی سه بعدی، هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT) و غیره است. در این مقاله از پلازا در مورد فناوری‌های استفاده شده در متاورس صحبت می‌کنیم.

متاورس چیست؟

ایده اولیه متاورس توسط نویسنده‌ای به نام نیل استفنسون در سال 1992 شکل گرفت. رمان علمی تخیلی او تصادف برفی دنیای آنلاینی را به تصویر می‌کشید که در آن مردم می‌توانستند از آواتارهای دیجیتال برای کشف و فرار از دنیای واقعی استفاده کنند. چند دهه بعد، شرکت‌های بزرگ فناوری شروع به ساخت نسخه‌های خود از متاورس کردند. اما متاورس چیست و چرا شرکت‌های بزرگ فناوری به این حوزه نزدیک می‌شوند؟

متاورس مفهومی از دنیای دیجیتال سه بعدی آنلاین با زمین‌ها و اشیاء مجازی است. دنیایی را تصور کنید که می‌توانید از راه دور کار کنید، از موزه‌های مجازی دیدن کنید، آخرین هنرها را ببینید و در یک کنسرت مجازی شرکت کنید. اگرچه بازی‌های قبلی مانند Axie Infinity، Sandbox و Decentraland جنبه‌های خاصی از متاورس را ادغام کرده‌اند. با این حال، متاورس هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است.

با توجه به روند توسعه این ایده جذاب، انتظار می‌رود متاورس چیزی بیش از بازی‌های ویدیویی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد. فعالیت از راه دور، حاکمیت غیرمتمرکز و هویت دیجیتال تنها برخی از ویژگی‌های بالقوه‌ای هستند که متاورس می‌تواند از آنها پشتیبانی کند. این نوآوری همچنین می‌تواند از طریق هدست و عینک واقعیت مجازی چند بعدی شود. بنابراین کاربران می‌توانند به صورت فیزیکی در این دنیا قدم بزنند و فضاهای سه بعدی را کشف و تجربه کنند.

آخرین دستاوردهای متاورس

با تغییر نام فیس بوک به متا در اکتبر 2021، متاورس به یک عبارت محبوب موتور جستجو تبدیل شد. این غول رسانه‌های اجتماعی برای تغییر نام تجاری خود، بودجه جدیدی (حداقل 10 میلیارد دلار در سال 2021) به بخش نوپایی به نام Reality Labs اختصاص داده است. ایده این طرح توسعه محتوا، نرم افزار و همچنین هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بود.

همه‌گیری کووید-19 نیز علاقه به توسعه متاورس را تشدید کرد و با شروع کار بیشتر از راه دور، تقاضا برای راه‌های تعاملی برای برقراری ارتباط با دیگران افزایش یافت. به عنوان مثال می‌توان به فضاهای مجازی سه بعدی اشاره کرد که به افراد اجازه می‌دهد به جلسات بپیوندند و در محیط‌های مجازی کار کنند. Microsoft Mesh نمونه‌ای از این موارد است که در نوامبر 2021 رونمایی شد. این مفهوم دارای فضاهای سه بعدی برای اتصال، کار و برگزاری جلسات تیمی از راه دور با استفاده از آواتارهای کاربران است.

برخی از بازی‌های آنلاین نیز متاورس را می‌پذیرند. بازی موبایل Pokemon Go یکی از اولین بازی‌هایی بود که وارد این مفهوم شد و به بازیکنان این امکان را می‌داد تا با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل، پوکمون‌های مجازی را در دنیای واقعی شکار کنند. Fortnite یکی دیگر از بازی‌های محبوب است که فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف دیجیتال از جمله میزبانی رویدادها و کنسرت‌ها گسترش داد.

جدا از رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های بازی، شرکت‌های فناوری مانند انویدیا نیز فرصت‌های جدیدی را در دنیای مجازی ایجاد کرده‌اند. Nvidia Omniverse پلت فرمی برای اتصال فضاهای سه بعدی به یک جهان مشترک است که همکاری مجازی بین مهندسان، طراحان و تولیدکنندگان را تسهیل می‌کند. در حال حاضر از این پلتفرم در صنایع مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، گروه BMW از Omniverse برای کاهش زمان تولید و بهبود کیفیت محصولات خود استفاده می‌کند.

فناوری های استفاده شده در متاورس

اکنون با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شرکت‌ها از فناوری‌های جدیدی برای بهبود تجربه متاورس استفاده می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از:

  • بلاک چین
  • واقعیت افزوده (AR)
  • واقعیت مجازی (VR)
  • بازسازی سه بعدی
  • هوش مصنوعی (AI)
  • اینترنت اشیا (IoT)
  • واقعیت گسترده
  • تکنولوژی BCI
  • محاسبات فضایی
  • محاسبات لبه

چقدر با این فناوری‌های متاورس آشنایی دارید؟ در ادامه تعدادی از کلیدی ترین فناوری‌هایی که متاورس را قدرتمند می‌کنند معرفی می‌کنیم.

بلاک چین و ارز دیجیتال

فناوری بلاک چین یک راه حل غیرمتمرکز و شفاف برای اثبات مالکیت دیجیتال، مجموعه آثار دیجیتال، انتقال ارزش، حاکمیت، دسترسی و همکاری فراهم می‌کند. ارزهای رمزنگاری شده به کاربران این امکان را می‌دهند که دارایی‌های خود را در حین کار و معاشرت در دنیای دیجیتال انتقال دهند. به عنوان مثال، ارزهای دیجیتال را می‌توان برای خرید زمین مجازی در Decentraland استفاده کرد.

بازیکنان می‌توانند با کمک فناوری NFT و Mana Token (MANA) قطعه‌های 16×16 متری را خریداری کنند. بنابراین با پشتیبانی از فناوری بلاک چین می‌توان مالکیت این زمین‌های مجازی را تضمین کرد.

همچنین، کریپتو در آینده به طور بالقوه می‌تواند افراد را تشویق کند تا در متاورس فعال باشند. از آنجایی که شرکت‌های بیشتری دفاتر خود را برای کار از راه دور به صورت آنلاین می‌آورند، ممکن است در سال‌های آینده شاهد مشاغل بیشتری در متاورس باشیم.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو فناوری مورد استفاده در متاورس هستند که می‌توانند تجربه سه بعدی فراگیر و جذابی را در اختیار کاربران قرار دهند. در واقع اینها دروازه‌های ما به دنیای مجازی هستند. اما تفاوت AR و VR چیست؟

واقعیت افزوده (AR) از عناصر و شخصیت‌های بصری دیجیتال برای تغییر دنیای واقعی استفاده می‌کند. این فناوری نسبت به واقعیت مجازی در دسترس‌تر است و تقریباً در هر گوشی هوشمند یا دستگاه دیجیتالی دارای دوربین قابل استفاده است. از طریق برنامه‌های AR، کاربران می‌توانند محیط اطراف خود را با تصاویر دیجیتال تعاملی (مشابه آنچه در بازی موبایل Pokemon Go داریم) مشاهده کنند. به این ترتیب بازیکنان می‌توانند با فعال کردن دوربین گوشی خود پوکمون را در محیط واقعی ببینند.

اما واقعیت مجازی (VR) متفاوت عمل می‌کند. مشابه مفهوم اصلی متاورس، VR یک محیط مجازی کاملاً کامپیوتری تولید می‌کند. سپس کاربران می‌توانند با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، دستکش‌ها و حسگرها آن را کشف کنند.

نحوه کار AR و VR همان مدل اولیه متاورس را نشان می‌دهد. VR اکنون در حال ایجاد دنیای دیجیتال با محتوای تصویری تخیلی در قلب خود است. با رشد بیشتر فناوری، VR می‌تواند تجربه متاورس را به شبیه سازی فیزیکی با تجهیزات پیشرفته گسترش دهد. کاربران می‌توانند احساس کنند، بشنوند و با افراد دیگر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند. با توجه به تبلیغات پیرامون متاورس، می‌توان انتظار داشت شرکت‌های بیشتری در توسعه تجهیزات و فناوری‌های مورد استفاده در متاورس سرمایه‌گذاری کنند، مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی.

هوش مصنوعی چیست؟

در سال‌های اخیر، هوش مصنوعی (AI) به طور گسترده‌ای در زندگی ما نفوذ کرده است. برنامه ریزی استراتژی کسب و کار، تصمیم گیری، تشخیص چهره، محاسبات سریع وغیره همگی نمونه‌هایی از کاربردهای این فناوری هستند. اخیراً کارشناسان هوش مصنوعی در حال بررسی امکان استفاده از آن برای ایجاد متاورهای سه بعدی هستند. هوش مصنوعی پتانسیل پردازش داده‌ها را با سرعت بالا دارد. همچنین، الگوریتم‌های هوش مصنوعی همراه با تکنیک‌های یادگیری ماشینی می‌توانند از تکرارهای قبلی (با در نظر گرفتن داده‌های تاریخی برای دستیابی به خروجی‌ها و بینش‌های منحصربه‌فرد) بیاموزند.

در متاورس از هوش مصنوعی می‌توان برای ایجاد شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) در سناریوهای مختلف نیز استفاده کرد. حتما می‌پرسید NPC چیست؟ آنها بخشی از محیط بازی هستند که برای واکنش و پاسخ به اقدامات شخصیت بازیکن در بازی طراحی شده‌اند. با تکیه بر قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی، NPC‌ها را می‌توان در فضاهای سه بعدی قرار داد تا تعاملات واقعی با کاربران را افزایش دهد. برخلاف شخصیت اصلی بازی، NPC می‌تواند به تنهایی اجرا شود و میلیون‌ها بازیکن می‌توانند به طور همزمان از آن به چندین زبان استفاده کنند.

یکی دیگر از کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی در ایجاد آواتارهای متاورس است. از موتورهای هوش مصنوعی می‌توان برای تجزیه و تحلیل تصاویر دو بعدی یا اسکن‌های سه بعدی برای تولید آواتارهای واقعی تر استفاده کرد. همچنین برای پویایی بیشتر این فرآیند، می‌توان از هوش مصنوعی برای ایجاد حالات چهره، مدل مو، لباس و ویژگی‌های مختلف برای بهبود تصویر انسان‌های دیجیتال استفاده کرد.

بازسازی سه بعدی مکان‌های فیزیکی در متاورس

اگرچه بازسازی سه بعدی مفهوم جدیدی نیست، اما استفاده از این فناوری، به ویژه در دوران اپیدمی کرونا، در صنعت املاک و مستغلات بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که شرایط قرنطینه مانع از بازدید خریداران از املاک می‌شود، برخی از آژانس‌ها برای ایجاد املاک مجازی به فناوری بازسازی سه بعدی روی آورده‌اند. چیزی مانند متاورس که در آن خریداران می‌توانند از هر جایی خانه‌های جدید را بدون حتی پا گذاشتن در آن خرید کنند.

یکی از چالش‌های متاورس ایجاد یک محیط دیجیتالی است که تا حد امکان به دنیای واقعی ما نزدیک باشد. با کمک بازسازی سه بعدی می‌توان فضاهای واقعی و طبیعی ایجاد کرد. از طریق دوربین‌های سه بعدی ویژه می‌توان مدل‌های سه بعدی ساختمان‌ها، مکان‌های فیزیکی و اشیاء را به صورت آنلاین بارگذاری کرد. سپس این داده‌های سه بعدی با کیفیت4K  به رایانه‌ها منتقل می‌شوند تا نسخه مجازی آنها در متاورس پردازش و تولید شود.

اینترنت اشیا و متاورس

مفهوم اینترنت اشیا (IoT) برای اولین بار در سال 1999 ارائه شد. به زبان ساده، اینترنت اشیا سیستمی است که همه چیز را در دنیای فیزیکی دریافت می‌کند و آنها را از طریق حسگرها و دستگاه‌های خاص به اینترنت متصل می‌کند. این دستگاه‌ها پس از اتصال به اینترنت دارای شناسه منحصر به فرد با قابلیت ارسال یا دریافت اطلاعات به صورت خودکار خواهند بود. امروزه اینترنت اشیا قادر است حسگرهای دما، دستیارهای صوتی، دستگاه‌های پزشکی و موارد دیگر را به طیف وسیعی از داده‌ها متصل کند.

یکی از کاربردهای اینترنت اشیا در متاورس جمع آوری داده‌ها از دنیای واقعی است. این امر باعث افزایش دقت داده‌های دیجیتال می‌شود. به عنوان مثال، فیدهای داده‌های اینترنت اشیا می‌توانند نحوه عملکرد اشیاء خاص در متاورس را بر اساس آب و هوا یا شرایط دیگر تغییر دهند.

پیاده سازی IoT می‌تواند به طور یکپارچه دنیای سه بعدی را به تعداد زیادی دستگاه واقعی متصل کند. این امکان شبیه سازی بلادرنگ در متاورس را فراهم می‌کند. اینترنت اشیا می‌تواند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در مدیریت داده‌ها برای بهبود بهینه سازی محیط متاورس استفاده کند.

واقعیت گسترده یا توسعه یافته

واقعیت توسعه یافته (XR) در واقع گسترش دنیای فیزیکی فعلی ما به یک واقعیت کاملا مجازی است. به طور کلی XR یک اصطلاح جامع است که شامل تصاویر 360 درجه، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی و واقعیت مجازی است. در آینده، لیوان‌های ویفری با خواندن اطلاعات مجازی مانند تبلیغات یا اطلاعات متنی به ما کمک می‌کنند تا در دنیای فیزیکی حرکت کنیم. به طور خاص، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) سه جنبه اصلی واقعیت افزوده هستند. در سال‌های اخیر تغییرات عمده‌ای در زمینه واقعیت افزوده رخ داده است و شرکت‌ها به سرعت به سمت بهره برداری از محصولات هیجان انگیز این فناوری‌ها در زمینه آموزش، شبیه سازی و تعامل با مشتری رفته‌اند.

تکنولوژی  BCI

تکنولوژی  BCIیکی دیگر از فناوری‌هایی است که متاورس را قدرتمند کرده که با دریافت داده‌ها از شبکه‌های عصبی، تجربه بی نظیری از حضور کاربر در دنیای مجازی ایجاد می‌کند. این تکنولوژی شبیه به بازی واقعیت مجازی Awakening است که در آن از یک هدبند الکترودی متصل به نرم افزار HTC Vive HMD برای ردیابی فعالیت مغز استفاده می‌شود. این نرم افزار با تجزیه و تحلیل داده‌ها متوجه می‌شود که در محیط بازی چه اتفاقی باید بیفتد. نوع دیگری از این فناوری، دستبندهای هوشمندی هستند که روی دست نصب می‌شوند و سیگنال‌های عصبی بازو را دریافت می‌کنند.

در سال 2017، دانشگاه MIT در مقاله‌ای ادعا کرد که تنها در یک سال، این فناوری می‌تواند به جریان اصلی تبدیل شود و توسط شرکت‌های بازی VR مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، این یک پیش بینی خوش بینانه بود و گذشت زمان نشان داد که رابط‌های BCI هنوز در مراحل اولیه خود هستند و بعید است در آینده نزدیک جایگزین لوازم جانبی معمولی مانند جوی استیک و صفحه کلید شود.

با این حال، اخیراً چندین شرکت در حال سرمایه گذاری و تحقیق BCI برای تعامل بیشتر با واقعیت مجازی هستند. استارت‌آپ NextMind مستقر در پاریس کیت توسعه نرم‌افزار مبتنی بر Unity را منتشر کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های ذهن‌خوانی ایجاد کنند. به عنوان مثال، به جای وارد کردن دستی پین کد به گوشی، Next Mind به شما اجازه می‌دهد تا با فکر کردن، پین کد را تایپ کنید!

محاسبات فضایی

در علم محاسبات فضایی از فضای فیزیکی خانه یا محل کار برای برقراری ارتباط با کامپیوتر یا انجام فعالیت‌های دیجیتالی مختلف استفاده می‌شود. استفاده از فضای فیزیکی در دنیای واقعی به عنوان رابط کامپیوتری را “محاسبات فضایی” می‌نامند.

به عبارت دیگر در علم محاسبات فضایی تلاش می‌شود تا فضای یک خانه یا محل کار به گونه‌ای پردازش شود که کاربر بتواند عناصر دیجیتال خود را در هر نقطه از خانه یا محل کار قرار دهد و با آنها تعامل داشته باشد. مثلا؛ در شرایط عادی و هنگام استفاده از کامپیوتر، آیکون‌های برنامه خود را روی دسکتاپ قرار می‌دهید تا دفعه بعد که از آنها استفاده می‌کنید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

حالا به لطف محاسبات فضایی، می‌توانید آیکون‌های خود را روی دیوار اتاق یا روی میز بچینید و نگران جابجایی یا گم شدن آنها نباشید. این علم در ساده ترین شکل خود شبیه به فناوری واقعیت افزوده است، اما از آن پیشرفته تر است.

محاسبات لبه

با کمک محاسبات لبه، داده‌های استفاده شده در متاورس با سرعت بسیار بالایی رد و بدل خواهند شد. انتقال سریع داده‌ها یکی از ضروری ترین نیازهای متاورس است و زیرساخت‌های تشکیل دهنده آن باید این ویژگی را داشته باشند. در دنیای امروز و در بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری، «Edge Computing» این وظیفه را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، در متاورسی که کاربر با افراد و اشیاء مختلف در یک محیط مجازی تعامل دارد، زمان پاسخگویی باید آنقدر سریع باشد که کاربر اصلا متوجه آن نشود. در غیر این صورت، و کاربر باید برای هر تعامل چند دقیقه یا حتی چند ثانیه صبر کند، متاورس هرگز به پتانسیل واقعی خود نخواهد رسید.

چالش‌های پیش روی متاورس

با تمام مزایا و ایده‌های هیجان انگیزی که متاورس ارائه می‌دهد، هنوز چالش‌های زیادی در پیش است. متاورس با تمام پتانسیلی که دارد با چالش‌های زیادی روبروست. این چالش‌ها آنقدر زیاد است که می‌توان مقاله‌ای جداگانه به آن اختصاص داد!

شاید اولین چالش پیش روی متاورس قیمت بالای تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرای آن باشد. همین عینک‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی را در نظر بگیرید که نمونه‌های فعلی آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان قیمت دارند و شاید برای یک خانواده معمولی امکان خرید آن وجود نداشته باشد. علاوه بر این، رایانه فرد باید بتواند دنیای مجازی متاورس را نیز اجرا و پردازش کند.

جدای از بحث مالی، موضوع دیگر سلامت جسمانی افراد است. حالت تهوع، سرگیجه و بیماری حرکت از جمله مشکلاتی است که کاربران هنگام کار با هدست‌های واقعیت مجازی با آن مواجه می‌شوند. علاوه بر این، وزن نسبتاً سنگین تجهیزات مورد نیاز برای ورود به متاورس، مانند این عینک‌های واقعیت مجازی، در طولانی مدت می‌تواند منجر به سردرد و گردن درد شود. بحث انزوا از جامعه، افسردگی و دوری از فعالیت‌های دنیای واقعی نیز از دیگر مشکلات احتمالی مهمی است که باید به دنبال راه حل آن بود.

یکی دیگر از نگرانی‌های مهم پیرامون متاورس، موضوع حفظ حریم خصوصی کاربران است. جمع آوری اطلاعات کاربران و فروش آن به شرکت‌های تبلیغاتی موضوعی است که در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی متهم به انجام آن هستند. بنابراین این احتمال وجود دارد که در فراجهانی با ابعاد وسیع تری نیز اتفاق مشابهی بیفتد.

علاوه بر همه این چالش‌ها، متاورس با مشکل عدم پیشرفت کافی در علم و فناوری نیز مواجه است. بسیاری از امکاناتی که در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم و مطابق با رویای متاورز روزگارمان است، هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند و شاید تا چند سال دیگر باید منتظر آن‌ها باشیم.

متاورس و حریم خصوصی

همانطور که گفته شد، متاورس هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است. برخی از چالش‌های آن عبارتند از احراز هویت و کنترل حریم خصوصی. معمولاً تشخیص افراد در دنیای واقعی کار دشواری نیست. اما از آنجایی که افراد در دنیای دیجیتال با آواتارهای خود معرفی می‌شوند، شناسایی یا اثبات اینکه فرد مقابل کیست دشوار خواهد بود. برای مثال، بازیگران یا ربات‌های مخرب می‌توانند با تظاهر به شخص دیگری وارد متاورس شوند و از این راه برای آسیب رساندن به کاربران دیگر استفاده کنند.

یکی دیگر از چالش‌های متاورس حفظ حریم خصوصی افراد است. متاورس برای ارائه یک تجربه فراگیر به واقعیت افزوده و دستگاه‌های واقعیت مجازی متکی است. این فناوری‌ها با قابلیت‌های دوربین و شناسه‌های منحصر به فرد خود، در نهایت می‌توانند منجر به درز اطلاعات شخصی شوند.

آشنایی با برترین شرکت‌های فعال در زمینه متاورس

برخی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه متاورس به شرح زیر هستند:

Google

همانطور که می‌دانید گوگل بزرگترین شرکت در زمینه موتورهای جستجو و فناوری اینترنت است که می‌تواند به گسترش دنیای متاورس در زمینه‌های مختلف کمک کند.

Microsoft

مایکروسافت مانند گوگل یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری است و به نوعی مایکروسافت در زمینه متاورس نیز فعالیت می‌کند. نرم افزار مش در زمینه متاورس یکی از اولین دستاوردهای مایکروسافت است که می‌گویند در سال 2022 ساخته خواهد شد.

Meta

شرکت فیس بوک یکی از بهترین و بزرگترین شرکت‌های شناخته شده است که نام خود را از فیس بوک به متا تغییر داد و همین موضوع باعث شد متاورس در بین شرکت‌های دیگر شناخته شده باشد. این اتفاق در اکتبر 2021 رخ داد.

Tencent

Tencent یکی از معروف ترین بازی سازان است و از آنجایی که می‌دانید فعالیت‌های بازی در متاورس بیشتر است، Tencent می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت دنیای متاورس داشته باشد و اتفاقا Tencent در زمینه متاورس نیز فعالیت‌های زیادی دارد.

Binance

بایننس در کریپتو و بلاک چین بسیار مهم است، به همین دلیل نقش مهمی در دنیای متاورس ایفا می‌کند.

Nike

شرکت‌های مد، مانند نایک، به دنیای متاورس آمده‌اند. از دنیای مد، نه تنها نایک به دنیای متاورس آمده است، بلکه شرکت‌های بزرگی مانند: لویی ویتون، آدیداس، بالنسیاگا، گوچی و … نیز به دنیای متاورس آمده‌اند.

Apple

شرکت اپل که امروزه تقریبا همه آن را می‌شناسند، یکی از بزرگترین و غول پیکرترین شرکت‌هایی است که در دنیای متاورس فعالیت خود را آغاز کرده است، حوزه این فعالیت مربوط به عینک‌های واقعیت افزوده است.

Amazon

آمازون یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده فروشی در جهان است. شرکت آمازون نیز می‌خواهد فعالیتی را در شبکه بلاک چین و متاورس آغاز کند، در صورت وقوع چنین اتفاقی، با توجه به معامله معروف آمازون، متاورس می‌تواند پیشرفت زیادی داشته باشد.

Epic Games

یکی از پیشرفته ترین پلتفرم‌های دنیای متاورس امروزی اپیک گیمز است، اپیک گیمز یکی از شرکت‌های برتر دنیای متاورس است و می‌تواند کمک زیادی به بهبود متاورس و پیشرفت آن کند.

مهم ترین نکات در مورد متاورس

متاورس مانند هر فناوری جدید دارای مزایا و ویژگی‌هایی است که برای آشنایی بیشتر با این حوزه باید به آنها توجه کرد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد دنیای متاورس بدانید اشاره می‌کنیم تا بیشتر با این صنعت و فناوری سودآور آشنا شوید.

اولین استفاده از واژه متاورس را می‌توان در رمان تصادف برفی نوشته نیل استفنسون در سال 1992 یافت.در این رمان علمی و تخیلی دنیایی واقعی توصیف شد که در آن افراد می‌توانند با کمک آواتارهای دیجیتال به دنیای دیجیتال بروند. افراد زیادی هستند که متاورس را نسل آینده اینترنت و دنیای وب می‌دانند. در حالی که متاورس یک فناوری گسترده‌تر است و می‌تواند بسیار فراتر از اینترنت باشد.

متاورس را می‌توان به عنوان مفهومی از دنیای دیجیتال و سه بعدی درک کرد. این دنیای مجازی بستری را فراهم کرده است که با کمک آن می‌توانیم در متاورس بازی کنیم، خرید کنیم، آثار هنری و مجموعه‌های دیگران را ببینیم، به کنسرت خواننده محبوبمان برویم و حتی با دوستانمان در یک کافه بنشینیم. بیایید صحبت کنیم البته، همه اینها را می‌توان بدون حرکت حتی یک اینچ از جایی که هستید انجام داد.

اپیدمی ویروس کرونا و قرنطینه‌های اجباری و طولانی مدت در سراسر جهان یکی از دلایل اصلی شکل گیری پروژه‌های متاورس و توسعه آنها بود. در واقع، ما می‌توانیم ویروس کووید-19 را به عنوان یک موفقیت اجباری برای افزایش توجه به پلتفرم‌های مجازی و متاورس ببینیم.

شبکه‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال مرتبط از یک شبکه غیرمتمرکز و توزیع شده به عنوان زیرساخت خود استفاده می‌کنند. با توجه به این توضیحات، احتمالاً اطلاعاتی در مورد متاورس به دست آورده‌اید. شاید تماشای فیلم‌های علمی تخیلی بتواند به درک بهتر شما در این زمینه کمک کند.

آینده فناوری‌های متاورس را چگونه می‌بینید؟

متاورس هنوز در ابتدای راه است و بیشتر ویژگی‌های آن هنوز در حال توسعه و طراحی هستند. با این حال، شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، متا یا فیس بوک، انویدیا و غول‌های صنعت فناوری به دنبال توسعه نسخه‌های متاورس هستند. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها پتانسیل‌های بالایی در این زمینه می‌بینند و از این رو به دنبال ورود سریع به متاورس هستند.

بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر در حال بررسی فناوری‌های مورد استفاده در متاورس هستند. در فضای کریپتو، Decentraland و Sandbox پروژه‌های مهمی هستند. اما اخیرا شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، انویدیا و فیس بوک نیز در این زمینه حضور داشته‌اند. بنابراین با پیشرفت فناوری‌های متاورس مانند AR، VR و AI احتمالا شاهد دستاوردهای جدید و هیجان انگیزی در این دنیای مجازی و بدون مرز خواهیم بود.

به نظر شما، فناوری‌های متاورس و به طور کلی فناوری وب 3 تا چه اندازه می‌توانند بر تعاملات اجتماعی ما در دنیای واقعی تأثیر بگذارند؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظر شما هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402