Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало
بازی Chorus یک عنوان شبیهساز جنگی فضایی است که توسط استودیو فیشلبز ساخته و بوسیله دیپسیلور روانه بازار شده است. این بازی شوتر فضایی یکی از معدود عناوینی است که توانسته تجربه لذتبخشی از این ژانر به گیمرها ارائه دهد و کاری کند که پس از پایان بازی به این فکر بیافتید که چرا بازیهای بیشتر و بهتری در این ژانر ساخته نمیشود؟
بازی Chorus یک بازی جهانباز در مورد پرواز کردن به این طرف و آن طرف و کشتن موجودات مختلف است. شاید فکر کنید قبلا بازیهای خیلی زیادی با همین موضوع ساخته شدند اما حقیقت این است که به جز چند بازی که با برند استار وارز منتشر شدند و همچنین بازی فراموش نشدنی استار فاکس، عناوین قابل توجه زیادی در این دسته از بازیها وجود ندارند.
همین موضوع سبب شده بازی Chorus به عنوان یک بازی جدید و متفاوت مورد توجه قرار بگیرد. سازندگان این بازی به خوبی نشان دادند که ژانرهای دیگر دنیای بازیهای ویدیویی همچنان زنده هستند.
تریلر جدیدی از گیمپلی بازی Chorus را میتوانید در ویدیو زیر مشاهده کنید:
در ادامه میخوانید
داستان بازی Chorus
Chorus داستان یک خلبان زبده به نام نارا را روایت میکند. خلبانی که توسط یک فرقه بینکهکشانی به نام the Circle ساخته شده و از دست آنها فرار کرده و حالا میخواهد نابودشان کند. رهبر این فرقه که خود را پیامبر بزرگ مینامد نیروی عظیمی از موجودات فضایی را تشکیل داده و تنها هدف او نیز کنترل تمام موجودات زنده است.
بازی Chorus تمرکز زیادی بر داستان دارد اما در بهترین حالت میتوان گفت داستان آن، یک داستان تکراری علمی تخیلی است که به جلو بردن اتفاقات و رویدادهای بازی مثل کمک کردن به پناهجویان یا رساندن اعضای یک خانواده به هم، کمک میکند. اما خود داستان در مقیاس بزرگتر که به فرقه Circle و تلاش آنها برای به پایان رساندن دنیا و تسلط بر آن میپردازد، خیلی تعریفی ندارد و پر از دیالوگهای بیمعنی و دشمنان تکراری است.
چیزی شبیه به داستان تل ماسه اما در مقیاس کوچکتر. این بازی تمرکز ویژهای بر مذهب و دنبالهروی کورکورانه از آن دارد. بهتر است به خاطر داستان به سراغ این بازی نیایید چرا که داستان آن خستهکننده است و پرداخت جالب توجهی ندارد. نقطه قوت اصلی این بازی گیم پلی هیجانانگیز و منحصر به فرد آن است.
خیلیها این بازی را یک بازی جهانباز میدانند اما از دید ما نمیتوان این عنوان را به این بازی داد چرا که در Chorus خبری از جهان نیست و فقط هزاران کیلومتر از فضا متشکل از سیارکها و ساختمانهای آهنی معلق است که تا زمانی که ندانید دنبال چه چیزی میگردید ارزش گشت و گذار و کشف کردن ندارند چون در فضا هستید و بیشتر قسمتهای آن خالی هستند.
در اوایل بازی شما باید از قدرتهای ماورایی نارا بهره ببرید و کپسولهای انرژی را پیدا کنید یا با دزدان و راهزنان فضایی مبارزه کنید. شروع بازی کندتر از چیزی است که انتظار دارید اما چنین شروع آهستهای برای آن که با کنترلها آشنا شوید واقعا لازم است. کنترلهای بازی شباهت زیادی به بازیهای شوتر اول شخص دارد.
با کنترل سمت راست میتوانید سفینه را کنترل کنید و با کنترل سمت چپ هم میتوانید به جلو بروید، سرعتتان را کم کنید یا اینکه دور خودتان بچرخید. اما تا زمانی که به اولین نبرد مهمتان در بازی نرسید، متوجه نمیشوید این سیستم کنترل چقدر دقیق عمل میکند.
در این نبرد شما باید از مرکز فرماندهی مقاومت یعنی Enclave در برابر تهاجم این فرقه دفاع کنید. این مرکز فرماندهی در واقع یک سازه دایرهای با حلقههای احاطه شده است که بهترین ساختار را برای نبردهای هوایی و تعقیب جنگندههای Circle دارد به طوری که در برخی مواقع مجبور میشوید از میان گذرهای تنگ و کوچک عبور کنید، حتی زمانی که چارهای که به جز افزایش سرعتتان ندارید. در این مواقع است که تسلط شما بر کنترلهای بازی اهمیت پیدا میکند. این نبرد اول در واقع حکم دست گرمی را دارد و شما را برای نبردهای بزرگتر و مهمتر آماده میکند.
علاوه بر این در این قسمت از بازی شما با یکی از ویژگیهای بسیار جالب درون بازی به نام Psychic totems هم آشنا میشوید. Psychic totems در واقع موشکهایی هستند که جنگندههای Circle به سمت سفینههای شما شلیک میکنند. اما کار آنها منفجر کردن نیست و در عوض کنترل خلبانها و سفینهها را برعهده میگیرند و کاری میکنند به شما حمله کنند.
اوضاع زمانی بدتر میشود که این موشکها به بخشهای داخلی سفینههای مقاومت راه پیدا کنند. در این حالت شما هیچ چارهای جز اینکه به داخل سفینه پرواز کنید و آنها را از میان بردارید ندارید. در حقیقت بهترین و جذابترین موردی که در مورد طراحی سفینههای بزرگ بازی Chorus باید به آن اشاره کنیم وجود دروازهها و راههای ورود متنوع در آنها است که به بخشهای مرکزی و اصلی سفینه ختم میشوند.
اگر بخواهید یکی از سفینههای غولآسای Circle مانند Wraith را نابود کنید ابتدا باید سپرهای محافظتی آن را از کار بیاندازید و بعد با کمک گرفتن از همین دروازهها و دریچهها به داخل سفینه بروید، راکتور آن را نابود کنید و قبل از اینکه خودتان هم منفجر شوید از سفینه بیرون بیایید.
در حقیقت بهترین لحظات گیم پلی بازی Chorus هم در همین مواقع یا وقتی توسط جنگندههای دشمن محاصره شدید و تلاش میکنید هرطور شده به پست سرشان برسید، رقم میخورد. این لحظات شما را به یاد نبردهای هوایی جنگ ستارگان میاندازد، انگار که در کنار لوک در حال مبارزه با امپراتور هستید.
البته هرچقدر که در بازی بیشتر پیشرفت کنید مبارزات نیز طبعا سختتر و مشکلتر خواهند شد. به همین ترتیب هر زمان که یکی از قدرتهای نارا را با مراجعه به معبدها به دست بیاورید. این قدرتها که در بازی از آنها به عنوان Rites یاد میشود به شما امکان اجرای حرکات سریعتر و پیچیدهتر با سفینهتان را میدهد.
مثلا اگر قدرت Drift را بدست بیاورید میتوانید سفینه را با سرعت به یک سمت بچرخانید و همچنان هدفتان را هم در تیررس داشته باشید. یا قدرت Star که به شما این امکان را میدهد تا مستقیما به سمت دشمنان حمله کنید، بدون اینکه از حملات آنها آسیب ببینید.
حتی یکی از قدرتها کاری میکند که بتوانید در یک چشم به هم زدن پشت سر یکی از جنگندههای دشمن ظاهر شوید. شاید فکر کنید این حرکت تقلب کردن در بازی است و شما از آن استفاده نمیکنید. اما به شما قول میدهیم زمانی که به نبردهای بزرگتر برسید این حرکت خیلی به شما کمک خواهد کرد.
استفاده از این قدرتها و 3 اسلحه اصلی که در اختیارتان قرار داد یعنی لیزر، مسلسل و موشک (که هر 3 قابلیت ارتقا دارند) برای از میان برداشتن سفینهها و سپرهای محافظتی دشمنانتان حیاتی است.
تا به اینجا در بررسی بازی Chorus به نقاط قوت آن پرداختیم اما حالا وقتش رسیده به مشکلات آن هم نگاهی داشته باشیم چرا که همه چیز در این بازی به این اندازه خوب پرداخته نشده است. با توجه به ساختار جهانباز این بازی، سازندگان برای تنوع دادن به آن کار آسانی نداشتند.
آنها در برخی مواقع در این کار موفق بودند. مثلا ماموریتهایی در بازی وجود دارد که باید از یک سفینه بزرگ محفاظت کنید یا از میان سیارکها یکی از دشمنان را دنبال کنید یا اینکه وارد یک سفینه تانک مانند شوید و با توپهای عظیم آن آتشبازی به راه بیاندازید. اما در بسیاری از مواقع هم بازی حالت تکراری به خود میگیرد به خصوص در ساید کوئستها یا مواقعی که باید بازماندههای یک سفینه را جمع آوری کنید یا ماموریتهای مربوط به معبد که قسمتهای زیادی از آن فقط با گذشتن از درگاههای تنگ و باریک میگذرد.
بدترین مواقع زمانهایی هستند که نبردهای هوایی با جنگندههای دشمن کنار گذاشته میشوند و شما در عوض باید با موجوداتی عجیب و قریب مقابله کنید. باس فایتها معمولا در اواسط یا اواخر این مبارزات هستند و شاید در میان تمامی بازیها، باس فایتهای این بازی از همه گیجکنندهتر، سختتر و طولانیتر باشند. به خصوص آخرین باس که انگار طوری طراحی شده که تمام لذتی که از نبردهای هوایی و حرکات آکرباتیکی که در بازی داشتید را از میان ببرد و به جایش صبر و تحمل شما را آزمایش کند.
تاریخ انتشار بازی Chorus روز 3 دسامبر سال 2021 (12 آذر 1400) بود. بازی Chorus در این تاریخ برای دانلود برای کامپیوتر PC، پلیاستیشن 4 و 5، ایکسباکسوان و سری ایکس و اس عرضه و در اختیار گیمرها قرار گرفت.
سخن پایانی
در نهایت میتوان گفت بازی Chorus بیشتر شبیه به یک فیلم درجه 2 است. البته به خاطر داشته باشید که این بازی از اول هم یک عنوان تریپل A با بودجه هنگفت نبود. موردی که قیمت بازی هم آن را نشان میدهد. اگر برخی از نقاط ضعف آزاردهنده این بازی را نادیده بگیریم و فقط به نبردهای هوایی که مهمترین بخش بازی هستند تمرکز کنیم، این عنوان میتواند یک بازی لذتبخش و فراموش نشدنی باشد.
منتخب کاربران
تاریخچه بهترین بازی های اساسین کرید از 2007 تا 2024
داستان بازی Chorus
Chorus داستان یک خلبان زبده به نام نارا را روایت میکند. خلبانی که توسط یک فرقه بینکهکشانی به نام the Circle ساخته شده و از دست آنها فرار کرده و حالا میخواهد نابودشان کند. رهبر این فرقه که خود را پیامبر بزرگ مینامد نیروی عظیمی از موجودات فضایی را تشکیل داده و تنها هدف او نیز کنترل تمام موجودات زنده است.
بازی Chorus تمرکز زیادی بر داستان دارد اما در بهترین حالت میتوان گفت داستان آن، یک داستان تکراری علمی تخیلی است که به جلو بردن اتفاقات و رویدادهای بازی مثل کمک کردن به پناهجویان یا رساندن اعضای یک خانواده به هم، کمک میکند. اما خود داستان در مقیاس بزرگتر که به فرقه Circle و تلاش آنها برای به پایان رساندن دنیا و تسلط بر آن میپردازد، خیلی تعریفی ندارد و پر از دیالوگهای بیمعنی و دشمنان تکراری است.
چیزی شبیه به داستان تل ماسه اما در مقیاس کوچکتر. این بازی تمرکز ویژهای بر مذهب و دنبالهروی کورکورانه از آن دارد. بهتر است به خاطر داستان به سراغ این بازی نیایید چرا که داستان آن خستهکننده است و پرداخت جالب توجهی ندارد. نقطه قوت اصلی این بازی گیم پلی هیجانانگیز و منحصر به فرد آن است.
گیم پلی بازی Chorus
خیلیها این بازی را یک بازی جهانباز میدانند اما از دید ما نمیتوان این عنوان را به این بازی داد چرا که در Chorus خبری از جهان نیست و فقط هزاران کیلومتر از فضا متشکل از سیارکها و ساختمانهای آهنی معلق است که تا زمانی که ندانید دنبال چه چیزی میگردید ارزش گشت و گذار و کشف کردن ندارند چون در فضا هستید و بیشتر قسمتهای آن خالی هستند.
در اوایل بازی شما باید از قدرتهای ماورایی نارا بهره ببرید و کپسولهای انرژی را پیدا کنید یا با دزدان و راهزنان فضایی مبارزه کنید. شروع بازی کندتر از چیزی است که انتظار دارید اما چنین شروع آهستهای برای آن که با کنترلها آشنا شوید واقعا لازم است. کنترلهای بازی شباهت زیادی به بازیهای شوتر اول شخص دارد.
با کنترل سمت راست میتوانید سفینه را کنترل کنید و با کنترل سمت چپ هم میتوانید به جلو بروید، سرعتتان را کم کنید یا اینکه دور خودتان بچرخید. اما تا زمانی که به اولین نبرد مهمتان در بازی نرسید، متوجه نمیشوید این سیستم کنترل چقدر دقیق عمل میکند.
در این نبرد شما باید از مرکز فرماندهی مقاومت یعنی Enclave در برابر تهاجم این فرقه دفاع کنید. این مرکز فرماندهی در واقع یک سازه دایرهای با حلقههای احاطه شده است که بهترین ساختار را برای نبردهای هوایی و تعقیب جنگندههای Circle دارد به طوری که در برخی مواقع مجبور میشوید از میان گذرهای تنگ و کوچک عبور کنید، حتی زمانی که چارهای که به جز افزایش سرعتتان ندارید. در این مواقع است که تسلط شما بر کنترلهای بازی اهمیت پیدا میکند. این نبرد اول در واقع حکم دست گرمی را دارد و شما را برای نبردهای بزرگتر و مهمتر آماده میکند.