هیدِتاکا میازاکی، خالق دارک سولز و بلادبورن و جورج آر آر مارتین، نویسنده Game of Thrones در همکاری جدید خود قصد ساخت بازی Elden Ring را دارند. به همین بهانه در این مطلب به بررسی آخرین اخبار و اطلاعات منتشر شده پیرامون بازی الدن رینگ خواهیم پرداخت.
Elden Ring یک بازی اکشن نقش آفرینی است که توسط استودیو فرام سافتوار (FromSoftware) ساخته و توسط نامکو باندای (Bandai Namco Entertainment) در دست انتشار قرار دارد. این بازی یک همکاری مشترک بین کارگردان بازی مجموعه دارک سولز یعنی «هیدِتاکا میازاکی» (Hidetaka Miyazaki) و رماننویس مشهور سری گیم اف ترونز یعنی «جورج آر. آر. مارتین» (George R. R. Martin) محسوب میشود. در ادامه مروری بر اطلاعات منتشر شده از این عنوان خواهیم داشت. همراه پلازا باشید.
«اولین تریلر بازی Elden Ring» که در مراسم E3 2019 به نمایش درآمد را میتوانید در قسمت پایین مشاهده کنید.
آنچه در ادامه میخوانید
داستان بازی الدن رینگ
وقایع بازی Elden Ring در جایی به نام Lands Between رخ میدهد؛ اسمی خیالی که توسط جورج آر آر مارتین ساخته شده است. میازاکی در مصاحبهای با IGN اشاره کرد که:
این اسم قرار است احساسی مانند چیزی مرموز و الهی در مخاطب پدیدار کند.
اما داستان الدن رینگ چیست؟ مطابق با نشست مطبوعاتی Bandai Namco، در ادامه خلاصه داستان بازی Elden Ring آورده شده است:
«نشان طلایی نظم» شکسته شده است. بپا خیز، ای کسی که نامت لکهدار شده (Tarnished که اسم کاراکتر اصلی هم است) و مورد لطف و هدایت الهی قرار گیر تا قدرت Elden Ring را به نمایش بگذاری و تبدیل به لرد الدن در سرزمین Lands Between بشوی.
در سرزمین Lands Between که توسط ملکه ماریکای جاویدان (Queen Marika the Eternal) فرمانروایی میشود، الدن رینگ، منبع Erdtree شکسته شده است. فرزندان ماریکا، یعنی نیمه خدایان، ادعا کردند که تکههای شکسته شده الدن رینگ که به Great Runes مشهور هستند، به همراه قدرت دیوانهوار و عظیمی که از آن خارج شده، تنها با یک هدف آتش جنگ را بهپا کردهاند: «نابودی». جنگی که در آن، نقش قدرت اراده برتر (Greater Will) کمرنگ خواهد شد. اکنون لطف الهی شامل حال Tarnished شده، کسی که بخاطر حلقه از سرزمین Lands Between تبعید شده بود. زنده هستید، اما لطف الهی خیلی وقت است که شامل حالتان نشده بود. مسیر را به سمت Lands Between، پشت دریای مه گرفته ادامه دهید تا در برابر الدن رینگ بایستید و سپس تبدیل به «لرد الدن» شوید.
اما مفهوم این متن چیست؟ میازاکی توضیح داده که سرزمین Lands Between قبلا به وسیله Erdtree که نمادی از Elden Ring بود، مورد لطف الهی قرار میگرفت. وجود Elden Ring به کسانی که در Lands Between زندگی میکنند نعمتی خاص میبخشید و کسانی که شامل حال این نعمتاند با یک نور طلایی که در چشم آنها دیده میشود، قابل شناسایی بودند.
با این حال، با گذشت زمان، کسانی بودند که این نعمت را از دست داده و نور از چشمانشان کاسته شد. در نتیجه آنها و اجدادشان از این کشور تبعید شدند. اما هنگامی که Elden Ring در یک «واقعه تاریخی» متلاشی میشود، سرزمین و ساکنان آن، نعمت الهیای که شامل حالشان میشد را از دست میدهند و Tarnished دوباره به سرزمین Lands Between هدایت میشود. ظاهراً اینجاست که بازی Elden Ring شروع میشود و گیمر نقش یک Tarnished (به معنای کسی که نام و ارزشش لکهدار شده) را ایفا میکند.
Bandai Namco اعلام کرده است که بازیکنان با دشمنانی با پیشینه عمیق، شخصیتهایی با انگیزههای منحصر به فرد برای کمک یا جلوگیری از پیشرفت شما و موجودات ترسناک روبرو خواهند شد و بازیکنان با کشف اسرار و افسانهها، سرنوشت این سرزمین نفرین شده را مشخص خواهند کرد.
تریلر بازی Elden Ring
تریلر The Elden Ring در جریان نمایشگاه Summer Game Fest: Kickoff Live به نمایش درآمد. این تریلر اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با دنیایی که جورج آر آر مارتین و FromSoftware خلق کردهاند به مخاطب میدهد؛ دنیایی که اتمسفر آن تاریک و سنگین است. در این تریلر شاهد موجودات افسانهای بسیار منحصر به فرد، گرگینهها، مجسمههای متحرک و نبردهای حماسی خواهیم بود. در قسمت پایین میتوانید به مشاهده و دانلود «تریلر Elden Ring با زیرنویس فارسی» از پلازا بپردازید.
در ویدیوی زیر نیز میتوانید تریلر بررسی بازی ELDEN RING را مشاهده کنید.
محیط و گیم پلی بازی Elden Ring
بازی اکشن نقش آفرینی و جهانباز الدن رینگ، قرار است با الهام از افسانههای شمالی و گیم پلی دارک سولز، بزرگترین بازی استودیو فرام سافتوار (FromSoftware) لقب بگیرد.
کارگردان این بازی آقای میازاکی به IGN گفت:
با این حال، این بدان معنا نیست که گیم پلی بازی Elden Ring قرار است مانند دارک سولز باشد. با داشتن فضایی بازتر و گستردهتر، نحوه مبارزات اساساً متفاوت میشود.
در طی یک نشست مطبوعاتی برای Elden Ring اعلام شد که این بازی نقش آفرینی جهان باز دارای «مناظر خارق العاده» و «سیاهچالهای پیچیدهای است که به طور یکپارچه به هم متصل شدهاند». بازیکنان هنگام کاوش در Lands Between، از «دشتهای علفی، مردابهای خفقان آور و جنگلهای سرسبز» عبور خواهند کرد. علاوه بر این، در راه تلاش برای تبدیل شدن به Lord Elden، «کوههای مارپیچ را صعود میکنید، وارد قلعههای نفس گیر میشوید و شاهد مکانهای عظیم در مقیاسی خواهید بود که قبلاً در هیچکدام از عناوین FromSoftware دیده نشده است».
هیدتاکا میازاکی در گفتگو با IGN، پس از معرفی جزئیات گیم پلی الدن رینگ توضیح داد که شش منطقه مشخص در بازی وجود دارد که هر یک توسط یک نیمهخدا اداره میشود که «قدرت دیوانهوار الدن رینگ را پس از شکسته شدن به ارث برده است». اگرچه یک دستور واضح برای گشت و گذار در مناطق وجود دارد، اما از نظر فنی بازیکنان به این کار احتیاج ندارند.
میازاکی گفت:
ما میخواستیم از طریق Lands Between به سطح بالایی از پیشرفت و اکتشاف بپردازیم، بنابراین راههای مختلفی برای اینکار قرار دادیم. شما از ابتدا نمیتوانید به همه چیز دسترسی داشته باشید، اما روشهایی برای ورود به مناطق دیگر وجود دارد. ضمن این قضیه، شما آزادی عمل زیادی نیز خواهید داشت تا خودتان مسیر ورود به مناطق دیگر را انتخاب کنید.
قرار است یک «مرکز» در بازی وجود داشته باشد که این شش منطقه را به هم متصل میکند؛ شبیه به Firelink Shrine در Dark Souls که به عنوان یک نقطه اتصال مرکزی، مسیرهای مختلف را به هم پیوند میداد.
شما میتوانید در سرزمین Lands Between با پای پیاده و یا سوار بر اسب سفر کنید. همچنین گزینهای برای اضافه شدن 3 بازیکن دیگر و تجربه کردن بازی بصورت آنلاین نیز خواهید داشت. علاوه بر این، جهان بازی دارای چرخه آب و هوای طبیعی، گذر روز و شب و قابلیت سریع سفر کردن (Fast-Travel) است.
گیم پلی بازی Elden Ring به شما اجازه خواهد داد تا بجای استفاده از کاراکتر از پیش تعیین شده، خودتان کاراکتری که میخواهید با آن بازی کنید را بسازید. میازاکی در مصاحبهای با ایکس باکس وایر اعلام کرد که بر خلاف بازی Sekiro: Shadows Die Twice که تمرکز بر روی اکشن بود، در گیم پلی الدن رینگ قرار است روی عناصر نقش آفرینی تمرکز بیشتری داشته باشیم. او همچنین اشاره کرد که قرار نیست المانهای جذاب مبارزات تن به تن در بازی حذف شود؛ بلکه تمام آنها نیز در بازی وجود خواهند داشت.
گیم پلی بازی الدن رینگ به بازیکنان امکان میدهد که انواع سلاحها، جادوها و مهارتهای دیگری را که در سراسر جهان یافت میشود، تجربه کنند تا با این کار کنترل بیشتری بر روی سبک بازی خود داشته باشند. این به بازیکنان بستگی دارد که آیا آنها میخواهند با سرو صدا به پا کردن، جنگ راه بیندازند و یا رویهای پنهان کارانهتر پیش بگیرند. در بازی گزینهای برای خبر کردن متحدان جهت کمک رساندن به شما وجود دارد. شما حتی میتوانید روح دشمنانی که در طول بازی کشتهاید را احضار و از آنها به عنوان متحد در نبردها استفاده کنید. گستردگی این گزینهها در بحث اکتشاف مناطق نیز صدق میکند.
میازاکی به IGN گفت:
در کنار این دنیای گسترده جدید، ما تعدادی سیستم اکشن و سیستم بازی جدید ایجاد کردهایم تا بتوانیم این مسئله را ارتقا ببخشیم و دست به دست هم دهیم و با دنیای گسترده جدید همگام شویم. به عنوان مثال، اکنون بازیکن میتواند در بازی بپرد، میتواند سوار بر اسب شود و تعدادی گزینه جدید که به سیستم مبارزات اضافه شده است تا سطح آزادی را به نسبت بازیهای قبلی تا حد چشمگیری افزایش دهد. همه این ویژگیها با حس مقیاس جهانی که در بازی وجود دارد، در تعادل خواهد بود.
بازیکنان همچنین میتوانند با استفاده از آیتمهایی که در طول بازی پیدا میکنند، با ترکیب کردن آنها آیتمهای جدیدتری بسازند. در بازی همچنین نوار استقامت (Stamina) وجود خواهد داشت؛ اگرچه قرار است در بازی «تأثیر کمتری» نسبت به عناوین قبلی این استودیوی سازنده داشته باشد. به گفته میازاکی، همچنین منابع سلامتی بیشتری نسبت به بازیهای قبلی FromSoftware در دسترس خواهند بود؛ زیرا بازیکنان با «جنگهای طولانیتر و بیشتری» در بازی رو به رو خواهند شد.
میازاکی همچنین تأکید کرد که استودیو FromSoftware میخواهد حس پیشرفت و جریان در Elden Ring را حفظ کند، اما تأیید کرد که در این بازی، بازیکن پس از مرگ، زنده نخواهد شد. میازاکی در مورد اینکه چگونه سیستم «زنده شدن دوباره» در Sekiro: Shadows Die Twice به بازی کمک کرد تا حس ریتم را حفظ کند گفت:
ما چندین عنصر در گیم پلی بازی Elden Ring داریم که مشابه بازی Sekiro: Shadows Die Twice است؛ چیزی که باعث میشود بازیکن بازی را ادامه داده و به کشف محیطهای جدید ترغیب شود؛ اما در این بازی پس از مرگ نمیتوانید دوباره زنده شوید.
با توجه به تریلرهایی که تا کنون از الدن رینگ منتشر شده، مبارزات بازی شباهت زیادی به بازیهای Souls خواهد داشت. باسهای بزرگ و قدرتمند و تمام المانهایی که پیشتر در بازیهای نقشآفرینی آنها را دیده بودیم. اینها مواردی هستند که تغییر خاصی نسبت به سایر بازیهای RPG نداشتند. اما بازی Elden Ring در گیمپلی خود از چندین نظر نیز با این بازیها متفاوت است.
مخفی کاری و مبارزه روی اسب
در الدن رینگ میتوانید روی اسب با دشمنانتان مبارزه کنید. البته مکانیزم و نحوه انجام این مبارزات هنوز مشخص نیست. افزون بر این قابلیت مخفیکاری هم در بازی وجود دارد ولی استودیو FromSoftware اعلام کرده، مخفیکاری بخش کوچکی از بازی را شامل میشود.
بازگشت Summons
گیم پلی بازی ELDEN RING همچنین تمرکز زیادی روی Summons دارد. در بازیهای دارکسولز میتوانستید در مواقع بخصوصی روح شخصیتهای دوست را احضار کنید تا در مبارزات به شما کمک کنند. روح آنها اما همیشه در نقاط بخصوصی حضور داشت و در بیشتر مواقع در باس فایتها قابل احضار بود. اما در الدن رینگ به نظر میرسد این سیستم آزادیعمل و تنوع بسیار بیشتری دارد.
محدودیت کمتر برای اسلحه ها و مهارت ها
به گفته میازاکی در الدن رینگ گیمرها برای ترکیب مهارتها با اسلحههای مختلف آزادی عمل بیشتری دارند. به گفته او در مجموع تقریبا 100 مهارت مختلف در بازی وجود دارد و شما میتوانید هرکدام که خواستید را با اسلحههای مختلف ترکیب کنید. همچنین میتوانید به جای این مهارتها یا حتی همزمان با آنها، جادو هم یاد بگیرید و بطور کلی کاراکتر خود را هرطور که دوست داشتید شخصیسازی کنید.
کلاس های قابل بازی در Elden Ring
FromSoftware به تازگی چندین کلاس قابل بازی در الدن رینگ را منتشر کرده است و درست مثل گیمپلی، این کلاسها هم مکانیزم مشابه دارک سولز دارند. هرکدام از این کلاسها تجهیزات و تواناییهای شما را مشخص میکنند ولی به محض شروع بازی، احتمالا میتوانید آنها را شخصیسازی کنید. کلاسهایی که تاکنون منتشر شدند شامل:
Warrior
Enchanted knight
Prophet
Champion
Bloody wolf
Prisoner
Bandit
Astrologer
Vagabond
Hero
Confessor
Samurai
میشوند.
سیستم مورد نیاز بازی Elden Ring
بالاخره سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ هم منتشر شد. البته امیدواریم که سیستم خوبی داشته باشید چرا که این بازی با سیستمهای اقتصادی ظاهرا میانه خوبی نخواهد داشت.
حداقل سیستم مورد نیاز بازی الدن رینگ
- سیستمعامل: ویندوز 10
- پردازنده: Intel Core i5-8400 | AMD Ryzen 3 3300X
- رم: 12 گیگابایت
- پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1060, 3GB | AMD Radeon RX 580, 4GB
- دایرکتاکس: DirectX 12
- حافظه: 60 گیگابایت
سیستم پیشنهادی
- سیستمعامل: ویندوز 10 | ویندوز 11
- پردازنده: Intel Core i7-8700K | AMD Ryzen 5 3600X
- رم: 16 گیگابایت
- پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1070, 8GB | AMD Radeon RX Vega 56, 8GB
- دایرکتاکس: DirectX 12
- حافظه: 60 گیگابایت
افزون بر این حجم بازی Elden Ring برای کنسولها نیز در مقایسه با دیگر بازیهای AAA بسیار کمتر است. پریلود بازی در حال حاضر در اکسباکس در دسترس است و بر اساس آن، حجم اولیه این بازی برای کنسولهای مایکروسافت 49.04 گیگابایت است. همچنین به گفته حساب توییتری PlayStation Game Size حجم بازی Eldnen Ring برای پلیاستیشن 5 حدود 45 گیگابایت است.
آخرین اخبار و شایعات بازی الدن رینگ
در این بخش بزرگترین اخبار و شایعات پیرامون Elden Ring را گردآوری کردهایم.
جورج آر. آر. مارتین سال ها پیش داستان این بازی را نوشته بود
جورج آر آر مارتین فاش کرد که نقش او در توسعه الدن رینگ سالها پیش به اتمام رسیده است. در گفتگو با WTTW News Chicago، خالق «بازی تاج و تخت» گفت که استودیو FromSoftware از او میخواست که «جهانی را خلق کند تا بازی را در قالب آن اجرا کنند». او توضیح میدهد:
جهان سازی، یکی از عوامل بزرگ پایهگذاری داستانهای فانتزی و علمی-تخیلی است. شما نه تنها شخصیتها و داستان را روایت میکنید، بلکه دارید یک جهان خاص هم برای آن میسازید که به اندازه تمام المانهای دیگر مهم است. چنین قضیهای را برای فهم بهتر مقایسه کنید با Middle-Earth که ساخته تالکین است.
مارتین میگوید که یک پیشزمینه کاملاً دقیق برای آنها کار کرده و تیم توسعه دهنده هرچه که نیاز داشته را برای طراحی محیط از داستان الهام گرفته است. در نتیجه، کار وی در این زمینه سالها پیش انجام شده است. وی همچنین اشاره کرد که این بازیها مانند فیلم هستند و ساخت و توسعه آنها مدت زمان زیادی طول میکشد. پس از اتمام کار، مارتین فقط گاهی اوقات یک نگاه کلی از بازی را میدیده و میگوید که «با دیدن آن به اندازه دیگران هیجان زده است».
بازی Elden Ring به شکل های مختلفی ادامه خواهد داشت
این احتمال وجود دارد که بتوانیم در آینده شاهد اسپین-آف Elden Ring نیز باشیم. رئیس کمپانی Bandai Namco، آقای یاسوو میاکاوا گفت:
ما به منظور توسعه جهانی، نه تنها به عنوان یک بازی بلکه در زمینههای مختلف دیگر به توسعه Elden Ring ادامه خواهیم داد تا جذابیت و بینش عمیق این بازی به تمام طرفدارانی که در سراسر جهان وجود دارد منتقل شود.
بخش چند نفره آنلاین
در یک اطلاعیه مطبوعاتی برای Elden Ring آمده است که شما میتوانید به تنهایی یا به صورت آنلاین با دوستان خود به اکتشاف جهان بازی بپردازید. همچنین در ادامه آمده است که Elden Ring را میتوان با «1 الی 4 بازیکن» بازی کرد. مشخص نیست که آیا این بخش چند نفره به همان شکل Bloodborne خواهد بود، جایی که میتوانید بازیکنان دیگر را برای کمک صدا بزنید یا اینکه ما میتوانیم آزادانه با دوستان خود بصورت یک تیم همکاری کنیم.
پشتیبانی از Smart Delivery و آپدیت رایگان
کسانی که بازی الدن رینگ را روی ایکس باکس وان خریداری کنند، بصورت رایگان با استفاده از ویژگی Smart Delivery میتوانند این عنوان را روی کنسول نسل بعد خود نیز تجربه کنند. کسانی که نسخه فیزیکی این بازی را برای PS4 خریداری کردهاند، به دلیل اینکه کنسول PS5 Digital Edition دارای هارد نیست، نمیتوانند از این آپدیت رایگان برخوردار شوند. در عوض، کسانی که این بازی را روی PS5 خریداری کردهاند، بصورت رایگان میتوانند این بازی را روی PS4 نیز دانلود و اجرا کنند. کسانی که بازی را یک بار از طریق Xbox One یا Xbox Series X / S خریداری میکنند، میتوانند روی هر دو نسل، این بازی را تجربه کنند.
معنای Elden Ring چیست؟
نام Elden Ring ظاهراً مفهومی مرموز است که دنیای بازی را تعریف میکند. یکی از موضوعات کلیدی این بازی نقش آفرینی اکشن این است که Elden Ring شکسته شده، اما این کاملاً یک معما باقی مانده است که معنی آن در داستان بازی چیست.
جورج آر آر مارتین افسانه های اصلی بازی را نوشته است
میازاکی اعلام کرد که همکاری با جورج آر آر مارتین در حالی به وجود آمده است که او یکی از هواداران سرسخت مارتین محسوب میشود. این همکاری منجر به این شده است که مارتین «افسانههای اصلی» الدن رینگ را بنویسد. میازاکی در مصاحبهای با ایکس باکس وایر گفت:
همکاری اصلی ما با آقای مارتین زمانی آغاز شد که من میخواستم تم، ایدهها و بسیاری از ویژگیها و زوایایی که درمورد بازی در ذهن داشتم را با او در میان بگذارم. این قضیه به ما اجازه میداد که مکالمات آزاد و خلاقانه زیادی راجع به بازی داشته باشیم که بعداً آقای مارتین از آن به عنوان پایهای برای نوشتن افسانههای اصلی خود دنیای بازی استفاده کرد. این افسانهها همراه با انبوهی از عناصر عرفانی و مرموز و نیز پر از شخصیت و درامهای جالب بود. این قضیه تبدیل به منبع محرک شگفت انگیزی برای من و تیم توسعه شد. دنیای Elden Ring بر پایه و اساس این افسانهها و محرکها ساخته شد.
توسعه این بازی پس از اتمام ساخت DLC بازی دارک سولز 3 آغاز شد
میازاکی در مصاحبهای با Xbox Wire اعلام کرد که توسعه Elden Ring درست پس از پایان توسعه DLC دارک سولز 3 آغاز شده است. دومین و آخرین بسته الحاقی این بازی The Ringed City نام دارد که در سال 2017 منتشر شد. آقای میازاکی گفت:
در آن زمان، قرار بر این بود که بازی الدن رینگ به نسبت سایر عناوینی که منتشر کرده بودیم و یا عناوینی که در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارند، عناصر کلاسیک و فانتزی بیشتری در خود داشته باشد.
در این بازی تنوع بیشتری در انتظارتان است
هنگامی که Xbox Wire از او سوال کرد که آیا گیم پلی بازی الدن رینگ مانند بازیهای قبلی FromSoftware چالش برانگیز است، میازاکی گفت:
بله، همینطور است. اهمیتی که ما برای شادیای که بازیکن از طریق غلبه بر چالشها تجربه میکند قائلیم، همان است که در عناوین دیگر ما وجود دارد. من معتقدم که تجربه بسیار رضایت بخشی خواهد بود. اوایل گفته بودم که این عنوان بیشتر روی عناصر RPG تمرکز دارد. این عنوان شامل طیف گستردهای از سلاحها، جادوها و روشهای درگیری با دشمنان است که امکان ارائه سبک بازی و استراتژی متناسب با آنها را برای گیمر فراهم میکند. حتی اگر الدن رینگ با سری Dark Souls مقایسه شود، من معتقدم که این عنوان حتی تنوع بیشتری در راههای غلبه بر چالشها و تغییر دادن تاکتیکهای بازیکنان در هنگام رویارویی با دشمنان فراهم خواهد کرد.
فیل اسپنسر الدن رینگ را بازی کرده است
فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در گفتگو با GameSpot فاش کرد که او Elden Ring را بازی کرده و فکر میکند «جاه طلبانهترین» بازی میازاکی تاکنون به حساب میآید. اسپنسر گفت:
به عنوان کسی که حداقل در دهه گذشته همه بازیهای میازاکی را انجام داده میگویم این عنوان به وضوح جاه طلبانهترین بازی است که او ساخته است. منظورم این است که من عاشق بازیهای او هستم، اما با دیدن برخی از موارد مکانیکی گیم پلی که او و تیمش با آنها دست و پنجه نرم میکنند، محیط جدیدی که وقایع بازی در آن رخ میدهد و همکاری با نویسندهای که مسئول داستاننویسی این اثر است، این عنوان را به یکی از جاه طلبانهترین بازیهای میازاکی تبدیل میکند و من عاشق آن هستم.
بزرگترین بازی استودیو FromSoftware تاکنون
میازاکی در گفتگو با Xbox Wire توضیح داد که یکی از تفاوتهای بزرگ Elden Ring با عناوین قبلی FromSoftware در اندازه بزرگ آن است. میازاکی گفت:
اگر بخواهم به لطف همکاری ما با آقای مارتین، دنیای پر از انگیزه تازه این بازی را کنار بگذارم، باید بگویم که بزرگترین تفاوت این بازی با عناوین قبلی، وسعت جهان آن است. به همین دلیل، مقیاس جهان و روایت آن، همچنین عمق و آزادی اکتشاف به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بدون شک این بازی تا این لحظه بزرگترین عنوان ما از نظر حجم و گستردگی است.
تاریخ انتشار بازی Elden Ring
بازی الدن رینگ قرار است برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری X / S در تاریخ 25 فوریه 2022 مصادف با 6 اسفند 1400 منتشر شود. بازی ابتدا قرار بود در ماه ژانویه منتشر شود اما FromSoftware در ماه اکتبر 2021 اعلام کرد، حجم و گستردگی بازی از انتظارات اولیه آنها فراتر رفته است و آنها به زمان بیشتری برای آمادهسازی این عنوان نیاز دارند.
سخن پایانی
بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا مروری بر جدیدترین اطلاعات منتشر شده از بازی الدن رینگ مانند تریلر، داستان و گیم پلی داشته باشیم. تاکنون بازیهایی که استودیو فرام سافتوار ساخته از گیم پلی جذاب و نبردهای حماسیای برخوردار بودهاند و حالا ترکیب این عناصر با داستانی که به قلم جورج آر آر مارتین، یکی از بهترین نویسندگان رمانهای فانتزی نوشته شده، میتواند گیمرها را با دنیای جدیدی از این مجموعه رو به رو کند. تمامی خبرها و مصاحبههایی که از تیم سازنده منتشر شده، خبر از یک بازی جذاب و هیجانانگیز میدهد. تاریخ انتشار بازی Elden Ring برابر با 6 اسفند 1400 برای رایانههای شخصی و کنسولهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس خواهد بود.
نظر شما درمورد بازی Elden Ring چیست؟ آیا به بازیهای سبک دارک سولز علاقهمند هستید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنتها در میان بگذارید.