فیس بوک به کاربرانی که نسخه دسکتاپ دارند، اجازه می دهد استوری خود را آپلود کنند. این روزها استوری ها در اینستاگرام و واتس اپ بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران خوبی هم دارند و جزو ویژگی های محبوب کاربران محسوب می شوند. فیس بوک هم برای این که از قافله شبکه های اجتماعی عقب نماند این ویژگی را به نسخه دسکتاپ خود اضافه کرده است. از زمانی که این ویژگی به فیس بوک اضافه شده است، به ادعای این شبکه اجتماعی، حجم استوری های آپلود شده بالا رفته و ظاهرا کاربران از این ویژگی استقبال می کنند.
فیس بوک اعلام کرده است که به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در جهان در حال آزمایش ویژگی ایجاد و به اشتراک گذاری استوری در نسخه دسکتاپ فیس بوک می باشد و برای تست این گزینه کاربران می توانند در صفحه فیس بوک، گوشه سمت راست بالای صفحه یعنی قسمت News Feed را باز کنند تا بتوانند به این گزینه دسترسی داشته باشند. انجام این کار بسیار ساده است و نیازی به آموزش خاصی ندارد.
این گزینه قبلا برای کاربران امکان پذیر نبود و کاربران دسکتاپ فقط می توانستند، استوری هایی که را طریق اپلیکیشن در موبایل خود ایجاد کرده بودند برای فیس بوک ارسال کنند ولی امکان ایجاد استوری از طریق نسخه دسکتاپ فیس بوک به صورت مستقیم وجود نداشت. ولی حالا می توانند در نسخه دسکتاپ به صورت مستقیم، استوری تولید و بارگذاری نمایند.
کاربران می توانند عکس ها یا فیلم ها را از رایانه های شخصی و دسکتاپ خود در فیس بوک آپلود کنند. آنها می توانند با کمک وبکم، به صورت مستقیم ویدئو برای فیس بوک بفرستند. مطمئنا این ویژگی برای بسیاری از کاربران به عنوان یک قابلیت خوب در نظر گرفته می شود و گمان ها بر این است که شبکه اجتماعی فیس بوک، خیلی زود قابلیت های دیگری به این برنامه و این توانمندی ها اضافه کند.
چندی پیش نیز فیس بوک در قسمت استوری های خود قابلیت دیگری را اضافه نمود. فیس بوک برچسب خبر فوری یا همان Breaking را به صورت آزمایشی برای استوری های جدید خود اضافه کرد. وقتی کاربران در صفحات فیس بوک و یا سایر رسانه های مبتنی بر فضای وب یا شبکه اجتماعی به دنبال اخبار جدید هستند، اگر در کنار خبرها، فوری بودن آن ها برای کاربر درج شود، یا کاربر به راحتی بتواند تشخیص بدهد که فلان خبر، جدید و فوری است، خیلی راحت تر می تواند خبرهای مهم و فوری را از بین انبوهی از خبرها شناسایی کند.
وقتی کاربران رسانه های خبری را دنبال می کنند، و عبارت فوری یا Breaking را مشاهده می کنند، بی شک اول توجه آنها بدان خبر معطوف می شود و ابتدا به سراغ چنین خبرهایی می روند تا آن را مطالعه کنند. چنین روالی تقریبا در تمامی خبرگزاری ها وجود دارد و اخبار فوری و مهم یا اخبار داغ و پربازدید به گونه ای از سایر خبرها تفکیک می شود تا مخاطب بتواند به راحتی خبرهای جدید و تازه و البته فوری را مطالعه کند.
فیس بوک هم نسبت به این مساله آگاه است و این موضوع را می داند. هم چنین این شبکه اجتماعی می خواهد در بین بقیه رسانه های برخط و شبکه های اجتماعی از بقیه برجسته تر عمل کند. بارها دیده ایم داستان های مختلفی در فیس بوک در قسمت استوری ها قابل مشاهده هستند، و حالا این شبکه اجتماعی برچسب جدیدی برای استوری های خود ایجاد کرده است.
فیس بوک قصد دارد با این کار، به مخاطب به صورت واضح تری اخبار فوری را نشان داده و کار را برای وی ساده تر کند. همچنین نشان می دهد که چند ساعت از زمان انتشار خبر گذشته است. این ویژگی به خبرگزاری ها و صاحبان رسانه اجازه می دهد تا از این برچسب به مدت 15 دقیقه یا حداکثر 6 ساعت استفاده کنند، در ضمن هر کاربری در طی 24 ساعت تنها می تواند یک بار از برچسب فوری استفاده کند.