توییتر به دنبال افزودن سیستم اشتراکی است تا از طریق آن کاربران را برای دسترسی به برخی محتوای خاص و امکانات بیشتر دست به جیب کند.
توییتر میخواهد با به راه اندازی سیستم اشتراکی دسترسی به برخی از محتوای خاص، ویژگیهای قابل شخصیسازی و همچنین استفاده از برنامه TweetDeck را تنها در اختیار کاربرانی که اشتراک خریداری کردهاند بگذارد.
به گزارش بلومبرگ، توییتر قصد دارد مجموعهای از قابلیتهای جدید را به پلتفرم خود اضافه کند، اما این قابلیتها تنها در دسترس کاربرانی که حاضر به خرید اشتراک پولی توییتر باشند قرار خواهد گرفت. یکی از اعضای توییتر که از بلومبرگ خواسته هویتش ناشناس باقی بماند، عنوان کرده یکی از ایدههایی که تیم توییتر در حال حاضر در حال بررسی آن است پرداخت پول از سوی کاربران به حسابهای افراد مشهور در ازای دسترسی به محتوای اختصاصی آنها است.
از دیگر ایدههایی که امکان دارد به زودی اجرایی شود اضافه شدن دکمه Undo Send است که کاربران با استفاده از آن میتوانند تا 30 ثانیه پس از ارسال یک توییت، آن را پس بگیرند. از دیگر امکانات احتمالی اضافه شدن گزینههای بیشتر شخصیسازی پروفایل و حذف تبلیغات از تایملاین است. همچنین کاربرانی که دنبالکنندگان زیادی دارند ممکن است به ابزارهای تجزیه و تحلیل اطلاعات دقیقتری دست پیدا کنند تا از طریق آنها بتوانند بهترین زمان برای ارسال توییت را در اختیار داشته و همچنین به اطلاعات کاملتری از دنبالکنندگان خود دسترسی پیدا کنند.
یکی دیگر از مواردی که توییتر در نظر دارد دسترسی به آن را پولی کند برنامه TweetDeck این کمپانی است. این برنامه به کاربران این امکان را میدهد تا بتوانند به طور همزمان چندین حساب و چندین تایملاین را مدیریت کنند و به همین دلیل محبوبیت زیادی نزد شرکتها و برندهای بزرگ دارد. TweetDeck ابتدا یک برنامه مستقل از توییتر بود، ولی در سال 2011 توسط آنها خریداری شد.
توییتر امیدوار است با اضافه کردن سیستم اشتراکی اتکای کمتری به تبلیغات داشته باشد. در حال حاضر بیشترین درصد سود این کمپانی از انتشار تبلیغات هدفمند عاید آنها میشود. با این همه به گفته بروس فلک، رییس بخش درآمدزایی توییتر، این کمپانی در حال حاضر در مراحل ابتدایی طراحی سیستم خرید اشتراک قرار دارد و بعید است در سال 2021 این سیستم به مرحله اجرا درآید.