شرکت هواپیمایی زالاند نو یکی از پیشگامان عرصه حمل و نقل می باشد که در سال های اخیر با تکیه بر خدمات با کیفیت و همچنین ادغام تکنولوژی با خدمات سنتی شرکت های هئواپیمایی توانسته کاربران زیادی را به خدمات این شرکت علاقه مند کند. همین حالا شرکت های هواپیمایی اطلاعات زیادی درباره مشتریان خود دارند. حالا تصور کنید اگر واقعیت افزوده می توانست به خدمه پرواز یادآوری کند که نوشیدنی مورد علاقه شما چیست و یا حتی می توانست تشخیص دهد که شما چه احساسی دارید؟ این آینده ای است که شرکت هواپیمایی زالاند نو به وسیله هدست های هلولنز واقعیت افزوده مایکروسافت در پی آن است.
همچنین هلولنزهای مایکروسافت قادر هستند اطلاعاتی از قبیل ترجیح شما برای وعده غذایی، آخرین باری که نوشیدنی مصرف کردید، زمان آخرین سفر هوایی شما و وضعیت وفاداری شما را نیز نشان دهند و یا حتی اطلاعات نشانه های صوتی و تصویری شما را دریافت کند تا به حالت روحی شما پی ببرد.
این پروژه همکاری در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد و هنوز جای زیادی برای آزمایشات واقعیت افزوده وجود دارد.
این اولین بار نیست که شرکت هواپیمایی زالاند نو تصمیم دارد خود را به تکنولوژی های روز دنیا متصل کند. پیش از این نیز در سال 2015 این شرکت اقدام به راه اندازی دوربین های بیومتریک کرد که می توانستند در قسمت تحویل بار می توانستند مسافرین را بر اساس تصویر پاسپورت آنها شناسایی کند.
اما امکان دارد مسافرین از پروازی که در آن خدمه با دوربین های بزرگ واقعیت مجازی در اطراف کابین می چرخند و ژست می گیرند خوششان نیاید.
البته در این گزارش اشاره نشده که اطلاعاتی مانند وفاداری و یا ترجیح نوشیدنی و یا وعده غذایی ممکن است برای افرادی که برای مسافرت از بلیط های اقتصادی استفاده می کنند ممکن است اهمیت چندانی نداشته باشد. این افراد بیشتر نگران این موضوع هستند که چرا نوشیدنی ای که 15 دقیقه پیش سفارش داده اند هنوز به دستشان نرسیده است.
منبع: