با گذشت بیش از نیمی از سال 2019 اکنون زمان مناسبی است تا با 8 نمونه از جذاب ترین و جالب ترین تبلیغات ویدیویی دنیا که امسال پخش شدند آشنا شویم.
75 سال پیش اولین تبلیغ تلویزیونی جهان با پرداخت 9 دلار در تلویزیون پخش شد و امروزه تبلیغات تلویزیونی به یک صنعت 75 میلیارد دلاری تبدیل شده است. طی سالهای گذشته جالب ترین تبلیغات تلویزیونی از این پلتفرم پخش شدند ولی امروزه با گسترش اینترنت و کاهش تعداد کسانی که پای تلویزیون مینشینند سهم تلویزیون از تبلیغات نیز کمتر شده و حالا تبلیغاتی که در اینترنت پخش میشوند حرف اول را میزنند. البته هنوز هم در هنگام رویدادهای مهم مثل سوپربول کمپانیهای ثروتمند برای ساخت جالب ترین تبلیغات تلویزیونی و پخش آنها با هم رقابت میکنند.
یک تبلیغ علاوه بر اینکه پتانسیل نابود کردن یک برند را دارد میتواند، پلی برای توسعه و پیشرفت آن هم باشد. عبارتهای تبلیغاتی، استفاده از تکه کلامها، قطعههای موسیقی کوتاه و همچنین ستارهها و افراد مشهور دیگر به بخشهای اصلی هر تبلیغی تبدیل شدهاند و شرکتی که بتواند تمام این موارد را به درستی در تبلیغ خود به کار بگیرد میتواند اثری تولید کند که در زمره جالب ترین تبلیغات جهان قرار بگیرد.
سال 2019 تا به اینجا پر از تبلیغات جذاب و جالب بوده است. در ادامه چندین نمونه از جذاب ترین تبلیغات دنیا که امسال پخش شدند را برایتان آوردهایم. نگاهی به آنها بیاندازید و ببینید چه فاکتورهایی این تبلیغات را از سایر تبلیغات متمایز کردند. شاید شما هم بتوانید در کمپین بازاریابی بعدی خود از آنها استفاده کنید و تبلیغی بسازید که جزو جالب ترین تبلیغات ویدیویی در جهان شود.
آنچه در این مقاله میخوانید:
- جالب ترین تبلیغات ویدیویی دنیا در سال 2019
- Gillette – We Believe: The Best Men Can Be
- ?Bubly – Can I Have a Bublé
- Microsoft – We All Win
- SimpliSafe – Fear Is Everywhere
- T-Mobile – We’ll Keep This Brief
- Washington Post – Democracy Dies in Darkness
- Burger King – Eat Like Andy
- Michelob ULTRA – The Pure Experience
جالب ترین تبلیغات ویدیویی دنیا در سال 2019
Gillette – We Believe: The Best Men Can Be
اولین تبلیغی که معرفی میکنیم باید یکی از جالب ترین تبلیغات جهان باشد. تبلیغ We Believe: The Best Men Can Be ژیلت از روزی که پخش شده تا به امروز به لطف اشاره به موضوعاتی مثل خودآگاهی، عدالت اجتماعی و همچنین پرداختن به برخی مباحث سیاسی مورد توجه قرار گرفته است. این تبلیغ در ابتدا به خاطر پرداختن به مشکلات اجتماعی مانند قلدری و خشونتهای کلامی از سوی مردان، مورد تمجید قرار گرفت ولی سپس برخی از افرادی که احساس میکردند از سوی آن مورد حمله قرار گرفتند از این تبلیغ انتقاد کردند. این تبلیغ آنقدر حواشی زیادی داشت که استفاده از صفت بحث برانگیز برای آن به خوبی حق مطلب را ادا نمیکند.
با تمام اینها هیچ شکی وجود ندارد که این ویدیو حداقل به یکی از مهمترین اهداف خود رسید؛ پس از پخش آن همه در مورد ژیلت صحبت میکردند.
?Bubly – Can I Have a Bublé
معمولا استفاده از کمدی و طنز در تبلیغات ریسک زیادی را میطلبد. ولی اگر شرکتی بتواند به درستی از این المانها استفاده کند نتیجه بسیار عالی خواهد گرفت. به همین دلیل است که این تبلیغ از بابلی که در زمینه تولید آبهای گازدار فعالیت میکند به موفقیت زیادی دست پیدا کرده و یکی از جذاب ترین تبلیغ های جهان است. این تبلیغ توانسته با استفاده از آرایه جناس، دیالوگهای پشت سر هم، نماهای زیبا از محصولات و همچنین ستاره مشهوری مثل مایکل بوبلی به شکل غیر منتظرهای به یکی از بهترین تبلیغات سال 2019 بدل شود.
Microsoft – We All Win
شاید تنها مایکروسافت باشد که بتواند با تصاویر بازی کردن چند کودک ما را تحت تاثیر قرار بدهد. وقتی یک شرکت بزرگ از یک جنبش اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکند، معمولا اکثر افراد جامعه با شک و تردید با آن برخورد میکنند. ولی در انتها به نمایش گذاشتن تغییرات مثبت و همچنین تمرکز بر افرادی که معمولا توجه زیادی به آنها نمیشود به خودی خود یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو به حساب میآید. مایکروسافت نه تنها به دلیل تولید یک کنترلر مخصوص بلکه به خاطر ساخت تبلیغی که با ظرافت و به شکل معنی داری عمیقترین احساسات ما را جریحهدار میکند شایسته تمجید و تشویق است.
SimpliSafe – Fear Is Everywhere
SimpliSafe در این تبلیغ با مضطرب کردن بینندگان ریسک بسیار بزرگی کرده است. آنها در این تبلیغ در آخرین لحظه تمام آن استرس را با معرفی محصول امنیتی و پرچمدار خود از بین میبرند. پیامی که SimpliSafe در این تبلیغ میدهد این است که سرعت پیشرفت فناوری بیش از حد زیاد است به طوری که کم کم به تمامی جنبههای زندگی ما احاطه پیدا میکند. اما اگر این پیام را هم کنار بگذاریم عاملی که سبب موفقیت این تبلیغ شده هدف قرار دادن احساسات بینندگان است.
آنها توانستهاند احساس ترس و خطر را اندک اندک به نقطه اوج برسانند و سپس با معرفی یکی از محصولات خود تمامی این احساسات را به یک سو رانده و آن را با حس امنیت و آرامش جایگزین کنند. البته از نظر ما صدای سیستم امنیتی که از آن در این تبلیغ استفاده میشود به نوعی متضاد پیامی است که آنها سعی در رساندنش به مخاطب را دارند.
T-Mobile – We’ll Keep This Brief
باید بگوییم این تبلیغ در ابتدا جزو تبلیغات مورد علاقه ما نبود. این تیزر یک تبلیغ ساده است که به خوبی آنتن دهی و اینترنت نامحدود این اپراتور را به نمایش میگذارد. غیر از این مورد جالب توجه دیگری ندارد. البته این تبلیغ ادامه دارد.
!?T-Mobile – Dad
!?T-Mobile – What’s for Dinner
این تبلیغ در حقیقت 3 سری ویدیو است. این تبلیغات در جریان سوپربول پخش شدند و هرکدام به شکل منحصر به فردی خندهدار و خاطره انگیز بودند. هرکدام از آنها از یک الگوی مشخص پیروی میکردند، تمرکز اصلی همگی بر روی برند تی موبایل بود در صورتی که بسیاری از تبلیغات سوپربول بیش از حد به حاشیه میروند. علاوه بر این هرکدام موقعیتی را به نمایش میگذاشتند که تقریبا همه ما حداقل یک بار در آن قرار گرفتهایم. این تبلیغات موفق شدند بدون جلوههای ویژه و زرق و برقهای فراوانی که در سایر تبلیغات میبینیم ما را به خنده بیاندازند و از همین رو جزو جذاب ترین تبلیغات دنیا در سال جاری به حساب میآیند.
Washington Post – Democracy Dies in Darkness
این یک تبلیغ شجاعانه و صریح است که در یکی از چالش برانگیزترین دورانها برای حرفه خبرنگاری ساخته شده است. عباراتی نظیر خبر تقلبی (!Fake news) و برکناری گسترده خبرنگاران از کار تنها قسمتی کوچک از مسائلی هستند که امروزه در این زمینه با آنها روبه رو هستیم. البته ما شک داریم یک تبلیغ 5 میلیون دلاری راه درستی برای مقابله با این مشکلات بوده باشد ولی این تبلیغ بخشی از تلاشهای پرشمار واشینگتن پست برای حفظ اعتبار خود به عنوان یک منبع خبری قابل اتکا و مطمئن است. این روزنامه هزینه زیادی را صرف آن کرده ولی با این حال ما امیدواریم این تبلیغ زیبا، دردناک، وزین و مهم ارزش این مبلغ کلان را داشته و تاثیری که آنها به دنبالش بودند را بگذارد.
Burger King – Eat Like Andy
این یکی کمی عجیب و غریب است. این تبلیغ در واقع بخشی از فیلم هنری یورگن لت به نام 66 Scenes from America است که در آن اندی وارهول مشغول خوردن یک ساندویچ همبرگر است؛ بدون هیچ ادیت یا دستکاری. تنها ویدیویی از سال 1982 به نمایش گذاشته میشود که در آن بنیان گذار هنر پاپ آرت یک ساندویچ میخورد. این تبلیغ با وجود عجیب بودنش یک تبلیغ مبتکرانه است. برگر کینگ تقریبا برای ساخت این تبلیغ هیچ کاری نکرده است. آنها فقط حق کپی رایت ویدیو را احتمالا با مبلغ زیادی خریداری کردند.
ویدیو استفاده شده در میان اهل هنر شهرت زیادی دارد ولی بخش زیادی از جامعه آن را قبلا ندیده بودند به همین دلیل مخاطبین پس از پخش تبلیغ برایشان این سوال پیش آمده بود که آیا فردی که در ویدیو ساندویچ را گاز میزند واقعا اندی وارهول است؟ آیا این ویدیو واقعی است؟ آیا او واقعا دارد ساندویچ برگر کینگ را میخورد؟ جواب تمام این سوالات بله است. به همین دلیل این تبلیغ یک تبلیغ فوق العاده به حساب میآید.
Michelob ULTRA – The Pure Experience
این مورد یکی از جالب ترین تبلیغات ویدیویی سال 2019 است. استفاده از موضوعاتی که ترند روز هستند در بیشتر اوقات به ضرر کمپانیها تمام میشود. Michelob در اینجا تصمیم گرفته به ترندی بپردازد که به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. ویدیوهای واکنش غیرارادی اوجگیری حسی (ASMR). اگر این تبلیغ را مشاهده کردید و سپس احساس مور مور شدن یا حس ناگهانی آرامش و یا سایر واکنشهای فیزیکی را داشتید این تبلیغ موفق بوده است.
برای کسانی که هیچ واکنشی به صداهای آرام و نزدیکی که در ویدیوهای ASMR تولید میشوند ندارند، این تبلیغ هیچ جذابیتی ندارد ولی کسانی که به این ویدیوها واکنش نشان میدهند، که تعدادشان هم کم نیست، از این تبلیغ استقبال زیادی کردهاند و به عقیده آنها این ویدیو جزو جذاب ترین تبلیغ های جهان به شمار میآید. ما تصمیم گرفتیم از این تبلیغ به خاطر تصاویر زیبا، استفاده از یک ستاره معروف و همچنین متفاوت و عجیب بودنش به عنوان آخرین تبلیغ حاضر در این مطلب استفاده کنیم.