پیش از آنکه Middle-earth: Shadow of War فردا ارائه شود، امروز شرکت انویدیا (NVIDIA) نسخه 387.92 درایور کارتهای گرافیکی خود را منتشر کرده است. این نسخه از چهار بازی Game Ready پشتیبانی میکند که عبارتند از:
(واقعیت مجازی) Middle-earth: Shadow of War, The Evil Within 2, Forza Motorsport 7, ARKTIKA.1
با انتشار این نسخه، همچنین مجموعه درایورهای جدید 387 نیز معرفی شد که مشخصههایی نظیر Fast Sync در SLI (رابط لینک مقیاسپذیر) و OpenGL 4.6 را ارتقا داده و به روز رسانی میکند. علاوه بر این اشکالات بسیاری نیز مد نظر قرار گرفته و رفع شدهاند که منجر شده است نسخه 387.92 درایور انویدیا در واقع یک به روز رسانی جامع و اساسی باشد.
در خصوص بازی Shadow of War، این درایور از Ansel و SLI پشتیبانی میکند. Ansel یک روش جدید متحولکننده است که تصاویر بازی را ضبط کرده و به صورت 360 درجهای نمایش میدهد. به عنوان یادآوری، تا تاریخ 24 مهر (16 اکتبر) کارتهای گرافیکی GTX 1080 و 1080 Ti با یک نسخه از بازی به عنوان بسته نرمافزاری عرضه خواهند شد.
با توجه به ویژگیهای جدید، نسخه 387.92 درایور گرافیکی انویدیا برای SLI از Fast Sync در کنار برخی هشدارها پشتیبانی میکند. قابلیت Fast Sync انویدیا جدیدترین راه حل این شرکت برای حل مشکلات مربوط به پرش صفحه در بازیهایی با سرعت بالا است. Fast Sync با معرفی پاسکال در سال 2016 تبدیل به حالتی از v-sync شد که تقریباً مشابه بافر سه گانه است و هدف آن کاهش تاخیر بسیار زیاد در v-sync های سنتی است. در نسخه 387.92 درایور انویدیا از Fast Sync در SLI تنها برای پیکربندی پردازشگر گرافیکی پل ماکسول با رزولوشن کمتر از 4K و تنظیم پردازشگر گرافیکی پل پاسکال با هر رزولوشنی پشتیبانی میشود.
همچنین مجموعه به روز رسانیهای 387 روی ویندوز 10 از NVIDIA GameStream برای HDR پشتیبانی میکند. با این حال شرکت انویدیا یک مساله پیش رو را یادآوری میکند: در نوت بوکهایی که از گرافیک هیبریدی استفاده میکنند، جایی که صفحه نمایش اصلی با استفاده از پردازشگرهای گرافیکی گسسته نمایش داده میشود، هنگامی که جریان بازی به صورت تمام صفحه نمایش داده میشود، یک اشکال گرافیکی دیده خواهد شد.
علاوه بر این، مجموعه به روز رسانیهای 387، از OpenGL 4.6 نیز پشتیبانی میکند. همچنین برای Kepler و پردازندههای گرافیکی بعدی زبان واسطه DirectX یا DirectX Intermediate Language را نیز در بر میگیرد که شامل پشتیبانی کامل از DX12 Shader Model 6.0 میشود. شرکت انویدیا همچنین اپلیکیشنهای تمام صفحه Vulkan برای مجموعه ویندوزهای 32 بیتی را نیز ارتقا و بهبود داده است.
انویدیا در نسخه 387.92 درایور خود، در خصوص رفع اشکالات، موارد زیر را لحاظ کرده است:
- استفاده کم از پردازنده گرافیکی برای تنظیمات SLI روی پلتفرمهای X299 ، منجر به عملکرد ضعیف آن میشود.
- با فعال سازی قابلیت Fast Sync، حرکت مکاننما منجر به ایجاد صدا در ویدئوهای یوتیوب میشود که به صورت تمام صفحه نمایش داده میشوند.
- اشتراکگذاری FPS overlay در Discord ظاهر میشود.
- HTC Vive VR به صورت تصادفی پرش دارد.
- تنظیمات رزولوشن سفارشی کاربران در کنترل پنل انویدیا پس از به روز رسانی درایور ذخیره نمیشود و به تنظیمات پیش فرض باز میگردد.
- برای صفحه نمایشهای 4K ایسوس، گزینه « از تنظیمات رنگ انویدیا استفاده کنید» در کنترل پنل انویدیا، پس از به روز رسانی درایور یا بازگشت به نسخههای قدیمیتر درایور، ذخیره نمیشود.
- در هنگام بوت شدن ویندوز، خطوطی در سراسر صفحه نمایش به صورت زودگذر و ناگهانی نمایش داده میشود.
علاوه بر موارد گفته شده، انویدیا در این به روز رسانی، در خصوص پروفایل SLI (رابط لینک مقیاسپذیر) موارد زیر را اضافه کرده یا ارتقا داده است:
- Earthfall
- Lawbreakers
- Middle-earth: Shadow of War
- Nex Machina
- ReCore
- RiME
- Snake Pass
- Tekken 7
- The Evil Within 2
- We Happy Few
درایورهای به روز رسانی شده از طریق زبانه «GeForce Experience Drivers» یا در صفحه دانلود درایورهای انویدیا به صورت آنلاین در دسترس هستند. اطلاعات بیشتر در مورد این به روز رسانی و مسائل مرتبط را میتوانید در یادداشتهای انتشار نسخه 387.92 بیابید.