توییتر امکانی را برای کاربران فراهم کرده است که می توانند تا 280 کاراکتر توییت بنویسند وطول توییت آنها دوبرابر شود. توییتر تصمیم گرفته است که به کاربران امکان توییت با تعداد کاراکتر بیشتری از 140 کاراکتر فعلی بدهد. از امروز تعداد کاراکتر مجاز هر توییت برای برخی از کاربران، به جای 140 کاراکتر 280 کاراکتر خواهد بود. توییتر اعلام کرد که برای برخی از کاربران می توانند این افزایش محدودیت در تعداد کاراکتر را از امروز امتخان کنند. آلیزا روسن، مدیر تولید توییتر، این خبر را در پست وبلاگ خود منتشر کرد.
توییتر می گوید که این تصمیم به دلیل این گرفته شده است که برخی از زبان ها تعداد کاراکترهای بیشتری دارند و با 140 کاراکتر عملا نمی توانند محتوایی را به مخاطب منتقل کنند. روسن معتقد است که زبان هایی مانند ژاپنی، کره ای و چینی گاهی بیشتر از دو برابر سایر زبان ها مانند انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی یا فرانسوی کاراکتر دارند و به همین دلیل واقعا نیاز دارند که تعداد کاراکترهای بیشتری در اختیار داشته باشند.
به عنوان مثال، حدود 9 درصد از توییت های ارسال شده به انگلیسی دارای 140 کاراکتر هستند، در حالی که فقط 0.4 درصد از توییت های ارسال شده به زبان ژاپنی توانسته اند با این تعداد کاراکتر محتوایی را منتقل کنند.
تحقیقات نشان می دهد که محدودیت های این چنینی یعنی محدودیت در تعداد کاراکتر منجر به ناراحتی و سرخوردگی کاربران می شود. خصوصا ژاپنی زبان ها که نمی تواندن با این تعداد کاراکتر محتوایی را منتقل کنند. همچنین، کاربران شاید نتوانند تنها با 140 کاراکتر منظور واقعی خودشان را منتقل کنند و افزایش تعداد کاراکتر برای این کاربران که برای انتقال مفهوم به تعداد کاراکتر بیشتری نیاز دارند نیز مفید خواهد بود.
شاید با افزایش تعداد کاراکترها، کاربران بیشتری ترغیب شوند که از توییتر استفاده کنند. شرکت توییتر قصد دارد با این کار تعداد کاربران بیشتری را جذب توییتر کند و استفاده از این سرویس را برای همه کاربران آسان نماید.
توییتر هدفش مختصر و مفید نویسی است ولی گاهی این تعداد کاراکتر جوابگوی نیاز کاربران نیست و نمی توانند مفهوم خود را منتقل کنند. مختصر نویسی یک راهکار عالی برای ارتباط برقرار کردن است. یعنی اتفاقات را در مختصرترین حالت به مخاطبان منتقل کنیم. افکار ، اطلاعات و مفاهیم را در تعداد محدودی کاراکتر بتوانیم بنویسیم. توییتر می گوید قصد ندارد با افزایش تعداد کاراکتر هویت اصلی و اهداف اصلی خود را کنار بگذارد و هنوز بر همان اساس حرکت می کند ولی قصد دارد با کمی اصلاحات برای برخی کاربران شرایط بهتری را برای حضور و استفاده از این سرویس شبکه اجتماعی فراهم نماید.
جک دورزی، مدیر عامل توییتر،درباره این تغییر می گوید: «این یک تغییر کوچک است، اما یک حرکت بزرگ برای ما محسوب می شود. 140 کاراکتر انتخاب اولیه ما بود. همان طور که در SMS پیام کوتاه کاربران مجاز به استفاده از 160 کاراکتر هستند. افتخار می کنم که تیم همکار من توانست مسایل مختلف کاری را برطرف نماید و با خلاقیت، سرعت و همه توان خود تغییراتی را در این شبکه اجتماعی برای کاربران به روز نمود.»
توییتر می گوید که امروز به عصورت آزمایشی امکان توییت با 280 کاراکتر برای درصد کمی از کاربران استارت می خورد. البته باید ببینیم رویکرد کاربران نسبت به این تغییر چگونه است و آیا تغییرات دایمی و فراگیر ی شود و یا نیاز به بازنگری بیشتری دارد.
شما چطور؟ آیا حساب کاربری شما به روزرسانی شده است؟ آیا جزو افرادی هستید که می توانند توییت های 280 کاراکتری را تجربه کنند؟ آیا این تصمیم شما را خوشحال می کند یا برایتان فرقی ندارد ؟ آیا فکر می کنید که توییت های طولانی با رسالت توییتر در تضاد است؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم ادامه این تست توییتر به کجا ختم خواهد شد.