آن چه در اطلاعیه بزرگ اچ تی سی در خصوص همکاری آن با گوگل مخفی ماند، این است که این همکاری ممکن است یک واقعیت خشن باشد، به گونه ای که هیچ گوشی پرچم داری با برند اچ تی سی پس از سال 2018 مشاهده نخواهد شد.
این یک راز نیست که بخش موبایل اچ تی سی در طی سال های اخیر بسیار تلاش و تقلا کرده است. گوشی های پیشرفته و سطح بالا مانند اچ تی سی 10، U Ultra و U11 نتوانستند توجه عموم را از روی گوشی های هوشمند سامسونگ و اپل بر دارند. در حالی که رقبایی مانند OnePlus و هوآوی موقعیت خود را در سال 2017 تقویت کرده اند.
این شرکت تایوانی نتوانست در برابر چالش هایی که با آن مواجه می شود، نابینا نشود. و ظرف مدت پنج سال گذشته نمونه گوشی های خود را به طور قابل توجهی کاهش داده است.
هم اکنون به سایت رسمی اچ تی سی مراجعه کنید؛ می بینید که محدوده محصولات شرکت تنها شامل تعدادی انگشت شمار دستگاه می شود که تنها تا پایان سال 2017 در سراسر جهان عرضه می شود (از جمله U Ultra، U 11 و U play).
این استراتژی به هیچ عنوان، اتفاق بدی نیست. به عنوان مثال، شرکت OnePlus به عنوان شرکت رقیب، تنها دارای یک گوشی است. در حالی که شرکت Honor تمایل دارد که پیشنهادات خود را در هر زمان در حدود سه دستگاه نگه دارد.
گوشی اچ تی سی U 11 ممکن است یکی از آخرین گوشی های پرچم دار اچ تی سی باشد.
هرچند این روش باعث نشده است که نرخ دستگاه های اچ تی سی به گونه ای تغییر کند که رقبای اصلی را به چالش بکشد. و همچنین هنگامی که شما در استراتژی بازاریابی بسیار گیج کننده قرار می گیرید، به گونه ای که نمی توانید بیان کنید که چقدر برخی از دستگاه ها خوب هستند، برند اچ تی سی هنوز برای مصرف کنندگان غریب است که بخواهند آن را به درستی درک نمایند.
مشکل شرکت اچ تی سی، این نیست که گوشی های هوشمند خوبی تولید نکرده است. این شرکت یک سابقه طولانی در تولید گوشی های هوشمند داشته است. اما واقعاً بسیار تقلا می کند تا ارتباط برقرار کند که چرا گوشی هایش ارزش خرید عمومی را دارند.
با این حال با توجه به این رویکرد که در حال حاضر تقسیم شدن، اخبار جدید که اچ تی سی نمونه کار های بعدی خود را ساده تر خواهد کرد، بیش تر قابل توجه است. چه چیزی برای جمع آوری کردن باقی مانده است؟ پاسخ ساده، پرچم دار است.
آخرین گوشی پرچم دار اچ تی سی در افق
برای تولید گوشی های پرچم دار زمان و هزینه زیادی صرف تحقیق، طراحی، توسعه و تولید شده است.
خواسته های سازندگان تلفن برای معرفی فناوری های پیشرفته – مانند Edge Sense در U11 – در گوشی های پرچم دار جدید فرایند را پیچیده تر می کند و هزینه های بیش تری را اضافه می کند.
این امر می تواند به مراتب بیشتر زمانبر و مقرون به صرفه باشد که شرکت اچ تی سی روی بازار گوشی های هوشمند سطح متوسط و متوسط رو به بالا تمرکز کند. جایی که می تواند گوشی های هوشمند خود را بدون فشار و نیاز به برچسب “پرچم دار بودن”، عرضه کند.
محصولات پرچم دار به عنوان بهترین دستگاه های یک شرکت عرضه می شوند. و راه را با فناوری که می تواند باقی محدوده را قیلتر کند، هدایت می کند. و بدون یک دستگاه لینچین که در راس این محدوده قرار می گیرد، اچ تی سی می تواند حتی بهتر کوشش کند تا دوام بیاورد.
توافقنامه همکاری جدید با گوگل می تواند فناوری های پیشرفته ای را برای اچ تی سی فراهم کند، اگر چه بدون نام تجاری بسیار مشهود اچ تی سی در دستگاه های پیکسل جدید، این پیوند ممکن است از بین برود – و با این وجود، گوگل عجله ای برای استفاده از نام تجاری دیگری روی محصولاتش ندارد.
و با توجه به این که غول جست و جو (گوگل) به سمت تولید گوشی های هوشمند پیشرفته پیکسل می رود، به نظر می رسد برای اچ تی سی قابل درک نیست که پایاپای شریک جدید خود حرکت کند، هنگامی که یک بازار جامع برای نفوذ وجود دارد.
محدوده گوشی های پیکسل گوگل می تواند فناوری گوشی های اچ تی سی را جلب کند.
به این زودی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، همان طور که اچ تی سی اعلام کرده است که تیمی دارد که در حال حاضر “روی گوشی پرچم دار بعدی کار می کنند.” که ما انتظار داریم این گوشی در نیمه اول سال 2018 معرفی و ارائه شود.
در حال حاضر ما به این گوشی پرچم دار، تحت عنوان “اچ تی سی U12” اشاره می کنیم. اگرچه ممکن است شرکت اچ تی سی تصمیم بگیرد تا از یک روش نام گذاری جدید در سال آینده استفاده کند.
با این حال، شایعاتی وجود دارد که اچ تی سی در حال آماده سازی برای ارائه سه دستگاه جدید قبل از پایان سال جاری است که در برابر ادعاهای “نمونه کارهای ساده” آن پرواز می کند.
ما از شرکت اچ تی سی در مورد برنامه های خود برای ساده سازی نمونه کارها سوال پرسیده ایم، اما سخنگوی شرکت تنها اعلامیه زیر را ارائه کرد: “البته شرکت اچ تی سی پس از ارائه موفقیت آمیز گوشی پرچم دار خود در اوایل سال جاری تحت عنوان HTC U11، همچنان به کسب و کار گوشی های هوشمند مارک دار خود کاملاً متعهد است. و ما در حال حاضر در حال کار کردن روی گوشی پرچم دار بعدی خود هستیم. ما یک خط تولید بسیار هیجان انگیز در سال 2018 خواهیم داشت.”
امید است که معامله با گوگل، زندگی جدیدی در بخش موبایل اچ تی سی رقم بزند و ببینیم که حضور خود در بازار را مجدداً بازسازی کند. به جای این که از پایان کار یک برند معروف تجلیل شود.
شرکت اچ تی سی در گذشته گوشی های فوق العاده ای تولید کرده است. به طوری که گوشی های Desire و (One (M7 و One M8 هر سه گوشی هایی هستند که در بخش نظرسنجی سایت TechRadar سه ستاره در امتیاز دهی کسب کرده اند. در حال حاضر، با کم کردن فشار از سوی گوگل، شرکت اچ تی سی زمان و انرژی بیش تری برای تمرکز روی ایجاد گوشی های ناک اوت خواهد کرد – حتی اگر در سال های آتی شامل گوشی های پرچم دار نباشد.