فیسبوک ایده جدید و البته جالبی برای نشان دادن تبلیغات خود پیش گرفته است. اگر موقعیت مکانی خود را برای اپلیکیشن فیسبوک فعال کرده باشید، این شبکه اجتماعی اطلاعات مکان هایی که برای خرید به آنها مراجعه میکنید را جمع آوری کرده و تنها تبلیغات مربوط به آن زمینه از علاقمندی های شما را به شما نشان خواهد داد.
برای مثال اگر برای خرید لوازم ورزشی به فروشگاه های مرتبط رفته باشید، در تبلیغات شبکه اجتماعی خود تبلیغات مربوط به محصولات ورزشی و فروشگاه های مرتبط آنها را به شما نشان خواهد داد.
از آنجاییکه فیسبوک به هزاران فروشگاه در سراسر جهان دسترسی دارد، اینکه بتواند فروشگاه های نزدیک به محل زندگی شما یا احیانا منطقه ای که بیشترین رفت و آمد به آنجا برای خرید کالایی خاص را دارید، را به شما معرفی کند چیز عجیبی نیست.
موضوع مربوط به تبلیغات Facebook مدتیست که بسیار بر سر زبانهاست و اخبار زیادی در خصوص این موضوع منتشر میشود. چند هفته پیش این شبکه اجتماعی اعلام کرد حساب های کاربری مرتبط با روسیه، هزینه ای برابر 100 هزار دلار برای خرید صفحاتی که اخبار تبلیغاتی جعلی و غیرواقعی در فیسبوک انتشار میدهند، هزینه کرده اند.
بر اساس اظهارات تحلیلگران ، این شیوه تبلیغاتی که فیسبوک در نظر گرفته تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی بر روی افراد خواهد داشت. البته چنانچه مایل به دریافت چنین تبلیغاتی نیستید کافی است موقعیت مکانی خود را خاموش کنید.