ال جی به تازگی 10 استیکر واقعیت افزوده را به مناسبت تعطیلات کریسمس در دسترس کاربران جدیدترین پرچمدار خود یعنی گوشی ال جی V40 تین کیو قرار داده است.
ال جی روز گذشته اعلام کرد که کاربران گوشی V40 تین کیو پک جدیدی از استیکرهای مبتنی بر واقعیت افزوده را دریافت خواهند کرد. این استیکرهای اختصاصی که برای تعطیلات سال جدید میلادی و کریسمس ساخته شدند از طریق اپلیکیشین LG SmartWorld در دسترس کاربران این گوشی قرار گرفتهاند. به لطف پنج دوربین و ویژگیهایی مانند شات سینمایی، Backdrop، افکت 3 بعدی نور، Makeup Pro و آواتار من که در گوشی V40 تین کیو تعبیه شده است کاربران میتوانند استیکرهای اختصاصی مبتنی بر واقعیت افزوده برای خود بسازند.
البته همانطور که انتظار داشتید میتوانید این استیکرها را با دوستان و آشنایانتان نیز در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید. با این حال ال جی اولین کمپانی نیست که استیکرهای اختصاصی مبتنی بر واقعیت افزوده برای محصولات رده بالای خود منتشر میکند. پیشتر گوگل و فیسبوک نیز از استیکرهای واقعیت افزوده استفاده میکردند؛ البته برخی از این استیکرها مانند این استیکرهای ال جی تنها مختص چند گوشی هستند.
علاوه بر این سامسونگ و دیزنی هم اخیرا همکاری مشترکی را به منظور ساخت استیکرهای واقعیت افزوده برای گلکسی S9، گلکسی +S9 و نوت 9 شروع کردهاند. اینکه آیا این استیکرها فایده خاصی دارند یا تنها جنبه سرگرمی دارند موردی است که کاربران نظرات متفاوتی در مورد آن دارند.
کلام آخر
استیکرهای واقعیت افزوده، استیکرهای متحرک و سه بعدی بر پایه پلتفرم ARCore گوگل هستند که هنگام استفاده کاربران به جای آن که به طور ثابت در تصویر به نمایش گذاشته شوند با حرکات خود این تصور را به وجود میاورند که انگار واقعا در کنارتان ایستادهاند. در ساخت این استیکرها هم میتوان از شخصیتهای سهبعدی و هم متن و نوشتههای مختلف استفاده کرد. با ما در بخش نظرات پلازا همراه باشید.