سامسونگ در جریان مراسم معرفی گوشی گلکسی A8s خود خبر از آغاز همکاری با شرکتی به نام سوپریم را اعلام کرد که نسخه تقلبی از برند معروف دنیای مد است.
در جریان مراسم رونمایی از یک گوشی معمولا وقتی نوبت به اعلام همکاری با برندهای دیگر میرسد کمتر کسی به آن بخش توجه میکند. اما این بخش در مراسم معرفی گلکسی A8s سامسونگ حواشی زیادی را ایجاد کرده است. این شرکت در جریان این مراسم خبر از همکاری خود با برند سوپریم (Supreme) که پیشتر در چین فعالیتی نداشت داد. اما این برند سوپریم اصلی نیست و نسخه تقلبی آن است که دردسرهای زیادی را برای برند اصلی ایجاد کرده است.
اگر تا به حال اسم این برند به گوشتان نخورده احتمالا سنتان کمی بالا است؛ چرا که محصولات آن میان جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این شرکت که در شهر نیویورک مستقر است از آنجایی که برند خود را در برخی کشورها به ثبت نرسانیده اکنون به مشکلات حقوقی زیادی برخورده است؛ چراکه شرکت دیگری به نام شرکت بینالمللی برند (International Brand Firm) برند جدیدی به نام سوپریم ایتالیا را به ثبت رسانده و تولیدات خود را به جای برند اصلی به فروش میرساند. سوپریم اخیرا سعی کرد با طرح شکایتی در ایتالیا مانع فعالیت این شرکت شود اما دادگاه علیه آنها رای داد و سبب شد مدیران این برند تقلبی با اطمینان بیشتری به گسترش فعالیتهای خود بپردازند.
پس از این درگیریهای حقوقی در جریان مراسم معرفی گوشی گلکسی A8s سامسونگ دو نفر روی صحنه آمدند و خودشان را مدیران عامل سوپریم معرفی کردند اما نه آن سوپریمی که حاضرین انتظار داشتند. این دو در ادامه خبر از افتتاح یک فروشگاه مرکزی 7 طبقه در پکن و همچنین برگزاری یک نمایشگاه مد در شانگهای به عنوان بخشی از همکاریهای خود با سامسونگ دادند. آنها به دلیل غفلت سوپریم اصلی اکنون در بسیاری از کشورهای آسیا و اقیانوسیه صاحب این برند هستند. پس از برگزاری این مراسم مدیر بازاریابی سامسونگ در چین با انتشار پستی در ویبو اعلام کرد که این کمپانی به خوبی میداند در حال همکاری با کدامیک از این دو شرکت است:
برندی که ما با آن قرارداد همکاری امضا کردیم سوپریم ایتالیا است و نه سوپریم آمریکا. شرکت آمریکایی اجازه فعالیت در بازار چین را ندارد؛ در حالی که سوپریم ایتالیا به جز ژاپن در تمامی کشورهای آسیا و اقیانوسیه قادر به فعالیت است.
در این میان سوپریم واقعی نیز از این اتفاقات خوشحال نیست. آنها این شرکت را یک سازمان جعلی خواندهاند و گفتند:
سوپریم هیچ همکاری با سامسونگ در جهت بازگشایی یک فروشگاه مرکزی در پکن یا شرکت در نمایشگاه مد مرسدس بنز نداشته و ندارد. اینها ادعاهای مطرح شده از سوی یک سازمان جعلی هستند که از اساس فاقد اعتبار و سندیت است.
کلام آخر
این اتفاقات بیش از پیش اهمیت ثبت برند را در بازار امروز برایمان تداعی میکند. سوپریم با ثبت نکردن نام تجاری خود در دیگر کشورها اشتباه بزرگی را مرتکب شد که اکنون دارد بهای آن را میپردازد. سامسونگ نیز از طرف دیگر به همکاری خود با نسخه تقلبی این برند ادامه خواهد داد و مشتریان چینی نیز احتمالا اهمیتی نمیدهند این برند اصلی است یا خیر؛ چرا که فقط بستهبندی قرمز و نام آن برایشان مهم است. نظرات خود را در پلازا با ما به اشتراک بگذارید.