پس از کنارهگیری کوین سیسترم و مایک کریگر، بنیانگذاران اینستاگرام از سمت خود، آدام موسری یکی از کارکنان با سابقه فیسبوک به عنوان مدیر جدید اینستاگرام انتخاب و معرفی شد.
فیسبوک آدام موسری را به عنوان مدیر جدید اینستاگرام معرفی کرد. او سابقه ای 10 ساله در خصوص شبکههای اجتماعی دارد و در سال 2008 به عنوان طراح محصول در فیسبوک مشغول به کار شد. او جایگزین کوین سیستروم و مایک کریگر که خبر جداییشان از اینستاگرام را در روز بیست و چهرم سپتامبر (دوم مهر) اعلام کرده بودند میشود. قبل از این ارتقای شغلی، موسری نایب رییس محصول این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری تصاویر بود و در ماه می (اردیبهشت ماه) امسال بود که سمت مدیریت فید اخبار فیسبوک و تیم رابط کاربری را زمانی که مارک زاکربرگ (مدیر عامل فیسبوک) کل تیم مدیران ارشد را تغییر داد به عهده گرفت.
سیستروم و کریگر در خصوص جانشین خود در نشست خبری گفتند:
ما هیجان زدهایم که که رهبری محصول خود (اینستاگرام) را به فردی واگذار میکنیم که سابقه زیادی در طراحی دارد و میتواند روی هنر و سادگی متمرکز شود. همچنین او درک عمیقی از وجود انجمنهای عمومی دارد. اینها اصول و ارزشهایی هستند که از ابتدا برای اینستاگرام با اهمیت بودهاند و برای آدام هیجان زدهایم که قرار است این روش را در آینده ادامه دهد.
آدام موسری باید وضعیت اینستاگرام را به کریس کاکس گزارش دهد؛ کسی که ریاست بخش محصولات فیسبوک را بر عهده دارد.
موسری با توجه به دوران مدیریتش در فیسبوک و افزایش اعتماد به اینستاگرام در بین مخاطبان جوان، منطقیترین جایگزین برای سیستروم بود. با جدایی سیستروم و کریگر در هفته های آتی، احتمالاً زاکربرگ و موسری کنترل بیشتری نسبت به اینستاگرام داشته باشند و آن را بیشتر از گذشته با محصول اصلی فیسبوک ادغام کنند.
مداخلات فیسبوم در اینستاگرام عامل اصلی اختلاف نظرات بین زاکربرگ و بنیانگذاران اینستاگرام و دلیل جدایی آنها گزارش شده است. در میان این اختلافات، اصرار فیسبوک به استفاده از منوی همبرگری (آیکونی با سه خط مستقیم) و گنجاندن یک لینک به اپ اصلی فیسبوک در آن منو است.
بر طیق گزارش سایت Recode، مسائل دیگر شامل حذف لینک نوشته از عکسهای منتشر شده اینستاگرام در حساب کاربری فیسبوک کاربران است و نوتفیکیشنهای کاملاً غیر مرتبط درون اینستاگرام که کاربر را از فعالیتهای فیسبوک مطلع میکند. همچنین نگرانیهایی در خصوص تلویزیون اینستاگرام (IGTV) وجود دارد که سرویس ویدئویی فیسبوک یعنی فیسبوک واچ (Facebook Watch) را تحت تأثیر قرار دهد.
در اطلاعیه امروز، همانطور که بنیانگذاران این شبکه اجتماعی آماده جدایی از شرکتشان میشوند، سیستروم و کریگر از امیدواری خود به آینده اینستاگرام تحت مدیریت جدید میگویند.
برای ما، مهمترین چیز حفظ جامعه مان است؛ در مرکز هر آنچه که اینستاگرام انجام میدهد. ما معتقدیم که آدام میتواند این ارزشها را برای اینستاگرام حفظ کند و آنها را ادامه دهد.
در این پست بلاگ از مارک زاکربرگ حرفی زده نشده است.
مشخص نیست که سیستروم و کریگر همانند یان کوم و برایان اکتون بنیاینگذاران واتس اپ با شرکت مادر خود یعنی فیسبوک بر سر مسائل حریم خصوصی کاربران و اشتراک گذارای اطلاعاتشان به مشکل برخوردهاند و تصمیم به جدایی گرفته اند یا خیر؟ بعضی از گزارشها اشاره کردهاند که سیستروم بعد از بازگشت از مرخصی تولد فرزندش، وقت بیشتری را بر روی ساخته خود و اهداف مرتبط با آن میگذاشت.
در هر صورت، روشن شده است که فیسبوک به طور فزایندهای به اینستاگرام به عنوان یک محصول اصلی متکی است، در حالی که زیر فشار اتهاماتی از قبیل دخالت در انتخابات آمریکا و نسل کشی در میانمار است. وب سایت Recode گزارش میدهد که رابطه بین دو شرکت رابطهای همزیستانه برقرار نبوده و بیشتر رابطه این دو شرکت سخت گیرانه بوده است. فیسبوک به اینستاگرام به عنوان مسیر آینده این شرکت در جذب کاربران نوجوان نگاه میکرد و این نگاه اینستاگرام را به عنوان شبکهای اجتماعی برای اشتراک گذاری عمومی را تخریب میکرد.
مدیران فیسبوک گفتهاند که به عنوان قدردانی، اینستاگرام در محصول اصلی ادغام میشود. برای رشد و منابع بیشتر فیسبوک به اینستاگرام اجازه داد تا به بیش از یک میلیارد کاربر دسترسی پیدا کنید و به رقابتی سفت و سخت با اسنپچت بپردازد. بر طبق گزارش Recode، عملکرد سیستروم و کریگر عدم توانایی آنها به عنوان بازیکنان تیم فیسبوک را نشان میدهد. همه گفتند که ممکن است آدام موسری شخص درستی برای هدایت این کشتی فیسبوک باشد، حتی اگر به این معنی باشد که اینستاگرام ممکن است تغییراتی را طراحی خود ایجاد کند که آن را برای کاربران جدید و فعلی جذابتر کند.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.