کارگردان بازی Assassins Creed Odyssey در مصاحبهای اعلام کرد که سیستم مبارزات این بازی بسیار قابل شخصیسازی است و هر کس میتواند به هر شیوهای که ترجیح میدهد در مبارزات پیشروی کند.
کمپانی یوبیسافت (Ubisoft) از همان ابتدا بزرگترین هدف خود را در ساخت Assassins Creed Odyssey، ساخت یک بازی کاملا نقشآفرینی معرفی کرده بود. هدفی که سری Assassins Creed مدتهاست دارد بطور آهسته بهسوی آن پیش میرود و گویا این بازی آخر قرار است این هدف را کاملا تحقق بخشد و تجربهای کاملا در سبک نقشآفرینی را برای بازیکنان به ارمغان آورد.
طبق گفته کارگردان خلاق بازی Assassins Creed Odyssey آقای جاناتان دومونت (Jonathan Dumont)، تیم سازندگان این بازی این قابلیت را از قصد درون این بازی توسعه دادند، زیرا میخواستند که بازیکنان به هر شیوهای که راحتاند بتوانند در مبارزات پیشروی کنند و از سیر مبارزات به بیشترین میزان لذت ببرند. آقای دومونت در مصاحبهای با سایت گیماسپات (GameSpot) این طور بیان کرد:
بازیکنان مبارزات پایهای را از همان ابتدا در اختیار دارند، اما در ادامه ما قابلیتهای خاصی را در اختیار آنها قرار میدهیم تا بتوانند راحتتر از پس گروههای بزرگ دشمنان برآیند. ما همچنین میخواستیم بازیکنان بین این قابلیتها حق انتخاب داشته باشند؛ بنابراین ما سعی کردیم در هسته هر مکانیسم یا قابلیتی که بازی اضافه میکنیم، آزادی بازیکنان را نیز در نظر بگیریم. خلق شیوه مبارزات منحصر به خود و ساختن کلاس مبارزاتی خود بسیار جذاب است؛ ما میخواستیم آنقدر گزینههای مختلف در اختیار بازیکن قرار دهیم تا بازیکن بتواند هرچه که دلش میخواهد در میان این گزینهها پیدا کند و چهارتا از آنها را انتخاب کند و با خود بگوید «من این چهار تا را میخواهم و این شیوهایست که من میخواهم تا آخر با آن بازی کنم»
ما از دیدگاه شخصیسازی به سیستم مبارزات بازی نگاه میکردیم و نمیخواستیم هیچ شیوه خاص مبارزات یا ترتیب خاص آزاد کردن قابلیتها را به بازیکنان تحمیل کنیم. امتیازات خود را در هر قابلیتی که میخواهید صرف کنید، ولی درنظر داشته باشید که با صرف آنها دارید سبک مبارزاتی خودتان را خلق میکنید. از آنجا که فرانچایز Assassins Creed ده سال است که در صنعت بازیهای ویدیویی جولان میدهد، هرکسی به شیوه متفاوتی این بازی را تجربه کرده، برخی مخفیکاری را ترجیح میدادند و برخی دیگر از مبارزات و بزنبکش لذت میبردند؛ بنابراین ما میخواهیم شیوه مبارزات شما همانی باشد که شما دوست دارید بازی را با آن تجربه کنید.
بازی Assassins Creed Odyssey برروی شیوه مبارزات از راهدور، از نزدیک و مخفی کاری به یک اندازه تمرکز دارد و به همین علت است که من برای تجربه آن بسیار هیجان زده ام؛ فقط امیدوارم که کمپانی یوبیسافت این شیوههای مبارزات را خوب از آب درآورد و همانقدری که ادعا میکند این بازی خوب باشد. همچنین اگر در جریان باشید، بخش بزرگی از نقشه این بازی را دریا تشکیل میدهد و بخش مهمی از این بازی برروی جنگهای دریایی متمرکز است؛ با این اوصاف بنظر میآید که گیمپلی این بازی بسیار متنوع باشد.
کلام آخر
بازی Assassins Creed Odyssey روز پنجم اکتبر (دقیقا یک ماه دیگر) برای کنسولهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و همچنین رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. برای اخبار بیشتر از این بازی و صنعت بازیهای ویدیویی با پلازا همراه بمانید. شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.