هیوندای کونا 2018 خودرویی از شرکت کرهای هیوندای است که با داشتن قیمتی مقرون به صرفه نسبت به رقبا، به ویژگیهای پیشرفتهای مزین شده است.
آنچه در این مقاله میخوانید:
در دنیای خودرو، ساخت خودروهایی با ظاهر عجیب و غریب مخصوصا در کلاس خودروهای شاسی بلند ریسک بزرگی محسوب میشود؛ چیزی که در واقع میتوانیم در نیسان جوک مشاهده کنیم. به بیان دیگر این خودرو نتوانست علیرغم ظاهر عجیب و غریب خود در همه نقاط دنیا مشتریان خوبی داشته باشد و حال زمان آن رسیده است که عرصه را برای خودروهای تازهنفس دیگری خالی نماید. خودرویی که در حین اینکه ظاهر عجیبی دارد، دوست داشتنی و قابل تحسین نیز باشد. بله هیوندای کونا، تازه وارد جدید کرهای است که رقیبی برای نیسان جوک محسوب میشود. با ما همراه باشید تا این خودروی جدید را به شما معرفی نماییم.
درواقع همانطور که در بالا اشاره کردیم، هیوندای کونا 2018 ظاهر عجیب و غریبی دارد اما خب این سطح از مرموز بودن تنها به ظاهر آن مربوط است. چراکه در دل این ظاهر عجیب و غریب ویژگیهایی عالی با قیمت مقرون به صرفه مشاهده میشود که رانندگی راحتی را نیز به ارمغان خواهد آورد. درواقع فوت و فنهایی که هیوندای در این خودرو بکار گرفته است کمک میکند تا بتواند فروش خوبی را از آن خود نماید.
نگاهی نزدیک به هیوندای کونا 2018
بررسی عناصر زیبایی هیوندای کونا
هیوندای کونا از ظاهر واقعا عجیب و غریبی برخوردار است اما فکر نمیکنیم که این ظاهر عجیب و غریب بتواند تاثیری بر روی آنچه که در ازای خصوصیات دیگر ارائه میدهد، داشته باشد. با این حال در ظاهر کونا شاهد زوایایی هستیم که ظاهری جنگجویانه به این خودرو بخشیده است. اما چیزی که در اصل خودنمایی میکند و نظر بیننده را به خود جلب مینماید، نقاط مرکزی خودرو است که به نوعی میتوان این قسمتها را نقطه عطف طراحی ظاهری هیوندای دانست. نکته دیگری که در جلوی این خودرو نظرها را به خود جلب مینماید، چراغهای تقسیم شده خودرو است که البته اقدام جدیدی نیست و ما میتوانیم نمونه آن را در جبپ چروکی نیز مشاهده نماییم. اما هیوندای در اینجا ابتکار عمل خود را از دست نداده است و توانسته آن را به نوار چراغهای روز روشن LED مزین نماید و همچنین برای چراغ اصلی در جلو فریمی خاکستری از جنس پلاستیک با روکش فلزی در نظر بگیرد. از آنجایی که طراحی دو چراغ جلو با هم بسیار متفاوت است، این اتفاق باعث ایجاد دوگانگی زیبایی در ذهن بیننده خواهد شد.
در پشت خودرو نیز با اینکه شاهد استفاده از طراحی دو قسمتی برای چراغها هستیم اما باید بگوییم که این بکارگیری به درستی در زیر خط کمربند پشت خودرو صورت گرفته است و توانسته نمای خوبی را ایجاد نماید. علاوه بر این، مورد دیگری که در پشت این خودرو خودنمایی میکند، ستون D است. درواقع اهمیت چنین طراحی به حدی است که هر خودروسازی تلاش میکند تا یک خودرو با طراحی این چنینی در کارنامه کاری خود ثبت نماید.
و حالا تجهیزات داخلی خودرو
به محض اینکه شما درهای این خودرو را باز کنید وارد دنیای دیگری خواهید شد. تمام شلوغیها و ظاهر عجیب و غریب خودرو جای خود را با عناصر آرام و طراحی ساده و شکیلی عوض خواهند کرد. درواقع هیوندای کونا از طراحی داخلی سنتی و مرسوم سود میبرد و با این حال به صندلیهای راحت و قابل تنظیمی نیز مزین شده است. در واقع در اینجا میتوان هنر این خودروساز را در بکارگیری سنت و مدرنیته مختص دنیای خودرو شاهد بود. با توجه به بررسی سایت Cnet در این باره نکته جالب دیگری مورد توجه قرار گرفت و آن رنگ لیمویی خودرو بود که علاوه بر ظاهر خودرو، شاهد استفاده از آن رنگ در دوخت صندلیها هم بودیم. درواقع هیوندای بدین وسیله قصد داشت اندکی از ظواهر بیرونی را به داخل خودرو نیز انتقال دهد تا بتواند هماهنگیهای خوبی را از نظر بصری ایجاد نماید.
از نظر فضا نیز لازم است بگوییم که در جلوی خودرو شاهد فضایی فراخ با صندلیهای بزرگ هستیم و در عقب نیز صندلیهایی با ظرفیت سه بزرگسال مشاهده میشود. از طرف دیگر نکته جالب در طراحی این فضا تنظیم فضای استاندارد بین صندلی عقب و جلوی خودرو است که سرنشینان میتوانند بدون کوچکترین ناراحتی از فضایی راحت بهرهمند شوند.
البته بزرگترین مشکل هیوندای کونا 2018 در فضای اندک صندوق عقب خودرو است. به عبارت دیگر بهرهمندی از فضای 19 فوت مکعب معادل 0.5 مترمربع بهعنوان فضای صندوق عقب بسیار کم بوده و انتظار میرفت که هیوندای درطراحی این قسمت دقت بیشتری به خرج دهد. درواقع در بین رقبا و همتایان هیوندای کونا 2018 تنها مزدا CX-3 است که از فضای بسیار کمی در صندوق عقب بهره میبرد و شاید بتوان به شوخی گفت که به اندازه یک جفت کفش جا دارد. البته هیچ راهی هم برای افرایش این فضا وجود ندارد مگر اینکه شما صندلیهای عقب را بخوابانید که این اتفاق باعث میشود که بگوییم هیوندای کونا نمیتواند گزینه مناسبی بهعنوان خودروی جادار خانوادگی باشد.
قدرت خیره کننده
هیوندای کونا 2018 در دو تیپ مختلف عرضه میشود. در نوع اول به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی I4 مجهز است که میتواند قدرتی معادل 147 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متری را تولید نماید. در در نوع دیگر که از یک قلب تپنده 1.6 لیتری توربو شارژ بهره میبرد قدرتی معادل 175 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متری دارد. با این حساب سیستم چهارچرخ محرک نیز از دیگر ویژگیهای آپشنال هیوندای کونا 2018 است که شتابی خیره کننده را برای این خودرو در رانندگی در شهر و یا بزرگراه به ارمغان میآورد.
البته شاید در نظر افرادی هیوندای کونا 2018 را بررسی میکنند اندکی مشکل هندلینگ و حرکت در بین خطوط وجود داشته باشد. اما از طرفی این خودرو از فرماندهی خوبی برخوردار است و هماهنگیهای خوبی بین ترمز و وزن خودرو برقرار میسازد.
خوب است بدانید زمانی که صحبت از خودروهای ارزان قیمت به میان میآید به نظر میرسد که این خودروها از تعلیق خوبی برخوردار نباشند؛ اما این چیزی نیست که هیوندای مقرون به صرفه از آن بیبهره باشد. درواقع این خودرو امتحان خود را در سختترین جادهها برای سنجش سیستم تعلیق پس داده است و ثابت نموده که عملکرد خوبی در این زمینه دارد. اما مساله دیگری که هیوندای کونا 2018 از آن رنج میبرد ناهنجاری و صدای نویزی است که در سرعت بالا در کابین خودرو پخش میشود. درواقع صدای باد و همچنین صدای تایرها در زمان حرکت سریع و سرعت زیاد به آسانی وارد خودرو خواهد شد. البته خبر خوب این است که روشن کردن حالت استریو در خودرو تاحدی باعث محو شدن این صدا خواهد شد اما آن را از نمیتوان بهطور کامل از بین نمیبرد.
مصرف سوخت هیوندای کونا
خوشبختانه هیوندای برای بار دیگر محصولی با مصرف سخت متعادل تولید کرده است. در این راستا جالب است بدانید که بر اساس اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) که همه خودروها باید تاییدیه محیط زیستی خود را از آنجا دریافت کنند، هیوندای کونا 2018 با موتور 1.6 لیتری و با بکارگیری سیستم چهار چرخ محرک مصرف سوختی معادل 11 لیتر در هر 100 کیلومتر در رانندگی شهری و همچنین 9.7 لیتر (در هر 100 کیلومتر) در رانندگی بزرگراه خواهد داشت.
البته هیوندای کونا در عمل در یک تست رانندگی در بزرگراه نشان داد که مصرف سوختی معادل 9 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد داشت. که البته این نتیجه برای هیوندای واقعا خیرهکننده و قابل تحسین است.
هزینه مقرون به صرفه در مقابل ویژگیهای عالی
هیوندای واقعا در چیدمان و عرضه ویژگیهای عالی با قیمت مناسب و مقرونبه صرفه زبانزد است و شاید نتوان خودروساز دیگری را به مانند این شرکت کرهای پیدا کرد. به طوری که این ویژگی ممکن است در سایر محصولات هیوندای نیز به خوبی دیده شود. با این حال مشتریان با پرداخت حدود 30,000 دلار برای بالاترین مدل این خودرو میتوانند به ویژگیها و امکانات خوبی دسترسی داشته باشند.
از نظر ایمنی نیز باید بگوییم که این خودرو به تجهیزاتی چون ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار برخورد با موانع در جلوی خودرو، سیستم تشخیص نقاط کور و سنسورهای مربوط به پارک عقب مزین شده است. اما اندکی ناامید کننده است که ویژگی کروز کنترل انطباقی در هیچ جای این خودرو مشاهده نمیشود. این ویژگی یکی از مهمترین و در عین حال گرانترین ویژگی خوروهای امروزی است که نقش مهمی در امنیت و ایمنی خودروها دارد. البته از دیگر ویژگیهای خوب کونا 2018 سیستم کمک راننده است که در حالتهای مختلف به کمک راننده میآید و فقط گاهی در زمان نگهداری خودرو در حرکت بین خطوط با مشکل مواجه میشود که ممکن است اندکی برای برخی از رانندگان که با خودوهای روانتر رانندگی کرده باشند در زمان رانندگی سنگین به نظر بیاید.
از دیگر ویژگیهای برجسته هیوندای کونا 2018 میتوان به شارژ بی سیم Qi مخصوص تلفن همراه، چراغهای LED، برف پاک کن اتوماتیک، صندلیهای چرمی و نمایشگر 4.2 اینچی پشت فرمان که شامل اطلاعات و برنامههای متنوعی است، اشاره کرد. هدآپ دیسپلی از دیگر ویژگیهای این خودروی تازوه وارد محسوب میشود که قادر است اطلاعات متنوعی را از جمله محدودیت سرعت، وضعیت سیستم کمک راننده، اطلاعات سیستم تشخیص نقاط کور و غیره را به راننده نمایش دهد. اما تنها مشکل آن شاید این باشد که این سیستم در بالای داشبورد ظاهر میشود و موقعیت قرارگیری آن به گونهای است که استفاده از آن را برای رانندگان قد بلند اندکی مشکل خواهد بود.
از طرف دیگر وقتی صحبت از سیستم اطلاعات و سرگرمی هیوندای میشود همه میدانند که دستاورد هیوندای در این زمینه یکی از آسانترین و قابل دسترسترین سیستمها است. از طرف دیگر اطلاعات این سیستم بر روی یک نمایشگر 7 اینچی با سرعت قابل تحسینی نمایش داده میشوند. درواقع این سیستم هم به سیستم اپل کارپلی و هم اندروید اوتو مزین است. با این حال میتوان گفت که ما شاهد ظاهری کارتونی و در عین حال فانتزی نیز در این سیستم هستیم که البته این قضیه به استفاده آسان از آن بر میگردد.
مشتریان چه گزینههایی برای انتخاب دارند
یکی از ویژگیهای خوبی که هیوندای کونا 2018 از آن برخوردار بوده، این است که اگر مشتریان نسخه Ultimate این خودرو را انتخاب کنند، دیگر مجبور نخواهند بود که پولی بیشتر برای آپشنهای اضافه بپردازند. با این حال قیمت این نسخه 29,775 دلار است که به طور میانگین حدود 6000 دلار کمتر از میانگین قیمتی است که خودروهای هم رده خود در بازار خودرو فروخته میشوند. اگر شما به ویژگی چهارچرخ محرک هیوندای کونا 2018 نیز نیاز نداشته باشید میتوانید آن را 1,300 دلار ارزانتر تهیه نمایید. علاوه بر رنگ سبزی که در تصاویر این نوشتار ملاحظه کردید شما میتوانید رنگهای آبی، قرمز و همچنین نقرهای این خودرو را سفارش دهید.
رقبای موجود در بازار
هیوندای کونا مدل 2018 در بازار خودرو رقبایی چون خودروهایی داشت که زمانی با نیسان جوک رقابت میکردند. در این میان میتوان به هوندا HR-V و مزدا CX-3 اشاره کرد. در این رقابت میتوان گفت که هوندا رانندگی نرمتر و روانتری را ارائه میدهد و همچنین از فضای بار بیشتری نیز برخوردار است. از طرف دیگر سیستم کمک راننده آن نیز از سال 2019 برای مدلهای پایینتر نیز در دسترس خواهد بود. این در حالی است که مزدا CX-3 هم رانندگی خوبی را ارائه میدهد اما فضای کوچکتری نسبت به هیوندای کونا دارد.
در ادامه میتوانید ویدیویی از این خودرو را مشاهده کرده و در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید: