برند معروف بربری که تولیدکننده لباس و عطر در دنیای مد است به تازگی برای حفظ ارزش برند خود، محصولات مازاد تولید شده اش را آتش زد. این کار بربری مخالفتهای زیادی از طرف مجامع حافظ محیط زیست در پی داشت.
طرفداران محیط زیست اعتراض خود را در پی اقدامات اخیر شرکت معروف سازنده لباس انگلیسی یعنی بربری (Burberry) در سوزاندن محصولات کیف، کفش، عطر و وسایل دیگر این شرکت، اعلام کردند. سازمان غیردولتی صلح سبز (Greenpeace) مدافع محیط زیست که در بیش از 40 کشور دنیا دفتر داشته و بخش هماهنگیهای بینالمللی آن در آمستردام هلند قرار دارد، طی بیانیهای اعلام کرد:
برخلاف قیمت بالای محصولات، بربری نشان داد که هیچ ارزش و احترامی به زحمت کارکنان، منابع طبیعی به کار رفته و حتی محصولات خودش قائل نیست. منابع بزرگ و ارزشمند طبیعی برای ساخته شدن این وسایل به کار رفته بودند.
بربری در یک اقدام تجاری و برای حمایت از محصولات خودش، محصولاتی همانند لباس و عطر را که در شعبههای معتبر به فروش نرسیده بودند به آتش کشید. ارزش دلاری این اجناس در حدود 37.1 میلیون دلار برآورد شده بود که برای محافظت از بقای برند انجام شد. شرکتهای بزرگ دنیای مد، همانند بربری، برای خارج کردن محصولات از دور فروش و جلوگیری از ارزانفروشی محصولات خود را به صورتهای مختلف از بازار جمعآوری میکنند که آتش زدن آنها هم یکی از روشها است.
سخنگوی شرکت بربری اعلام کرده است:
شرکت روشهای از پیش تعیین شدهای برای به حداقل رساندن مقدار موجودیهای تولید شده خود در بازار دارد. در برخی موارد لازم است که اجناس تولید شده از بازار جمعآوری شوند و از بین بروند تا ارزش برند و قیمت زبالههای تولید شده (وسایل اضافی) کاهش پیدا نکند و سرمایه بازیابی شود.
افزایش محصولات مازاد نشان از تولید بیرویه است، شرکت بربری بهجای کاهش دادن محصولات و تولیدات خود، تصمیم به آتش زدن و از بین بردن محصولات خوب و با کیفیت کرده است. دنیای مد، چند وقتی است که بهعنوان یک صنعت آلوده کننده محیط زیست شناخته میشود و بر اساس گفتههای نمایندگان صلح پاک، این اقدامات بربری فقط گوشه و قله کوه یخی است که قسمت عظیم آن زیر آب قرار دارد و دیده نمیشود.
کلام آخر
شرکت بربری، در طول سالهای اخیر با رشد قابل توجهی در تولید محصولات و فروش مواجه بود تا اینکه دست جاعلان و متقلبان به این برند نیز دراز شد. بعد از آن، متقلبان روی هر محصولی که میتوانستند برند بربری را قرار میدادند و روانه بازار میکردند. آتش زدن محصولات هم راهی برای مقابله با این اقدامات است. زمانی که بازار پر از محصولات بربری باشد، تخفیف بالا خواهد رفت و جاعلان میتوانند به راحتی با قیمتهای دلخواه خودشان محصولات را به فروش برسانند. کاهش قیمت جنس در بازار به معنی کاهش ارزش برند بربری در میان برندها است که این نشانه خوبی برای شرکت نیست. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.