سازندگان بازی Devil May Cry 5 طی مصاحبهای درباره جنبههای مختلف این بازی صحبت کردند و وعده دادند که از این بازی در نمایشگاه گیمزکام 2018 (Gamescom 2018) بیشتر میشنویم.
یکی از مطرحترین بازیهایی که در نمایشگاه E3 2018 رسما معرفی شد (که البته برای بسیاری چندان هم غیرمنتظره نبود) Devil May Cry 5 بود. امروز در چاپ جدید هفتهنامه فامیستو (Famistu) مصاحبهای با هیدهآکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان این بازی، میشیترو اوکابه (Michitero Okabe)، تهیهکننده ارشد و یکی دیگر از تهیهکنندگان به نام متیو واکر (Mattew Walker) به چاپ رسیده است. از خلال این مصاحبه میتوان دریافت که هدف این بازی در بخش بصری دستیابی به کیفیتی واقعگرایانه و همچنین اجرای بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. تیم سازنده نهتنها کاراکترها، بلکه لباسهای آنها را نیز به صورت سهبعدی اسکن کرده است. به لطف موتوری که Resident Evil نخستین بار از آن کرد، تیم سازنده قسمت جدید سری DMC قصد دارد که با استفاده از همه امکانات تکنولوژیکی که در اختیار دارد، تصاویری تا حد امکان نزدیک به تصاویری واقعی خلق کند. به هر حال ساخت لباسها در دنیای بازیهای ویدیویی با شیوههای سنتی دشوار است و به همین منظور آنها ابتدا در واقعیت ساخته شده، سپس اسکن و بعد به فضای بازی منتقل شدهاند. در زیر تصویر لباس نرو (Nero) که در این پروسه مورد استفاده قرار گرفته را میبینید:
اگر صورت و بدن را اسکن کنند و لباسها را به صورت CG به آنها اضافه کنند، تصویر نهایی زیباست، اما هیچ چینخوردگی طبیعی در لباس کاراکترها دیده نخواهد شد و اینطور به نظر میرسد که از نوعی پلاستیک تهیه شدهاند. با متدی که سازندگان این بازی به کار گرفتهاند، نتیجهای که به دست میآید به واقعیت نزدیکتر است. بسیاری از اسکنهای لازم برای ساخت این بازی در استودیویی بیرون از ژاپن صورت میگیرد.
صد البته کپکام (Capcom) از استودیوی خودش واقع در اوزاکا نیز استفاده میکند، اما بیشتر بازیگرها نزدیک لندن سکونت دارند؛ بنابراین از استودیویی در همان نزدیکی استفاده میشود. مهمتر از همه اینکه گفته میشود تکنولوژی جدید قرار است در سطحی مورد استفاده قرار بگیرد که در موتور Resident Evil توانایی استفاده از آن وجود نداشت. افکتهای مورد استفاده در Resident Evil 7 واقعی به نظر میرسیدند، اما در DMC 5 به کار بیشتری نیاز است. در این بازی شما شمشیرتان را روی هوا تاب میدهید که در نتیجه این کار افکت زیبایی ایجاد میشود که باید آن را به شکلی واقعگرایانه نمایش داد. بدون کار روی این افکتها، محصول نهایی شبیه یک Devil May Cry نخواهد بود.
در شماره چهارم از سری Devil May Cry، به منظور اولویت دادن به سرعت پاسخدهی، انیمیشنها از بازی حذف شدند و صحنهها با متدی مشابه بازیهای مبارزهای به یکدیگر وصل شدند. اما در DMC 5 با اینکه بازی خیلی سریع به دستورات بازیکن واکنش نشان میدهد، اما فریمهای مربوط به انیمیشنها سر جای خود هستند. از میان برداشتن فریمها در بازیای که میخواهد کیفیت بصریای همچون آثار زنده داشته باشد عجیب به نظر میرسد. سازندگان این کار را همچون ایجاد شکافی بزرگ در گرافیک بازی دانستند.
برای مثال وقتی کاراکتری به اطراف میچرخد، اگر انتقال وزناش را به گونهای واقعگرایانه تصویر کنید، پاسخ به دستوری که بازیکن داده بد از کار درمیآید. در آخرین قسمت از سری Resident Evil این مساله مشکلی ایجاد نمیکرد، اما در بازیای همچون DMC 5 سرعت بالا هنگام نبردهای جنونآمیز از اهمیت بسیار زیادی برخورد است. به همین دلیل است که سازندگان بازی در تلاش هستند تا هم پاسخ سریع به دستورات بازیکن و هم حرکات طبیعی را در کنار هم داشته باشند؛ مسالهای که شدیداً چالشبرانگیز است.
سری Devil May Cry هواداران سرسخت زیادی دارد (حتی میان تیم سازنده آن) و به همین دلیل هیچ کمکاریای نباید صورت بگیرد. ایتسونو-سان همچنین این نکته را یادآور میشود که بازی DMC: Devil May Cry (بازسازی نسخه اول) که توسط کمپانی نینجا تئوری (Ninja Theory) ساخته شد، نکات مثبت بسیاری داشت. سازندگان این بازی در تلاش هستند تا همه نقاط قوت بازیهای قبلی سری DMC را در این نسخه نیز بگنجانند تا هواداران این مجموعه را راضی کنند.
نرو در بازی قبلی جوان بود، اما تیم سازنده، زمان بازی را به چند سال بعدتر برده تا او را در اوج قوای جسمی و ذهنی به تصویر بکشد. احتمالاً بیدلیل نیست که دانته (Dante) خشنتر شده است؛ اما تیم سازنده بازی تاکنون چیزی در این باره نگفتهاند. کاراکتری که در تصویر هنری اصلی بازی در سمت راست ایستاده، سومین شخصیت قابل بازی است، اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره او منتشر نشده است. اینکه آیا خالکوبی او ارتباطی با نیکو (Nico) دارد یا نه نیز همچنان رازی سر به مهر است.
کلام آخر
و یک خبر جذاب! در این مصاحبه متوجه شدیم که اخبار بیشتری از این بازی در ماه آگوست در نمایشگاه Gamescom منتشر میشود. همچنین Devil May Cry 5 در Gamescom قابل بازی خواهد بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.