به تازگی دو تن از سناتورهای آمریکایی ادعا کردهاند که تلویزیون های هوشمند با اپلیکیشنهای خود به جاسوسی از کاربران میپردازند.
آنها در نامه خود آوردهاند:
در حالی که تکامل تلویزیونهای هوشمند باعث ایجاد عصری جدید از نوآوری و ارتباط دوجانبه شده، باید اطمینان حاصل نماییم که این پیشرفتهای حوزه فناوری به قیمت از دست رفتن حریم شخصی ما تمام نمیشوند. از کمیسیون تجارت فدرال درخواست میکنیم که به فعالیتهای خود در حوزه تلویزیونهای هوشمند ادامه دهد و تحقیقاتی را در مورد سیاستهای حریم شخصی و تمهیدات اتخاذ شده از سوی تولیدکنندگان تلویزیونهای هوشمند صورت دهد.
قوانین حریم شخصی که در حال حاضر برای تلویزیونهای کابلی و ماهوارهای کنونی وجود دارد در مورد تلویزیونهای متصل به اینترنت صدق نمیکنند. کنگره آمریکا اعلام کرده که باید مشخص شود که اپراتورهای تلویزیونهای کابلی و حاملهای ماهوارهای چگونه اطلاعات بینندگان را جمعآوری کرده و مورد استفاده قرار میدهند و آیا پیش از این فرآیند، رضایت آنها را در این مورد کسب کردهاند یا خیر. اما در قوانینی که وضع شدن برخی از آنها به سال 1984 باز میگردد، قابلیت اتصال تلویزیون به اینترنت و این احتمال که شرکتهای جمعآوری کننده اطلاعات به ردیابی فعالیت بینندگان از طریق تلویزیونهای هوشمند بپردازند، پیشبینی نشده بود.
آقایان مارکی و بلومنتال در متن خود نوشتهاند:
تلویزیونهای هوشمند با شناسایی برنامههای پخش خبری و کابلی، بازیهای ویدئویی، مواردی از پخش زنده همچون Netflix و دیگر اپلیکیشنهایی که کاربران برای مشاهده فیلم و ویدئو استفاده میکنند، به دریافت اطلاعات بینندگان و فهرستی از ترجیحها و علایق آنها میپردازند. گزارشهای اخیر حتی نشان میدهند که تلویزیونهای هوشمند میتوانند دیدگاههای سیاسی افراد را با توجه به نوع برنامهای که تماشا میکنند، شناسایی نمایند.
این سناتورها به تحقیقاتی اشاره کردهاند که کمیسیون تجارت فدرال بر روی شرکت تولید کننده تلویزیونهای هوشمند ویزیو (Vizio) انجام داد و با جریمه 2.2 میلیون دلاری برای این شرکت، پایان یافت . این تحقیقات در مورد نصب نوعی نرمافزار بوده که به جمعآوری اطلاعات بیش از 11 میلیون دستگاه تلویزیون، بدون رضایت صاحبان آنها پرداخته بود. آنها همچنین به گزارشهایی از یک شرکت جمعآوریکننده اطلاعات کاربران تلویزیون هوشمند به نام Samba TV اشاره کردهاند. این شرکت به بینندگان خود توصیه میکند تا نوعی خدمات برهم کنشی تلویزیونی را انتخاب نمایند، بدون اینکه در مورد نوع اطلاعاتی که از آنها جمعآوری میشود و همچنین کاربردی که از آن به عمل میآورد، توضیحاتی ارائه نماید.
این گزارش در مورد Samba TV در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. سخنگوی این تلویزیون به روزنامه گفته بود که در سیاستهای خود تجدید نظر به عمل آوردهاند.
با توجه به فعالیتهای اخیر کمیسیون تجارت فدرال، آقایان بلومنتال و مارکی درخواست کردهاند که این سازمان به فعالیت و تحقیقات وسیع خود در مورد مشکلات حریم شخصی و تولیدکنندگان تلویزیونهای هوشمند ادامه دهد.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.