تمام چیزهایی که از Cyberpunk 2077 می خواهیم
با توجه به تریلر منتشر شده از نقش آفرینی مورد انتظار استودیوی سی دی پراجکت رد یعنی Cyberpunk 2077 در نمایشگاه E3 2018، در این مطلب به مواردی خواهیم پرداخت که امیدواریم در بازی شاهدشان باشیم.
پس از انتظارات طولانی بالاخره در E3 2018 اطلاعات بیشتری از Cyberpunk 2077 به دست آوردیم. استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) علاوه بر تریلرش طی کنفرانس خبری مایکروسافت، یک دمو از بازی پشت درهای بسته به نمایش گذاشت که هنوز به شکل عمومی منتشر نشده است. اکنون بهتر میدانیم که حال و هوای 2077 چگونه خواهد بود، چه اتمسفری بر «نایت سیتی» غالب است، مکانیک مبارزات به چه طریق هستند و در مورد ارتقاهای رباتیک و روابط رومانتیک بازی اطلاعات بیشتری کسب کردهایم. اما هنوز از بسیاری ویژگیها خبر نداریم و همین موضوع باعث میشود، کلی مورد متنوع و گوناگون برای بازی متصور شویم.
در این مطلب مواردی که دوست داریم در Cyberpunk 2077 شاهد باشیم را، از کلاس شخصیتها گرفته تا پوشش و لباسشان فهرست خواهیم کرد. این لیست المانهایی از نقش آفرینی کاغذ-خودکاری Cyberpunk 2020 (که 2077 بر اساسش ساخته شده) همراه با کلی ویژگی دیگر که انتظار داریم در بازی شاهدش باشیم را شامل میشود.
اگر خیلی با Cyberpunk 2077 آشنا نیستید، بازی یک عنوان اول شخص با مکانیک تیراندازی خواهد بود، اما با این حال شوتر محسوب نمیشود، یک نقش آفرینی چند لایه است که تمرکز خاصی روی تصمیمات پویا و مأموریتهای چند شاخه دارد. شخصیت خودتان را که مزدوری به نام V است خلق میکنید، جنسیت و نژادش را انتخاب کرده و میتوانید گذشتهاش را تغییر دهید. بر اساس چیزی که کایل راولی، کارگردان طراحی بازی میگوید: «چیزهایی که در روش زندگی یا گذشتهتان تعریف میکنید، میتوانند تغییر کرده یا در حین بازی مسیرهای مختلفی را آنلاک کنند».
آنچه در این مقاله میخوانید:
انتظارات ما از Cyberpunk 2077
در ادامه 9 موردی که انتظار داریم در Cyberpunk 2077 شاهد باشیم را مرور خواهیم کرد:
روشهای مختلف برای به پایان رساندن هر مأموریت

سیدی پراجکت اعلام کرده که چندین روش برای پایان رساندن هر مأموریت وجود خواهد داشت، اما ما خواستار حد بالایی از انعطاف هستیم. میخواهیم این مهارت را داشته باشیم که با مذاکره و صحبت به اهدافمان برسیم، یا از روش بدون خشونت قضایا را حل و فصل کنیم و این تصمیمات بر اساس چیزهایی که تاکنون از بازی میدانیم باید تبعات خودشان را در بر داشته باشند.
انطباق با کلاسهای Cyberpunk 2020

نقش آفرینی کاغذ-خودکاری Cyberpunk 2020 نه کلاس اصلی داشت. براساس گفته سیدی پراجک، شما نمیتوانید طی خلق شخصیتتان کلاسش را انتخاب کنید، به این جهت که این ویژگی مسیر بازیتان ا را محدود خواهد کرد. به هر حال امیدواریم هر تعداد گزینه شخصیسازی در بازی وجود دارد (مثل درخت مهارت) حس و حال کلاسهای Cyberpunk 2020 مثل «راکربویهای انقلابی» و «بیخانمانهای مد مکسی» را همچنان حفظ کرده و این اجازه را به شما بدهد که دقیقاً به کلاسی تبدیل شوید که دلتان میخواهد.
سیستم روابط عاشقانه چندلایه و گوناگون

ویژگیهای تزئینی متنوع

به قول دستورالعمل Cyberpunk 2020: «مادامی که در کاری خوب به نظر میرسید، مهم نیست چقدر آن کار را خوب انجام دهید». استایل بخش بزرگی از دنیای Cyberpunk را تشکیل داده و بدمان نمیآید با کلی ویژگی تزئینی یک تیپ خفن برای شخصیتمان بسازیم. درست است که بازی اول شخص است، اما دلیل نمیشود چون دائماً شخصیتتان را نمیبینید از ژاکتی که بر تن دارید، لذت نبرید.
شخصیسازی آپارتمان (یا حتی خرید یک خانه جدید)

یک بازی درون بازی دیگر (مثلاً Neteunner)

The Witcher 3 بازی Gwent را داشت. دنیای Cyberpunk چیزی به نام Netrunner دارد، یک بازی کارتی که توسط خالق Magic: The Gathering طراحی شده است. Cyberpunk 2077 میتواند به Net Runner شانسی دوباره بدهد و بازی همانند Gwent در The Witcher 3 میتواند چیزی بیش از یک وقت گذرانی ساده بین کوئستها باشد. علاوه بر زبان عامیانه و کوچه بازاری سایبرپانک، ترکیبی از بازیهای کلاسیک کشورهای مختلف هم چیز بدی به نظر نمیرسد.
فعالیتهای جانبی گوناگون

Cyberpunk 2077 روابط عاشقانه (با مخلفات) خواهد داشت، بنابر این غیر منطقی نیست که به تفریحات متفرقه شبانه نیز امیدوار باشیم. از کافههای کثیف و کلوپهای تفریحی خوشمان میآید و در آیندهای تاریک دوست داریم بعضی مواقع به مکانهای خطرناکتر هم سر بزنیم. کسی چه میدانید شاید بتوانید به کنسرت بروید، با مثلاً با کشیدن سیگار میزان آسودگیتان را افزایش و نوار سلامتیتان را کاهش دهید، احتمالات زیادی وجود دارند.
سفر به ماه

تحول ژانر سایبرپانک

در عین حال که Cyberpunk 2077 براساس یک نقش آفرینی تختهای و با اقتباس از ستونهای ژانر سایبرپانک مثل فیلم Blade Runner ساخته شده، امیدواریم که برخی کهن الگوهایی این ژانر را متحول کند. بسیاری از داستانهای سایبرپانکی روی روزنههای انسانیت در هوش مصنوعی تمرکز داشتند و با توجه به این که سیدی پراجکت رد قدرت روایتش در داستانهای پرمفهوم و چند لایه را طی کوئستهای نقش آفرینی بارها ثابت کرده، فرصتش را دارد که با 2077 این ژانر را به جلو پیش ببرد.
کلام آخرشما انتظار چه ویژگی از Cyberpunk 2077 را دارید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.