پورشه 911 GT3 تورینگ یکی از خودروهای جالب و در عین حال بیرحمانه سریع است و شاید در نگاه اول مزین به ویژگیهای برازندهای نباشد، اما در واقعیت این طور نیست. با ما همراه باشید تا عملکرد این خودرو را در جاده ببینید.
پورشه 911 GT3 مدل 2019 با قدرت بینظیر 500 اسب بخاری، چهار چرخ محرک و سیستم تعلیق حرفهای خود میتواند با سرعت و قدرت هرچه تمامتر به نبرد جادهها برود و مسیرهای پرپیچوخم را بدون نگرانی پشت سر بگذارد. شاید تنها ایرادی که بتوان به این نسخه از پورشه وارد کرد، خودنمایی کم ویژگیهای آیرودینامیکی آن باشد. در ضمن پورشه در این مدل با ظاهری پیچیده همراه شده است.
آنچه در این مقاله میخوانید:
گفتنی است این خودروی جذاب و منحصر به فرد، قیمتی معادل 146,350 دلار دارد و شاید بیشتر از اینها نیز بیارزد. با ما همراه باشید تا به چرایی که در ذهنتان نقش بسته، جواب دهیم.
نگاهی به پورشه 911 GT3 تورینگ
به عقیده بسیاری از افرادی که خودروهای سریع را میرانند، بسیاری از این خودروها با عیبهای جزئی که دارند، میتوانند باعث نارضایتی راننده آنها شود. صدای عجیب و غریب اگزوز و رنگی براق که این خودروها دارند، توجه زیادی را به خود جلب میکند. اینها مواردی هستند که در پورشه GT3 911 تورینگ نیز به چشم میخورند. با این حال میتوان گفت که پورشه جدید عملکرد بسیار خوبی در چرخشها دارد و این ویژگی در سایه ارتقای عملکرد آن، بیشتر بروز میکند.
نتیجه تست در جاده پورشه 911 مدل 2019
پورشه 911 GT3 تورینگ که بر اساس پلتفرم جدیدی ساخته شده، دارای قوای محرکه منعطفتر است. با این توصیفات این خودرو بعد از یک روز گذراندن تست رانندگی توسط تیم استیونز از سایت Cnet توانست نتیجه خوبی را رقم بزند.
در جاده مخصوص رانندگی حوالی شهر نورنبرگ آلمان، پورشه 911 GT3 تورینگ توانست با عملکردی سریع در زمان خیرهکننده 3.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. این سرعت نتیجه عملکرد خوب پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر این خودرو است که قدرتی معادل 550 اسب بخار با 9000 دور در دقیقه تولید میکند. جالب است بدانید که چنین سرعتی از سرعت خودروهایی چون لامبورگینی اونتادور SV، مکلارن 650S و لامبورگینی اوراکان با 610 اسب بخار و کوروت Z06 با قدرت 650 اسب بخاری بیشتر است.
گفتنی است که این خودرو طراحی ظاهر خود را از کانسپت میشن E وام گرفته است. به طوری که در نمای جلو بسیار غول پیکر و عظیم به نظر میرسد. این در حالی است که به یک بال بزرگ که به ویژگی آیرودینامیکی خودرو کمک میکند، مجهز شده است. علاوه بر این پورشه 911 GT3 تورینگ در یک چهره فروتنانه با ظاهری فلزی و صیقلی همراه خواهد بود. همچنین پورشه اسپویلر پهن و قابل تنظیمی را به این خودرو اضافه خواهد کرد که در صورت نیاز باز خواهد شد.
با چنین ویژگیهایی پورشه 911 GT3 تورینگ خودرویی جذاب خواهد بود. البته چنین محصولی از پورشه چندان هم تعجب آور و عجیب نیست. زیرا پورشه همیشه به تولید خودورهایی سریع و با کارایی بالا معروف بوده است. گفتنی است که این خودرو با یک گیربکس سرعته دستی که برای همه محصولات تورینگ استفاده میشود همراه شده است به طوری که در جادههای پرپیچ و خم نورنبرگ آلمان عملکرد بالایی را به نمایش گذاشت.
در سواری این خودرو، چسبندگی تایرها به سطح جاده بسیار قابل تحسن بوده و به مانند این است که خودرو به آیرودینامیک فعال مزین شده باشد. بر سر پیچها هم رانندگی و عملکرد آن بسیار عالی بوده و هدایت و هندلینگ خودرو به راحتی میسر خواهد بود و از هرزگردی نیز خبری نیست. همه این ویژگیهای خوب با قدرت ترمزگیری قابل ستایش پورشه 911 GT3 تورینگ تکمیل شده و هر لحظه که پدال فشرده شود به بهترین شکل ممکن عملکرد خود را به نمایش خواهد گذاشت.
سواری راحت پورشه 911 GT3 تورینگ
با این حال و با اینکه جادهای که پورشه در آن تست میشد چندان صاف نبود و اثراتی از برف و بارانهای زمستان پیشین در آن قابل مشاهده بود اما این خودرو با مشکلی در رانندگی مواجه نشد و آسوده خاطر به درنوردیدن جاده ادامه داد. همانطور که در طول روز، «تیم استیونز» اعتماد به نفس بیشتری در راندن خودرو به دست میآورد، توانست به خوبی در طول زمان رانندگی، سرعت و تعلیق خودرو را نیز با هم هماهنگ کند. حتی در محدودهای که رانندگی سختتر میشد پورشه 911 GT3 تورینگ عملکرد خوبی را از خود نشان داد.
با توجه به تست یک روزهای که بر روی این خودرو صورت گرفت باید بگوییم که این خودرو، سبکی اسپرت دارد و شاید سواری راحتی را برای سرنشینان عقب در سرعت زیاد و جادههای پر پیچ و خم فراهم نکند. اما برای یک سواری معمولی و ساده و همینطور انجام کارهای ساده و رفتن به مسافرت میتواند گزینه ایده آلی برای همه شرنشینان خودرو محسوب شود.
البته گفتنی است که فضای عقب خودرو برای سرنشینان محدود بوده اما در این باره میتوان از فضای صندوق عقب نیز کمک گرفت و اندکی از آن را به بخش عقب خودرو برای راحتی بیشتر سرنشینان اختصاص داد.
سیستم اگزوز اسپرت پورشه 911 GT3 تورینگ تنها با لمس یک دکمه میتواند فعال شود. در نتیجه همانطور که بیان کردیم پیشرانه تخت شش سیلندر آن نیز قدرت باورنکردنی 500 اسب بخاری را تولید خواهد کرد و حتی در سرعتهای پایین نیز میتواند پایداری خود را حفظ نماید. درنتیجه با این خودرو علاوه بر رانندگی در پیست میتوان به دل جادهها، بزرگراهها، شهرها و حتی روستا سفر کرد و از امکانات آن نیز بهرهمند بود.
نگاه کلی به پورشه 911 GT3 تورینگ
پورشه، هشتمین نسل از 911 GT3 تورینگ مدل 2019 را امسال معرفی نمود. این خودرو به ویژگیهای بسیار جالبی مزین شده است. در این نسخه پورشه برای اولین بار نیز قصد دارد که مدل پلاگین هیبریدی اسپورت را در نسخه توربو پانامرا (Panamera) عرضه نماید. بر اساس اخبار انتشار یافته، چنین پلاگینی در آئودی A8 و نسخه آتی لامبورگینی اونتادور نیز استفاده خواهد شد. همچنین شاید در نسخه پلاگین هیبریدی پورشه 911 شاهد به کارگیری پیشرانه 6 سیلندر خطی خود در مرکز خودرو باشد. با این حساب که پیشرانه الکترونیکی نیز در عقب قرار بگیرد که هنوز اطلاع دقیقی از این نسخه در دست عرضه نداریم. با این حال میدانیم که پورشه 911 GT3 تورینگ دارای پرفورمنس بالایی است و انتظار داریم که دو نسخه Coupe و Covertable این خودرو نیز تا اواخر سال جاری میلادی معرفی شوند. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.