پورشه 911 سینگر توسط تیم طراحی سینگر و ویلیامز از یک خودروی کلاسیک به خودرویی مدرن توسعه یافته است و از موتور پرقدرت 500 اسب بخاری، وزنی سبک و خواص آیرودینامیکی منحصربهفردی سود میبرد.
کمپانی طراحی خودروی سینگر (Singer Vehicle Design) یکی از شرکتهایی است که در طراحی مجدد پورشه 911 کلاسیک با ویژگیهای خیرهکننده مدرن و امروزی مشارکت داشته است و در این راستا، آخرین دستاورد خود را در فستیوال سرعت Goodwood به نمایش خواهد گذاشت. این شرکت که بازطراحی ظاهری و بدنه پورشه 911 را به نوعی برعهده داشته دستاورد جدید خود را با نام مطالعه روی وزن سبک و دینامیک خودرو (Dynamics and Lightweighting Study: DLS) معرفی کرده است. گفتنی است که موتور قدرتمند این خودرو نیز یکی از دستاوردهای تیم ویلیامز محسوب میشود.
همانطور که ممکن است در جریان باشید، شرکت سینگر و ویلیامز سال گذاشته همکاری خود را در رابطه با توسعه و بازسازی خودروهای قدیمی با ویژگیهای پیشرفته و بهرهمندی از موتورهای کارآمد را در کالیفرنیا اعلام کردند. در مدل جدید معرفی شده تحت مطالعه DSL که در بالا معرفی کردیم، این خودروی پورشه دارای پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر تخت با قابلیت تنفس طبیعی است که با گردش 9000 دور در دقیقه قدرت فوقالعاده بالای 500 اسب بخاری را تولید میکند. تیم ویلیامز به نوعی توانسته است این ویژگی را با بکارگیری موادی سبک وزن مانند تیتانیوم و منیزیم کامل کند و چنین شاهکاری را به دوستداران پورشه معرفی نماید. گفتنی است که قدرت تولیدی توسط پیشرانه جدید و قدرتمند پورشه 911 توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی که توسط شرکت Hewland ساخته شده است، به چرخها منتقل خواهد شد. همچنین گفتنی است ویژگیهایی مانند کشش، پایداری و ترمز ABS خودرو برای مهار چنین قدرتی از ویژگیهایی هستند توسط کارخانه بوش توسعه یافتهاند.
پورشه 911 به خودی خود، خودرویی زیبا و دلفریب است که با بهرهمندی از ظاهری کلاسیک به ویژگیهای مدرن و امروزی نیز مزین شده است. در خارج از خودرو ما شاهد بدنه جدید Parallax White هستیم که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است. علاوه بر این، بدنه پورشه 911 سینگر در تمام قسمتها از ویژگیهای آیرودینامیکی بهره میبرد. شرکت سینگر در این زمینه میگوید: «اسپلیترها و کانالهای و دریچههایی برای عبور هوا در طراحی جدید باعث کاهش نیروی لیفت در محور جلو خواهند شد. از طرف دیگر اسپویلر و بالچه عقب نیز به از بین بردن نیروی لیفت و همچنین پایداری بیشتر خودرو کمک خواهند کرد.» گفتنی است که نیروی لیفت باعث عدم پایداری خودرو میشود. درنتیجه خودروهایی مانند پورشه 911 سینگر که کارایی بالایی دارند از راهکارهای آیرودینامیکی مانند دریچههای هوا در بخش زیرین خودرو و همچنین بالههایی در عقب خودرو استفاده میکنند.
از خواص آیرودینامیکی پورشه 911 سینگر که بگذریم باید بگوییم که در بررسی قسمتهای مختلف آنچنان شاهد ویژگیهای برجسته هستیم که میتوانیم طراحی هر بخش را اثری معرفی کنیم. از طرف دیگر گفتنی است که طراحی داخلی خودرو نیز از طراحی Norfolk Yellow سود میبرد و با صندلیهایی از جنس چرم و همچنین اجزای فیبر کربنی زیبایی آن نیز کامل میشود. از جنبههای حفظ ظاهر کلاسیک نیز در این خودرو میتوانیم به صندلیهای Recaro اشاره کنیم که ظاهری کلاسیک دارند و با رول باری نیز در صندلیهای عقب همراه شدهاند. این در حالی است که فرمان خودرو هم که ساخته شرکت Momo بوده در راستای طراحی DLS از فلز منیزیوم جهت کاهش وزن شکل گرفته است. پدالهای خودرو نیز ترکیبی از فیبرکربن و تیتانیوم هستند و نقش و نگارهای روی آنها و سایر قسمتهای خودرو نیز آثاری هستند که با دست نقاشی شدهاند.
پورشه 911 سینگر همچنین در آپدیت جدید، دوستداران خود را مطمئن میسازد که شاسی جدید فیبر کربنی با موتور خودرو سازگار است. چرخهای 18 اینچی پورشه 911 سینگر نیز محصولی از Michelin Pilot Sport Cup 2 بوده که از منیزیوم شکل گرفته است. علاوه بر این، این چرخها با قفل مرکزی که حاصل دستاورد شرکت BBS و ویلیامز است همراه شدهاند. همچنین ترمزهای کربن کرمیک (ترکیبی از سرامیک و فیبرکرن) این خودرو ساخت کارخانه برمو (Brembo) بوده و دارای کلاپرهای سبک وزن هستند که به طور خاص برای پورشه 911 سینگر طراحی شدهاند. همچنین تیم ویلیامز سیستم تعلیق آلومینیمی این خودرو را توسعه داده و توانسته است تا جایی که امکان دارد وزن آن را کاهش دهد.
راب دکینسون، بنیانگذار و مدیر خلاق سینگر میگوید:
پروژه مطالعه بهبود دینامیک و کاهش وزن سالها در این شرکت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.
او همچنین ادامه میدهد:
در این سالها ما بیوقفه کار کردهایم تا خودرویی را ارائه دهیم که نمایانگر نگرش رو به جلو و آینده طراحی خودرو باشد و جلوه خوبی هم در ظاهر و داخل خودرو ایجاد نماید.
گفتنی است که این خودرو در فستیوال Goodwood که در اوایل آگوست (اواخر تیر ماه) برگزار میشود، معرفی خواهد شد و اواخر آگوست (اوایل شهریور) نیز در Monterey Car Week نمایش داده میشود. تا زمان برگزاری این رویدادها و شنیدن اخبار و اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید تصاویر این خودروی چشمنواز را در ادامه مشاهده نمایید: