تحلیلگران دنیای دیجیتال ، آینده بازار های جهانی دیجیتال را در دستان گجت های واقعیت مجازی و واقعیت افزونه می بینند. نبرد کمپانی های بزرگ بر ایجاد نسلی جدید از دنیای دیجیتال روز به روز در حال شدت گرفتن است و هر کمپانی در تلاش است تا محصولی جدید با قابلیت های منحصر به فردی را وارد بازار کند.
از طرفی عرضه محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موجب رشد سهام کمپانی شده و طبیعی است که هر یک از این شرکت ها در تلاش برای دستیابی و یا گسترش این قابلیت باشند.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، هزینه های مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، هر ساله حدود 2 برابر افزایش داشته است.
تحلیلگران IDC، یک شرکت تحقیقاتی در فریمینگام، ماساچوست، می گویند تا سال 2017 حدود 11.4 میلیارد دلار در زمینه واقعیت مجازی و افزوده هزینه شده است و این میزان به 215 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش خواهد یافت.
کمپانی ها از طریق فروش محصولاتی مانند هدست ها و بازی ها ، سود بسیاری بدست آورده اند.
سخت افزارهایی مانند هلولنز مایکروسافت، برنامه Snapchat و حتی بازی هایی مانند Pokemon Go نمونه هایی از رشد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در زندگی انسان امروزی ست.
انتظار میرود که Google Lens و Apple ARKit ، این میزان استفاده را با رشد قابل توجهی روبرو کنند.
منبع cnet