اگر آیفون یا آیپد دارید، پس فردی ثروتمند هستید

آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اگر شخصی در آمریکا یک دستگاه گوشی آیفون و یا یک آپید داشته باشد، به احتمال زیاد او فردی ثروتمند است.

بر اساس بخشی از مقاله دو شخص‌ به نام‌های ماریانا برتراند (Marianne Bertrand) و امیر کامنیکا (Emir Kamenica) که در دانشگاه اقتصاد شیکاگو درس می‌خوانند، در آمریکا، باور بر این است که اگر شخصی یک دستگاه آیفون و یا آیپد داشته باشد، او یک شخص پولدار است. این دو شخص در مقاله خود می‌نویسند:

در سال 2016، هیچ برندی مثل اپل، درآمد زیاد صاحب خود را نشان نمی‌داد.

اطلاعات و معیار‌های زیادی در این تصمیم گیری دخیل اند، اما داشتن یک آیفون با احتمال 69 درصد نشان می‌دهد که شخص صاحب آیفون، شخصی با درآمد مناسب است. اما آیفون از سال 2007 وارد بازار آمریکا شده است، قبل از آن چه؟

قبل از سال‌ 2007 یعنی در سال 2004، استفاده از کره Land O’ Lakes و سس Kikkoman نشان دهنده درآمد بالای افراد بوده است! در سال 1992 هم سس خردل Grey Poupon یکی از قوی ترین شاخصه‌ها برای ارزیابی ثروت‌مند بودن و یا نبودن خانواده‌ها بود! مقاله بالا همچنین نشان می‌دهد که علاوه بر استفاده از آیفون، استفاده از یک گوشی اندرویدی اما با حساب کاربری شخصی ورایزن، یکی دیگر از معیار‌هایی است که می‌توان بر اساس آن‌ها گفت یک شخص پولدار است یا خیر.

آیفون

آیفون یک محصول لوکس و با ارزش بالاست که معمولا از گوشی‌های هم رده خود گران‌تر است. در حالی که برخی از گوشی‌های پایین رده اندرویدی، زیر 100 دلار هم قیمت دارند، اپل آخرین گوشی‌ خود را با قیمتی حدود 999 دلار عرضه کرده است.

محققان، برای این تحقیقات خود از داده‌های موسسه تحقیقاتی Mediamark Research استفاده کرده‌اند که جامعه آماری آن‌ها، 6394 نفر بوده است. داده‌ها برگرفته از پرسش نامه‌هایی است که گزینه‌هایی همچون میزان درآمد افراد و اطلاعات شفاهی دیگری که از مصاحبه کنندگان بدست می‌آمده، را شامل می‌شد.

این مقاله، در مورد این است که چطور گروه‌های مختلف جامعه مانند غنی و فقیر، سیاه و سفید، مردان و زنان در طول زمان با یکدیگر اختلاف داشته‌اند و چگونه از هم متمایز می‌شده‌اند. اقتصاددانان از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده کرده اند تا نتیجه بگیرند که چگونه تفاوت‌های فرهنگی و برند‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند و نتیجه بگیرند که دامنه تغییرات آن‌ها زیاد نیست.

محققان بر این باورند که برداشت مردم از این گونه معیار‌ها برای تشخیص غنی یا فقیر بودن دیگران (و یا هر تشخیص دیگری) به طور فزاینده رشد می‌کند و می‌تواند اثر بسیار منفی بر روی مردم داشته باشد. علاوه بر تحقیقات بر روی مارک‌های تجاری مورد علاقه، مقاله NBER نیز شامل جداولی است که در آنها نشان می‌دهد، خانواده‌هایی با درآمد بالا تمایل به خواندن چه مجلاتی و دیدن چه کانال‌هایی دارند. اقتصاددانان همچنین به رفتار مصرف کننده و نگرش‌های اجتماعی آن‌ها در زندگی خود در جامعه هم توجه زیادی داشته اند.

جدول زیر، ماحصل یکی از این نوع تحقیقات در آمریکا است:

رابطه برندهای مصرفی و درآمد افراد مختلف

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها