هیو بینون، مدیر برند جهانی دیپ سیلور طی مصاحبهاش با سایت Gamingbolt اعلام کرد که محیط باز Metro Exodus این عنوان را از ماهیت دستان سراییش جدا نخواهد کرد.
احتمالاً هیجان انگیزترین مورد Metro Exodus غیر از Metro بودنش این است که بازی از لحاظ مقیاس، فوقالعاده بزرگتر به نظر میرسد و پایانهای بیشتری نسبت به قسمتهای قبل از خودش خواهد داشت. با این حال اگر نگرانید که بازی به خاطر بزرگتر شدن، ویژگی اصلی دو قسمت قبل، یعنی تمرکز روی روایت داستان را از دست بدهد، خیالتان راحت چون چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
هیو بینون، مدیر برند جهانی استودیوی دیپ سیلور (Deep Silver) در نشست اخیرش با سایت Gamingbolt به موضوع مذکور اشاره کرد و گفت: استودیوی 4A Games با Exodus میخواهد بین آزادی عمل بازیکنان برای مکاشفه و در عین حال پا برجا بودن به همان اصول روایی که طرفداران همیشه در تجربه Metro انتظارش را دارند یک تعادل مناسب برقرار کند. بینون گفت:
به نظرم اولین و مهمترین نکته این است که ما یک بازی Metro میسازیم و زمانی زیادی را صرف پیاده سازی درست فرمولش کردیم. بازی همچنان حس یک Metro را منتقل خواهد کرد. طرفداران انتظار آن داستان قدرتمند و عمیق را دارند و من معتقدم که بعضی اوقات عناوین جهان-باز به خاطر مأموریتها و کوئستهای فرعی از مسیرشان منحرف میشوند و ممکن است در جذابیت و روایت داستان برای بازیکنان به مشکل بر خورد کنند. بنابر این ما سعی کردیم که یک میانهروی درست و کارآمد برای Metro پیدا کنیم. در بازی همچنان تهدیدهای خطرناک، مسیر بحرانی و داستان جذاب وجود دارد که شما را به جلو سوق میدهند.
خارج شدن از مسیر اصلی و آزادی عمل برای جست و جو و همه مواردی که مردم در رابطه با محیط آزاد دوست دارند در بازی گنجانده شده است. شما از این کوئستهای فرعی پیدا کردن آیتم که صرفا برای پر کردن وقت هستند را ندارید. این مأموریتها بیشتر نوعی مکاشفه در راستای بازی خواهند بود. مسیرتان را به سمت مأموریت باز میکنید و اگر قصد مکاشفه بیشتر را دارید، کاملاً به خودتان بستگی دارد. شاید از داستانهایی که کشف میکنید و لوازم پنهانی که پیدا میکنید، شگفت زده شوید. بنابراین هدف نهایی برقراری تعادل بین یک محیط باز و بازی اصلی است. تصور میکنم این احساس منحصر بفرد و ترکیبی را منتقل خواهیم کرد.
کلام آخر
البته این همه آن چیزی نیست که سازندگان Metro Exodus در مورد ماهیت پایان باز این عنوان اعلام کردند. بینون در مصاحبهاش با Gaminbolt در مورد چگونگی ساختار و زمان تقریبی مراحل بزرگتر با پایانهای بازتر نیز توضیح داد که میتوانید در اینجا بخوانید. بازی Metro Exodus در اسفند امسال برای پلتفرمهای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.