تاد هاوارد در مصاحبهای در مورد ویژگیهای جدید بازی Fallout 76 و موتور بازیسازی جدید آن صحبت کرد؛ همچنین در طی این مصاحبه راجع به بازی Fallout 5 نیز صحبت شد. شما میتوانید در ادامه این مطالب از جزئیات این مصاحبه آگاه شوید.
حال که به زمان عرضه بازی Fallout 76 نزدیک هستیم، کمپانی بتسدا (Bethesda) در حال برنامه ریزی برای بازی بعدی فرانچایز پساآخرالزمانی خود، یعنی Fallout 5 است. تاد هاوارد (کارگردان سری بازیهای Fallout و The Elder Scrolls)، در مصاحبهای با سایت GameStar تایید کرد که بازی Fallout 5 نیز مانند بازیهای The Elder Scrolls VI و Starfield تکنفره خواهد بود. هاوارد در ادامه گفت که کمپانی بتسدا میخواهد تکتک بازیهایی که میسازد، منحصر به فرد بوده و با دیگر ساختههایش تفاوت داشته باشند؛ از این گفته میتوان اینطور برداشت کرد که احتمالا بازی Fallout 76 تنها بازی یا یکی از معدود بازیهای آنلاینمحور کمپانی بتسدا خواهد بود.
در واقع محوریت مصاحبه تاد هاوارد با گیماستار، بازی Fallout 76 و گزینهها و چالشهای طراحی و ساخت این بازی بود، همچنین در حین این مصاحبه به بازی Fallout 5 نیز مختصرا اشاره شد. تاد هاوارد در این مصاحبه از ویژگیهای موتور بازیسازی جدید کمپانی بتسدا، که مخصوص بازی Fallout 76 طراحی شده است، تعریف کرد و بیان کرد که این موتور از تکنولوژی جدیدی برای رندر تصاویر و بافتهای بازی استفاده میکند؛ همچنین هاوارد ادامه داد که این موتور بازیسازی، نورپردازی را به شیوه جدید و متفاوتی اجرا خواهد کرد و به ابزار قدرتمندی برای تولید مناظر نیز مجهز است. این موتور جدید، یکی از محوریتهای کنفرانس بتسدا در نمایشگاه E3 امسال بود و در تریلر بازی Fallout 76 که در این کنفرانس پخش شد، به طرز خیره کنندهای قدرت خود را در به تصویر کشیدن فواصل دور و آب و هوا به نمایش گذاشت. همچنین تاد هاوارد در طی این مصاحبه بیان کرد که در ساخت بازیهای The Elder Scrolls VI و Starfield نیز از تکنولوژیها و موتورهای بسیار قدرتمندتری استفاده خواهد شد.هاوارد در پایان این مصاحبه در مورد تغییرات سیستم کوئستها و یافتن و دنبال کردن آنها در بازی Fallout 76 صحبت کرد و توضیح داد که چقدر این سیستم نسبت به نسخههای پیشین مجموعه Fallout تغییر کرده است. از آنجا که بازی Fallout 76 کاملا آنلاین است، دیگر در این بازی NPC و انسانهایی که به شما ماموریت بدهند وجود ندارند. بازیکنان در بازی Fallout 76 باید کوئستها و اهدافشان را با استفاده از رباتها، هولوتیپها (Holotape) و دیگر منابع غیرانسانی به دست آورند. این موضوع بدین معنا است که هر انسانی که در دنیای بازی Fallout 76 دیده میشود، مطمئنا یک بازیکن است.
به نظر میآید که هماکنون اکثریت تمرکز کمپانی بتسدا بر روی بازی Fallout 76 و بطور کلی فرانچایز Fallout است، زیرا که آنها از همین حالا در حال برنامهریزی برای بازی بعدی تکنفره عظیم این فرانچایز میباشند. احتمالا طرفداران بعد از عرضه بازی Fallout 76 متوجه میشوند که از بازی Fallout 5 باید چه انتظاراتی داشته باشند.
کلام آخر
بازی Fallout 76 روز چهاردهم نوامبر مصادف با 23ام آبان، برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد. برای اخبار بیشتر از این بازی فرانچایز محبوب پساآخرالزمانی با پلازا همراه بمانید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
