برای اولین بار، به مناسبت سالگرد ساخت خودروی نیسان GT-R، این کمپانی با همکاری شرکت طراحی ایتالیایی Italdesign از مدل جدید نیسان GT-R50 رونمایی کردند.
نیسان و Italdesign به شکل غیرمنتظرهای با یکدیگر به همکاری میپردازند و مدلی ویژه از GT-R را میسازند. حاصل اولین همکاری بین خودروساز ژاپنی و شرکت طراح ایتالیایی که GT-R50 نام دارد، مدلی نمونه برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد Italdesign و خودروی GT-R است. با نگاهی به این خودروی زیبا احتمالا از خودتان میپرسید که چرا این دو شرکت در طول نیم قرن گذشته، هیچ همکاریای با یکدیگر نداشتهاند؟
نیسان GT-R50 ظاهری کاملا جدید دارد و احتمالا نگاهی به نسل آینده خودروهای سری GT-R است. اما در اصل، این خودرو نسخه 2018 از GT-R Nismo است که در شکل و شمایلی جدید به نمایش درآمده. تیمهای طراحی نیسان در آمریکا و اروپا قسمتهای داخلی و خارجی این خودرو را طراحی کردهاند، در حالی که شرکت Italdesign شکل نمونه اصلی را طراحی و ساخته است.
مدل GT-R50 ظاهری کاملا شبیه سری GT-R دارد و این امر به خاطر شبکه طلایی است که دور چراغهای LED جلوی این خودرو را گرفته و چهره ظاهری آن را تغییر داده است. همچنین موتور این خودرو در قسمت جلو تغییراتی را داشته است.
از نظر شکل و شمایل GT-R50 دارای ظاهری باریکتر نیز شده، چرا که قسمت سقف خودرو، حدود 54 میلیمتر پایینتر آمده. خود سقف خودرو نیز دارای ظاهری تازه شده است. قسمت زین خودرو که همچون شمشیر سامورایی است و از چرخ جلو شروع میشود، عریضتر شده و به رنگ طلایی درآمده است.
باید گفت که قسمت عقب خودرو جایی است که مدل GT-R50 خودش را از نمونههای دیگر GT-R جدا میکند. بدنه خاکستری زیبا به عنوان نوعی پوسته که حاوی سبك «زرق و برق دار سیگما» است، در اطراف شیشه جلويی كوچك و پشتی قرار گرفته است. این قسمت طلایی تا قسمت باله قابل تنظیم عقب پیش میرود. قسمت سقف خودرو همچنین به منظور افزایش سرعت، پایینتر آمده و دم خودرو حالت ظاهر سهبعدی به آن میدهد، انگار که دو جفت لاستیک خودرو در دریایی طلایی غوطهور هستند.
حتی موتور معمولی Nismo برای این خودروی ویژه، مناسب نیست، بنابراین، صفحهای جدید در تاریخ Nismo رقم خورده و ظرفیت خروجی موتور V6 افزایش یافته و به 3.8 لیتر رسیده تا به 710 اسب بخار و 575 پا-پوند برسد. حالتهای موتور شامل اضافه شدن دو توربوشارژر جریان بالای GT3، اینترکولر با اندازه افزایش یافته، انژکتورهای ظرفیت بالاتر و میللنگ قدرتمند، پیستونها، میلههای اتصال و اجزای دیگر است. قابلیت انتقال کلاچ دوگانه دارای شش سرعت نیز قدرتمندتر از قبل شده تا این خروجی را بتواند جواب دهد.
قسمت داخلی خودرو دارای ترکیبی از آلکانترا و چرم ایتالیایی روی صندلیها و جلای فیبر کربن دور پانل، کنسول و درها است. قسمتهای طلایی داخلی خودرو با قسمتهای طلایی بدنه همخوانی دارند.
شاید فکر کنید که این مدل قرار است مدل آینده سری GT-R باشد، اما آلفونسو آلبایسا، نایبرئیس ارشد نیسان در بخش طراحی چنین گفت: «باید گفت که این مدل، نسل آینده GT-R نیست، اما مدلی هیجانانگیز به مناسبت سالگرد این سری است که دارای بهترین موتور با کیفیت ژاپنی و طراحی ایتالیایی است.»
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از خودرو با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.