افرادی که دوست دارند همواره از جدیدترین فناوری های روز استفاده کنند و از برنامه ی Chrome Canary که روی اندروید نصب شده است، استفاده می کنند، ممکن است متوجه گزینه ad-blocker در منوی تنظیمات این برنامه شده باشند.
کانال Canary اندروید یک نسخه آزمایشی و گاهاً ناپایدار است که شامل برخی از آخرین مشخصه های گوگل است که برای آزمایش روی آن قرار داده شده است و برای اولین بار کاملاً آماده نیست. در اوایل سال جاری، مجله وال استریت اعلام کرد که ممکن است گوگل به زودی برای تلفن همراه و کامپیوتر های رومیزی گزینه مسدود کردن تبلیغات خود را در مرورگر کروم قرار دهد و به نظر می رسد این نوار به زودی برای برخی از کاربران فعال می شود. از آن جایی که مشخصه ی ad-blocker اضافه شده در مرورگر کروم، رسمی نیست، به نظر می رسد که برخی افراد تاکنون از آن استفاده کرده اند.
همانند سایر مشخصه های Chrome Canary، ویژگی ها می توانند به سرعت ایجاد شده و حذف شوند. گوگل طبیعت تجربی را تقویت کرده است و هدف کانال Canary که بیان گر مسدود کردن تبلیغات است به طور خاص این است که : “بخشی از رویکرد کلی ما برای اجرای آزمایش ها بررسی مشخصه های احتمالی است که باعث می شود بهترین تجربه در استفاده از گوگل را برای کاربران فراهم آورد.”
مشخصه ad-blocker، ویژگی جدیدی نیست و بسیاری از برنامه ها و مرورگرها از آن پشتیبانی می کنند. اما نکته قابل توجه این است که گوگل پلت فرم تبلیغاتی خود را اجرا می کند که بخش بزرگی از درآمدش محسوب می شود. احتمالاً گزینه ad-blocker اضافه شده توسط گوگل در مرورگر کروم، منجر به حذف آگهی های adSense گوگل خواهد شد. البته در صورتی که این مشخصه به درستی ایجاد شده باشد.
گوگل پیش از این دامنه مشخصه ad-blocker را گسترش داده است. به گونه ای که مجموعه هدف آن، تنها مجموعه تبلیغاتی باشد که منجر به تجربه ناخوشایندی در استفاده از مرورگر برای کابران شود. این که چنین طراحی چطور تعریف می شود، هنوز مشخص نیست. اما احتمالاً بر خلاف آگهی های مسدود کننده قبلی که به سادگی تنها تبلیغات خطی را مسدود می کرد، آگهی های pup-under و pop-up را نیز در نظر خواهد گرفت. علی رغم اضافه شدن گزینه مسدود کننده تبلیغات در کانال Canary مرورگر کروم برای سیستم عامل اندروید، این مشخصه همچنان راه طولانی در حذف اشکالات خواهد داشت.