گوگل اعلام کرده که مشغول آزمایش نوعی ساختار نمایش تصاویر با شکل و شمایل پینترست است. با این ساختار جدید، کاربران میتوانند محصول خود را سفارش هم بدهند.
گوگل هیچ گاه برای استفاده از ابتکارهای پینترست ابایی نداشته است. آخرین اقدام این شرکت، شاید مهمتر از بقیه باشد. این شرکت تایید کرده که نوعی قابلیت جستجوی تصویر را همراه با نتایج عمودی روی نسخههای دسکتاپ آزمایش میکند که بسیار به نوع ساختار پینترست شباهت دارد. هر کدام از تصاویر در حال حاضر دارای توضیحاتی است و علایمی برای آن وجود دارد که آن را توصیف مینماید و نشان میدهند آن تصویر در مورد چه چیزی است و مثلا نشان میدهد که این تصویر نوعی محصول یا یک ویدئو است. همچنین جای تعجب ندارد اگر بدانید که با کلیک روی هر یک از تصاویر، اطلاعات بسیار بیشتری در مورد آن نشان داده میشود که بسیار بیشتر از قبل است.
اگر تصویر مورد نظر مربوط به یک محصول باشد که در قسمت خرید گوگل یا Google Shopping یافت میشود، میتوان دریافت که این محصول در گوگل موجود هست یا خیر و همچنین میتوان آن را برای خرید سفارش داد. یک قسمت مخصوص هوش مصنوعی هم برای آن به کار رفته و با آن کاربر میتواند آیتمهای مشابه و یا مرتبط را نیز مشاهده نماید؛ چه از نظر ظاهری به همان محصول شباهت داشته باشند و یا خیر.
البته گوگل اطلاعات بیشتری در مورد این آزمایش ارائه نکرده است. سخنگوی این شرکت گفته:
ما به صورت مداوم به آزمایش قابلیتهای مختلف میپردازیم تا تجربه کاربری بخش Google Images را ارتقا بخشیم. در این راستا، در حال حاضر، اطلاعات بیشتری برای ارائه نداریم.
کلام آخر
علیرغم تمامی شباهتها، گوگل کاملا دنبالهروی پینترست نیست. بلکه، این شرکت به دنبال شرکتهایی همچون آمازون و همین طور فروشگاههای اینترنتی دیگر حرکت میکند. این شرکت میداند که اگر یک مشتری از یک محصول خوشش بیاید، فورا به فروشگاه آنلاین مورد علاقه خود میرود. به همین خاطر، قرار دادن یک لینک مستقیم برای خرید آن محصول باعث میشود تا مشتری دیگر ابزارهای جستجوی دیگر را برای یافتن آن محصول امتحان نکند. البته، این امر شاید به مذاق آن دسته از کاربرانی که به خرید محصولات علاقه ندارند و ساختار کنونی گوگل را بیشتر میپسندند، خوش نیاید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.