فیسبوک در تلاش است تا قابلیتهایی برای مدیریت زمان توسط کاربران ایجاد کند. در صورت عملی شدن این طرح، کاربران این شبکه اجتماعی زمان کمتری را در این سایت خواهند گذراند.
در حالیکه فیسبوک، چندان رقبتی به گفتن جزئیاتی در خصوص قابلیتهای جدید این رسانه ندارد، یکی از سخنگویان در گفتوگویی با Tech Crunch، در مورد یکی از پروژههای در جریان فیسبوک، سخن گفت:
ما همیشه روی راههای تازهای کار میکردیم که بتوانیم به کاربران خود کمک کنیم تا زمانی را که در فیسبوک میگذرانند، کنترل کنند.
گفتههای این سخنگو، بازتاب سخنان مؤسس و مدیر عامل فیسبوک هم بود، مارک زاکربرگ، اوایل سال جاری گفته بود که:
در سال 2018، کمپانی ما بیش از هرچیزی متوجه زمان کاربران خواهد بود. ما میخواهیم راههایی بیابیم برای اطمینان از اینکه کاربران زمان معقول و متناسبی را صرف فیسبوک میکنند و نه بیش از آن.
اولین باری که مارک زاکربرگ این بیانیه را مطرح کرد، مربوط به زمانی میشود که بازخوردها حاکی از این بود که کاربران بیش از آنکه پستهای حاوی مطالب شخصی دوستانشان را دریافت کنند، پستهای مربوط به برندها و نشانهای تجاری را که در فیسبوک دنبال کرده بودند، دریافت میکردند.
کلام آخر
به نظر میرسد که سیاستهای جدید این شبکه اجتماعی در راستای گفتههای مدیر عاملش پیش برود، حتی اگر در نهایت منجر شود که افراد زمان کمتری را در این سایت بگذرانند. اینکه چنین سیاستی روی اهداف زیربنایی این کمپانی چه اثری بگذارد، چیزی است که باید منتظر باشیم تا در آینده معلوم شود. در حال حاضر که این سایت همچنان اقتدار خود را حفظ کرده است. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.