همانند بسیاری از شرکت ها، اپل نیز تمایل دارد میان افرادی که به آن ها کار می کند و کسانی که نقش تامین کننده ی محصولاتش را دارند، تمایز قائل شود. همچنین وابسته بودن به تنها یک تامین کننده احتمالاً ایده ی صحیحی نیست، زیرا اگر بخشی نادرست باشد یا قسمتی از آن مطابق با استاندارد نباشد، منجر به تاخیر در راه اندازی محصول می شود. به همین علت است که اخباری مبنی بر تمایل اپل در به کارگیری شرکت ال جی به عنوان تامین کننده ی صفحه نمایش های OLED شنیده می شود.
این چیزی است که ما در گذشته شنیده ایم. در حالی که گزارش جدید از تحلیل گر اپل، آقای مینگ چی گو، بیان گر این است که، انتظار می رود شرکت ال جی یکی از تامین کنندگان صفحه نمایش OLED اپل در سال 2018 باشد که در آیفون 2018 از آن استفاده خواهدشد. ظاهراً علت این که اپل به دنبال ال جی است، این است که به علت تسلط شرکت سامسونگ در زمینه صفحه نمایش های OLED، به نظر می رسد اپل برخی از برتری و سلطه خود را در مقایسه با سامسونگ از دست داده است. لازم به ذکر نیست که این دو شرکت با توجه به پرونده هایی که در گذشته داشتند، بهترین روابط را با یکدیگر ندارند.
بنا به گفته ی آقای کو:
“در حال حاضر سامسونگ تنها عرضه کننده ی پنل OLED آیفون شرکت اپل در زمینه تولید مستقیم و غیر مستقیم است. ما فکر می کنیم LGD می تواند یک مدل تولید مشابه راه اندازی کند. با این حال با توجه به نقاط قوت آن در فرآیند تولید مستقیم، همکاری با یک ارائه دهنده ی تخصصی فرآیند تولید غیر مستقیم، مانند GIS، به میزان قابل توجهی منجر به افزایش سرعت آماده شدن پنل OLED آیفون شده است. ”
با این حال شنیده می شود که اپل به جای آن که فقط به سامسونگ وابسته باشد، می تواند به سرمایه گذاری در زمینه طراحی و توسعه OLED های خودش نیز فکر کند. به این ترتیب در نهایت می تواند وابستگی خود به تامین کننده خارجی را به طور کامل کاهش دهد؛ اما این فرآیند ممکن است زمان بر باشد.