استودیویهایی مثل بایوور و بتسدا که عمده تمرکزشان را روی بازیهای تک نفره معطوف میکردند، در E3 امسال رو به بازیهای آنلاین آوردند. در این راستا مدیر عامل Take-Two طی مصاحبهای روی اهمیت بخش تک نفره تأکید کرد.
Take-Two در عین حال که بازیهای محبوب و پرطرفدارش همیشه از مزیت بخش چند نفره بهره میبردند، همچنان تمرکز خاصی را روی بخش تک نفره معطوف کرده است. با توجه به این که سازندگان همیشگی بازیهای تک نفره مثل بتسدا و بایوور هم امسال رو به ساخت عناوین چند نفره آورند، اشتراوس زلنیک، مدیر عامل Take-Two تجربه تک نفره را همچنان ارزشمند دانست. زلنیک در مصاحبهاش با سایت GamesBeat اظهار داشت که هنوز از بازیهای تک نفره با کیفیت توام با داستان و شخصیتهای قوی لذت میبرد.
زلنیک گفت:
در سرگرمیهای ویدیویی، مردم موضعهای این چنینی میگیرند، اما در عین حال کسانی هم هستند که میگویند اگر بازی بخش Battle Royal رایگان نداشته باشد، جواب نمیدهد. مردم این حرف را میزنند و فقط به زبان نمیآورند بلکه عمیقاً باوررش دارند. من این مسأله را قبول ندارم. به عقیده من بخش تک نفره نمرده است؛ حتی نزدیک به نابودی هم نیست. فکر نمیکنم کار شرکتهایی که بیخیال ساخت یک داستان و شخصیتهای مختلف میشوند و یکسره سراغ بخش چند نفره و جایی میروند که برایشان صرفه مالی دارد، در طولانی مدت جواب بدهد.
البته این صحبتهای زلنیک به این معنی نبود که او برای بخش چند نفره هیچ ارزشی قائل نیست. او معتقد است که راکستار نورث GTA 5 را به خاطر کمپین تک نفرهاش به بازیکنان فروخت و سپس آنان را برای تجربه چند نفره راغب کرد؛ «فکر میکنم این چیزی بود که برای GTA Online اتفاق افتاد. ما مطمئناً هیچ شواهدی نمیبینیم که بازیکنان علاقهای به بخش تک نفره ندارند، چون هنوز هم مشغول بازی کردن GTA 5 هستند.»
کلام آخر
پس از تأخیرهای متعددی که گریبان گیر Red Dead Redemption 2 شد زلنیک در ماه پیش قول داد که این اتفاق دیگر نخواهد افتاد و بازی مطمئناً در 26 اکتبر (4 آبان) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.